Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-10-17, 09:57
  #49
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Men det där är en myt. Det finns inget vetenskapligt stöd för att det ger fantastiska resultat att sova, äta och träna rätt i jämförelse med att äta, sova och träna normalt.

Faktum är att ju närmare toppen av ditt max du kommer desto mindre skillnad gör det och detta är inget som är kontroversiellt.

Alltså om vi antar att träningskvalite kan vara en skala mellan 1-10 där 1 är någon som går en promenad och 10 är han som tränar maximalt vad kroppen fixar och äter 100 korrekt.
Skillnaden i resultat mellan 9 och 10 är marginellt. Gäller både muskeltillväxt och kondition.

Det som gör störst skillnaden är hur bra din kropp svarar på träning. INTE hur hårt du tränar.
Det är gener som gör skillnad, och steroider om man vill gå den vägen.

Det där snacket om att "bara man äter bra, sover och tränar sätt" Det är bara folk som preppar som säger så. Eller folk som är så korkade att de inte fattar att det bara är folk som preppar som säger så.

Sedan var det någon som skrev att 7kg muskler per år inte är konstigt att lägga på ???
Lägg fram en 150g oxfilé på bordet och fantisera att varje vecka kommer resultera i denna mängd extra muskler. Verkar det rimligt?

Angående George Eiferman så "uppfanns" testosteron på 30talet. Från 35 och framåt så kom det tusentals olika testoderivat. 30-40talet var testosteronets utvecklingsår.
Tror ni att man lärde sig om testo teoretiskt eller genom tester.
Ingen aning huruvida Eiferman tog det. Men att testo inte fans när han briljerade och att det skulle vara något bevis för att han var natty är bullshit

Det var dock först på 50taler som man började se ett utbrett bruk av testosteron

Så talar/skriver endast en fulländad internetexpert! 😂😂😂
Citera
2017-10-17, 13:44
  #50
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Ja de populärt att slänga ur sej sådana plattityder som du just gjorde på forum .

För övrigt känner jag en 16 åring som väger 85 kg och har uppskattningsvis 7% fett. skulle tro att åldern 17-22 är optimal för att bygga muskler.

Att tvivla bara för att nån kontots arbetare i 40 ålders inte kan bygga muskler eftersom testosteron nivåerna är för låga är bara tramsigt. Utan T och små bristningar i muskelmassan blir de inga muskler så enkelt är de.
Det är extremt jätte otroligt. fettprocent underskattas alltid och troligen hade din vän 12-15% minst. Finns det inte en ordentlig mätning gjord är det värt precis noll. Mycket få människor fattar hur lågt 7% verkligen är.

Citat:
Ursprungligen postat av Ki
kroppen går ingenting i onödan heller de är "dyrt" att bära runt på muskler de är därför ett eller två pass i veckan inte gör något alls. medans 5-6 pass i veckan gör underverk.

så folk som inte tränar på riktigt är inga rimliga referens personer.
Ge gärna källa på det. De flesta som tränar så mycket ger inte kroppen nog med tid för återhämtning alternativt får man för lite träning om man kör någon värdelös 5-6 split.
Citera
2017-10-17, 14:12
  #51
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Det är extremt jätte otroligt. fettprocent underskattas alltid och troligen hade din vän 12-15% minst. Finns det inte en ordentlig mätning gjord är det värt precis noll. Mycket få människor fattar hur lågt 7% verkligen är.

Det enda sättet att kolla hur lite underhudsfett man verkligen har är att köra på en dexa scan, vilket jag sj gjorde tidigare i år i samband med deff. Vet inte hur pass lätt det är att få tillgång till en sådan här i Sverige, men i USA är det relativt enkelt.
Sen kan man ju mäta mer kaliper också, men resultatet stämmer inte alltid med verkligheten.
Dexa är det effektivaste.
Citera
2017-10-17, 14:38
  #52
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Så talar/skriver endast en fulländad internetexpert! 😂😂😂

Så talar/skriver steriodtorskar som alltid måste påvisa hur liten del steroiderna är av deras framgång.
Citera
2017-10-17, 19:39
  #53
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Så talar/skriver steriodtorskar som alltid måste påvisa hur liten del steroiderna är av deras framgång.
Intressant då att jag för egen del lyckats träna hela mitt liv helt utan skiten. Eller du anser att även jag tillhör det klientelet? 🙂
__________________
Senast redigerad av Arne Persson 2017-10-17 kl. 19:42.
Citera
2017-10-18, 08:11
  #54
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Intressant då att jag för egen del lyckats träna hela mitt liv helt utan skiten. Eller du anser att även jag tillhör det klientelet? 🙂

Det vet jag egentligen ingenting om. Jag antog eftersom de flesta som kommenterar hur liten påverkan steroider har är de som tar steroider.
Äta rätt och träna rätt är viktigt. Men träna rätt utan steroider handlar nästan mer om att träna utan att gå sönder. Det är ju inte speciellt svårt att träna så hårt som kroppen klarar av.

Det är inte för att någon tränar hårdare som en person har mer framgång. Nästan alla tränar så hårt det är möjligt.
Om någon har riktigt bra resultat beror det på att han har bra anlag eller tar steroider INTE för att han tränar så mycket bättre än alla andra eller väger sina skalade äpplen
Citera
2017-10-18, 09:36
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Det vet jag egentligen ingenting om. Jag antog eftersom de flesta som kommenterar hur liten påverkan steroider har är de som tar steroider.
Äta rätt och träna rätt är viktigt. Men träna rätt utan steroider handlar nästan mer om att träna utan att gå sönder. Det är ju inte speciellt svårt att träna så hårt som kroppen klarar av.

Det är inte för att någon tränar hårdare som en person har mer framgång. Nästan alla tränar så hårt det är möjligt.
Om någon har riktigt bra resultat beror det på att han har bra anlag eller tar steroider INTE för att han tränar så mycket bättre än alla andra eller väger sina skalade äpplen

Jag förstår nog vad du säger. Du pratar om en jätteliten målgrupp. Vad menar du med bra resultat och vilket gym pratar du om? Att få bra resultat på STC är inte samma sak som att få bra resultat på Exhale kan jag tycka. På STC tränar medlemmarna i snitt 1-2ggr i veckan senast jag frågade. Så inte konstigt att de inte växer där.

Sen finns det vissa yngre killar som växer bra, men när man ser dem på gymet så kör de ganska basic kan jag tycka. Det är 8-12 reps per övning och inget fancy. Själv är jag inne på mitt 12e år och jag fick inte alls bra genom att köra så. Jag måste köra lite mer fancy och verkligen kämpa för att få rätt vila, vikter osv för att lyckas. Så man blir ju lite misstänksam när de unga grabbar med kepsen bak och fram ser ut att ha så lite erfarenhet av att lyfta och ändå drar ifrån sina jämnåriga.
Citera
2017-10-18, 09:50
  #56
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Det vet jag egentligen ingenting om. Jag antog eftersom de flesta som kommenterar hur liten påverkan steroider har är de som tar steroider.
Äta rätt och träna rätt är viktigt. Men träna rätt utan steroider handlar nästan mer om att träna utan att gå sönder. Det är ju inte speciellt svårt att träna så hårt som kroppen klarar av.

Det är inte för att någon tränar hårdare som en person har mer framgång. Nästan alla tränar så hårt det är möjligt.
Om någon har riktigt bra resultat beror det på att han har bra anlag eller tar steroider INTE för att han tränar så mycket bättre än alla andra eller väger sina skalade äpplen

Den viktigaste aspekten av allt är den mentala målmedveten!
Citera
2017-10-31, 19:45
  #57
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Han dopar sig nog. Men det finns genetiska undantag som tex George Eiferman som garanterat var "ren" (från eran innan steroider). Han får representera det naturliga maxet.

https://goo.gl/images/zDZAxR

Det är tröttsamt när folk tar exempel från 40-talet och framåt. De allierade gav t.ex. testosteron till lägerfångar strax efter kriget, så varför skulle det vara omöjligt att det användes före 1958 av västerländska atleter?

Visst, det syntetiska testosteronet var inte mainstream och utvecklades i Tyskland, men det fanns. Med tanke på att Eiferman var en tysk-amerikan kanske han fick tag på testo genom någon kontakt.

Jag kan tänka mig att Eiferman var ren, men det är långt ifrån säkert. Stör mig mer på att Paul Anderson används som ett exempel på en ren atlet med tanke på att han enkelt besegrade dopade ryssar... Som olympisk atlet är det rimligt att anta att han hade tillgång till AAS, trots att doping i USA främst har skett på en individuell och inte statlig nivå som i Ryssland.
Citera
2017-11-01, 19:27
  #58
Medlem
Den där killen är eller har kurat till 100 %.
Citera
2017-11-03, 14:41
  #59
Medlem
Kan man få den här fysiken ren? https://www.youtube.com/watch?v=fNSNsJDVIIE

Citera
2017-11-06, 19:24
  #60
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Den viktigaste aspekten av allt är den mentala målmedveten!

Helt rätt! Sen gäller det att lära känna sin egen kropp väl också, vilket få gör.
Dom flesta tränar efter ett cookie-cutter styrkeprogram. Problemet med det är att våra kroppar svarar olika på särskilda övningar, reps, set, intensitet, frekvens mm.

Lika dant med kosten. Vad som fungerar för en person, fungerar inte alltid på person nr 2.
Ska sanningen fram så är det ytterst få som vet hur man verkligen ska komma i form.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback