Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-25, 21:24
  #13
Medlem
Vill man ha en IDE (Integrated Development Environment) för C/C++ så rekommenderar jag starkt att fimpa Dev-C++ och i stället välja t ex Code::Blocks. Det är en hel massa år sedan Dev-C++ rörde på sig, även om det varje år är ett par tre stycken som lyckas hitta någon gammal länk och ställer någon fråga på den avsomnade mailinglistan.

Vill du bara bygga ett specifikt program för att kunna köra, så gör som föreslagits ovan: Anropa gcc direkt.
Citera
2017-08-26, 00:42
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vill man ha en IDE (Integrated Development Environment) för C/C++ så rekommenderar jag starkt att fimpa Dev-C++ och i stället välja t ex Code::Blocks. Det är en hel massa år sedan Dev-C++ rörde på sig, även om det varje år är ett par tre stycken som lyckas hitta någon gammal länk och ställer någon fråga på den avsomnade mailinglistan.

Vill du bara bygga ett specifikt program för att kunna köra, så gör som föreslagits ovan: Anropa gcc direkt.

Håller med här, en del äldre IDEs har problem med långa paths till source och include mapparna
Code::Blocks verkar dock up to date med allt som Microsoft har hittat på de senaste åren
Citera
2017-08-26, 13:38
  #15
Medlem
raskenss avatar
Tack för tipsen, jag inser min kunskap om kompilering av c++ kod är för liten och måste nog lära mig mer, Trodde man kunde enkelt mata in källkoden i ett program och vips var det klart men så enkelt var det tydligen inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback