Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-15, 19:57
  #37
Medlem
Dille24s avatar
Jag tycker att det glider bättre med saliv än mycket annat vi testat. Tex rfsus klick. När det torkat så är det ju torrare och sämre glid än någonsin.

Har man bara lagt en loska i grottan brukar det ju glida på bra sedan.

Oljebaserade glidmedel vill vi ju inte använda för att inte riskera fettfläckar på mattan, soffan eller lakanen..
Citera
2018-01-15, 23:05
  #38
Medlem
Nja, spotta som man gör på marken gör man kanske inte, om det inte för att det är lite kinky.

Jag brukar antingen ta saliv på fingrarna och gosa runt med eller ta ett par söliga slick. Funkar finfint, inte lika bra som glid då, men med glid är risken att det blir för halt, det är ofta bara ingången som behöver sig en smörjning vid t ex en snabbis.

Ett annat bra trick är att sticka in ett finger i värmen och med de inre juicerna omfördela från den rikliga insidan till den fattiga utsidan, dvs som Robin Hood.
Citera
2018-01-21, 00:46
  #39
Medlem
lousys avatar
Jag har aldrig behövt använda vare sig spottloskor eller vaselin. Det har glidit på bra ändå.
Citera
2018-01-22, 07:49
  #40
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
..vad är det för fasoner?!

Saliv innehåller enzymer som ska hjälpa till att bryta ner mat. Alla tjejer uppskattar inte en loska mellan benen och upplever irritation av det. Dessutom fungerar det inte särskilt bra som glidmedel. Det är lite som att hälla vatten mellan benen och försöka ha sex. Det förstör mer än det hjälper. Vissa envisas till och med att tillsätta saliv trots att tjejen är tillräckligt våt.

Vad är era reflektioner? Vad tycker ni brudar om nedbrytande saliv på fittan? Upplever ni irritation i området eller ser tilltaget som problematiskt av någon annan anledning? Min personliga åsikt är att lyckas man inte göra en tjej våt ska det heller inte liggas. Har en tjej svårt att bli våt men endå vill ha sex och ligget är medveten om det ska ett riktigt glidmedel eller en mild olja användas. Så grabbar, utrusta er!

Grabbar, frågar ni först om ni får tillsätta saliv under sexakten? Många verkar se det som en självklarhet att det ska användas även när det inte behövs överhuvudtaget.

Finns inga rätt eller fel utöver folks preferenser. Gillar man inte bli spottad på fittan så får man väl säga ifrån. Likaså att den som spottar kan vara försiktig första gången och spotta lite fint på handen först innan han vet hur tjejen känner inför detta.

Vatten/saliv funkar helt okej som glidmedel jämfört med torr hud. Fast inte speciellt länge! Sen när kuken är inne kommer fittsafterna förhoppningsvis av sig själva. Glidmedel funkar såklart mångfalt bättre men behöver man glidmedel kanske det är nåt annat som är fel som man behöver fundera över.

En del kan ta lite saliv i brådrasket för säkerhets skull istället för att känna efter om tjejen är våt och spara in några värdefulla sekunder. Gäller ju att vara effektiv i knulltider! Den som vill bli kränkt kan bli det ändå, både genom "va, visste du inte att jag redan var blöt" och "va, trodde du jag var torr". Hela det grubbleriet kan man kringgå genom att helt enkelt spotta på tjejens fitta vilket de flesta tjejer uppfattar som en uppkåtande handling.

Tror inte du behöver vara rädd över att saliven "bryter ner" din fitta.

Men hade jag haft skäl att tro att tjejen hade salivfobi eller av annan anledning hade nåt emot detta skulle jag såklart inte göra det. Har dock aldrig råkat ut för det.
Citera
2018-03-10, 11:48
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Jag har aldrig behövt använda vare sig spottloskor eller vaselin. Det har glidit på bra ändå.
Utan nåt alls?
Citera
2018-03-10, 20:32
  #42
Medlem
supremanics avatar
Att spotta som i att lägga en loska tilltalar mig inte direkt. Man gör det ju diskret antingen genom att ge henne ett litet slick där ner med mycket saliv på eller så spottar man diskret i handen och gnider in sin kuk med. Spott är dock ett bra glidmedel och ofta bra mycket bättre än köpta sådana.
Citera
2018-03-25, 21:34
  #43
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskia.hoffsten
Utan nåt alls?

Det har brukat lösa sig väldigt bra på naturligt vis utan att man behövt använda några hjälpmedel.
Citera
2018-04-20, 20:35
  #44
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Saliv är ett dåligt glidmedel. Har slidsekretet "knullats upp" finns skönare medel att använda än själva saliven. En stor andel verkar tycka att det är ok att använda just saliv men alla tjejer kanske inte tycker det. Inte alla killar heller för den delen.

Är man inte våt trots att man är sugen är förhoppningsvis partnern medveten om problemet och även medveten om huruvida det är ok eller inte att använda saliv som glidmedel.

Jag för inte någon talan för alla. Det är upp till var och en att tycka jag är dum i huvudet eller helt enkelt identifiera sig i det jag skriver.

Kan tillägga att jag faktiskt får problem vid oralsex.

Kan meddela fröken att det är inte alltid så skönt när ni runkar kuken helt torr heller, kanske skulle dra en loska på den imellanlåt!
Citera
2018-11-07, 17:36
  #45
Avstängd
spotta är ju alltid trevligt
Citera
2018-11-07, 19:06
  #46
Medlem
joyces avatar
För mycket slickande runt fitthålet och spottloskor avböjes bestämt. Saliv på klitoris och rövhål är inga problem.

Skulle någon spotta på min fitta utan att fråga först skulle jag bli avtänd.
Citera
2018-11-20, 21:33
  #47
Medlem
Jag måste väl vara lite porrig för jag tänder som fan på att känna att pojkvännen spottar på mig. Då alltså i nedre regionerna, hade han lagt en loska i ansiktet på mig hade jag nog blivit ganska förbannad.
Citera
2018-11-21, 17:13
  #48
Avstängd
sealion80s avatar
Lite saliv är väl okej, men kör man utan kondom så ska det inte vara nå problem för torrhet egentligen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback