Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-25, 10:39
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intelligentare
En statistisk undersokning visar att gifta man har sex oftare an ogifta.

En annan statistisk undersokning visar att gifta man lever i genomsnitt langre an ogifta man.

Kan man dra nagon slutsats av detta ma'n tro?

Ja, att män med missbruksproblem och/eller låg socioekonomisk status (vilka man vet har sämre hälsa det skilde väl upp mot 7 år i medellivslängd mellan t-banestationerna i Stockholm) gifter sej mer sällan.

Förövrigt så gjorde väl UG eller motsvarande ett reportage om en person som var gravt handikappad, och behövde hjälp 24/7. Hursomhelst, blev det stor skandal när det framgick mellan raderna att han fick lite hjälp med detta, gratis iof.
Citera
2017-08-25, 14:35
  #38
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
För somliga är mat ingen mänsklig rättighet, är tillgång på mediciner och rent vatten en mänsklig rättighet, är hem, jobb, kärnfamilj, barn, skolgång, fred med mera.

Det är nog få som säger att tillgång till mat och rent vatten inte är en mänsklig rättighet.

Min syn på det hela är att prostitution ska legaliseras i Sverige. Behöver du sex får du i så fall köpa en prostituerad.

Jag tror inte på fenomenet sexsamarit. Var ska vi dra gränsen? Funktionshandikapp? Eller fulhet? Kanske blyghet? Social fobi? Torgskräck? Om bara vissa handikapp inkluderas så innebär det att vissa i så fall har full rättighet till sex men andra inte, förtjänar i så fall vissa människor sex men vissa inte? Ska vi då göra det öppet för alla? Kan vilken Svensson som helst gå in till doktorn och säga att de vill ha en hora eftersom de inte legat på några år? Ska det bli en ny invandringsfråga? Sexturister som plötsligt vill få gratis sex?
Citera
2017-08-25, 14:37
  #39
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelligentare
En statistisk undersokning visar att gifta man har sex oftare an ogifta.

En annan statistisk undersokning visar att gifta man lever i genomsnitt langre an ogifta man.

Kan man dra nagon slutsats av detta ma'n tro?

Givetvis inte.

https://en.wikipedia.org/wiki/Correl...mply_causation
Citera
2017-08-25, 16:45
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analretendent
Det är nog få som säger att tillgång till mat och rent vatten inte är en mänsklig rättighet.

Min syn på det hela är att prostitution ska legaliseras i Sverige. Behöver du sex får du i så fall köpa en prostituerad.

Jag tror inte på fenomenet sexsamarit. Var ska vi dra gränsen? Funktionshandikapp? Eller fulhet? Kanske blyghet? Social fobi? Torgskräck? Om bara vissa handikapp inkluderas så innebär det att vissa i så fall har full rättighet till sex men andra inte, förtjänar i så fall vissa människor sex men vissa inte? Ska vi då göra det öppet för alla? Kan vilken Svensson som helst gå in till doktorn och säga att de vill ha en hora eftersom de inte legat på några år? Ska det bli en ny invandringsfråga? Sexturister som plötsligt vill få gratis sex?

Sjukvarden fungerar stabilt och reglerat redan som det ar. Folk fran utlandet far akutvard i Sverige, och annars far de betala fullt pris. Det enda jag foreslar ar att utvidga sjukvarden till att inkludera sex som behandling. Patienter gar till en lakare, psykiater etc, och om denne vid ett tillfalle anser patienten ska fa en remiss till en prostituerad sa ska lakaren ha ratt att skriva en sadan. Precis som lakaren har ratt att skriva remiss till alla de andra behandlingsformerna som redan idag existerar. Malet med behandlingen ar att fa patienten att fungera normalt i samhallet, och speciellt forbattra synen pa kvinner fran att kanske se dem som ouppnaeliga fiender fran en annan planet som ar omojiga att kommunicera med, till att se dem som helt vanliga manniskor. Nar detta uppnatts avslutas behandligen, annars fortsatter den (sa lange patienten onskar forstass).
__________________
Senast redigerad av intelligentare 2017-08-25 kl. 16:53.
Citera
2017-08-26, 01:53
  #41
Medlem
hedones avatar
Hade det varit lagligt att köpa sex så hade våldtäktsfallen blivit betydligt mindre. Klart som fan att dom som våldtar är sjuka och behöver vård men dom blir inte friska förens dom som våldtar får vad dom vill.
Stackars alla offer som får sina liv förstörda för att nån sjukjävel är kåt och vill knulla.
Vad heter det don't hate the player hate the game?
Tror på riktigt att om det var som i andra fungerande länder med mer frihet åt individen så hade vi haft betydligt mindre fall av våldtäkter.
Något behövs att göras såklart, om det så är sjukvården som ska införa nåt som jag aldrig hört talas om i nåt annat land eller om det bara är att sluta vara så restriktiva och tillexempel lyssna på Amnesty gällande prostitution..
Citera
2017-08-30, 15:35
  #42
Medlem
Väldigt vad allt finns i Danmark...har jobbat på sjukhus i Köpenhamn och på Bornholm och skulle sex ha kommit på tal i patientvården där, hade danskorna gått i i taket. Nu var detta inga psykavdelningar iofs.
Men är du gammal skröplig svensk man och har ett rejält stånd när du ska få en kateter, kanske du har tur: en feministisk vpk-syrra är inte främmande för en avrunkning. Så att allt kommer på sin rätta plats och arbetet kan fortsätta. Blev vittne till detta under 80-talet, det pratades en del efteråt. Med små bokstäver.
Citera
2017-08-31, 04:34
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Väldigt vad allt finns i Danmark...har jobbat på sjukhus i Köpenhamn och på Bornholm och skulle sex ha kommit på tal i patientvården där, hade danskorna gått i i taket. Nu var detta inga psykavdelningar iofs.
Men är du gammal skröplig svensk man och har ett rejält stånd när du ska få en kateter, kanske du har tur: en feministisk vpk-syrra är inte främmande för en avrunkning. Så att allt kommer på sin rätta plats och arbetet kan fortsätta. Blev vittne till detta under 80-talet, det pratades en del efteråt. Med små bokstäver.
Later inte sa bra tycker jag.
1. Det var inte ett accepterat beteende av annan personal.
2. Det sprids rykten.
3. Personen som fick behandlingen kan kanna oro for dessa rykten som sprids.
Vad jag foreslar innefattar
1. Sekretess.
2. Acceptans av all personal.
3. Patienten kan kanna sig trygg i det faktum att samhallet accepterar detta, och av sekretessen. Och av det faktum att han ar bara en av tiotusentals andra patienter som far likanande behandling.

Jag fortsatter havda att detta ska falla under kategorin psykatrisk behandling.
Citera
2017-10-05, 15:45
  #44
Medlem
Jag tycker snarare att sjukvården ska sluta bekosta alla onödiga behandlingar. Skattebekostade bröstimplantat för att man är "deprimerad" av sina små bröst är ett exempel på en behandling som borde olagliggöras.

Om det är ett hot mot hälsan, och inte kan behandlas på egen bekostnad, så ska staten stå för dess behandling. Allt annat får man fixa själv, och det inkluderar folk som vill knulla.
Citera
2017-10-05, 16:04
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedone
Hade det varit lagligt att köpa sex så hade våldtäktsfallen blivit betydligt mindre. Klart som fan att dom som våldtar är sjuka och behöver vård men dom blir inte friska förens dom som våldtar får vad dom vill.

Jo, för våldtäktsmän är ju ute efter vaniljsex med en villig kvinna. Det är ju inte som att våldtäktsmän begår våldtäkter för att de är ute efter motståndet och känslan av att ha en annan människa i sitt våld.

Du är en idiot.
Citera
2017-10-07, 13:13
  #46
Medlem
.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback