Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-23, 13:39
  #1
Medlem
Min flickvän har en sån här, som hon inte riktigt minns var hon fick den ifrån.

Jag gjorde en factory reset och försökte logga in med varenda lösenord/användarnamn jag kunde hitta online. Men inget funkar, och det står inget under själva routern.

Tänkte väl att det här var okej, men nu fick jag en varning att WPA inte är säkert och att jag ska byta till WPA2 vilket jag inte kan göra då jag saknar inloggningsuppgifter.

Vi har ett nätverksuttag direkt i väggen, och bor i studentlägenhet.

Nu är jag orolig att någon scriptkiddy ska komma åt våran router och så. Hur risky är det att vara på detta nätverk med okänt default password (för mig) och endast WPA.

Tackar för all hjälp!
Citera
2017-08-24, 00:24
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Bredbandsbolaget använde den routern. Den borde ha lämnats tillbaks då den bara lånades ut.

BBB har ändrat fram och tillbaka med inloggningen. Det senaste jag läste i en tråd här på FB är att man får dra ur kabeln till WAN-porten och gör en fabriksreset.
Anslut en dator till en LAN-port och använd adressen 192.168.1.254 för att komma till inloggningen.
Användarnamn: user
Lösenord: 1234

Varjer gång man ska ändra något så är det en reset utan inkopplat modem/router som gäller.
Citera
2017-08-24, 13:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bredbandsbolaget använde den routern. Den borde ha lämnats tillbaks då den bara lånades ut.

BBB har ändrat fram och tillbaka med inloggningen. Det senaste jag läste i en tråd här på FB är att man får dra ur kabeln till WAN-porten och gör en fabriksreset.
Anslut en dator till en LAN-port och använd adressen 192.168.1.254 för att komma till inloggningen.
Användarnamn: user
Lösenord: 1234

Varjer gång man ska ändra något så är det en reset utan inkopplat modem/router som gäller.


Tack för ditt svar! Funkade inte tyvärr!
Citera
2017-08-24, 19:04
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonkommer
Tack för ditt svar! Funkade inte tyvärr!

Vilket fungerade inte? Adressen eller inloggningen?
Citera
2017-08-24, 22:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vilket fungerade inte? Adressen eller inloggningen?
Inloggningen, har provat en lista jag hittade på nätet med ca 20 olika pass till denna routern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback