Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 21:34
  #757
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bot
Det där är feghet. För det första är det där med konsekvenser våldsamt överdrivet. De flesta blir inte straffade för att de säger vad de tycker.

Det beror på vilken tjänst du har, i mitt fall handlar det inte om sparken utan om att det skulle påverka karriärmöjligheterna.
Citera
2018-07-22, 21:35
  #758
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
You make no sense.
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ditt primära problem är nog inte allt ditt hat utan din låga IQ och den leder till hat då du inte förstår saker.

Vad man står politiskt om man hatar extrema uppfattningar har inte med topic att göra men pga din låga IQ tror du arr det är väsentligt för diskussionen.
Ni lyckas ju snurra till det så mycket så till slut blir det bara kaos. Men vägrar ni ta till er av kritiken är det ju synd om er. Tjaba.
Citera
2018-07-23, 21:07
  #759
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Hur vet vi att du inte är äldre än vad jag är då?

Märks på attityden. Du är garanterat runt 40 eller äldre, men rätta mig gärna om jag har fel. Finns ju iofs även yngre personer som hatar folk som sticker upp. Det var en instinktiv känsla att du och den du citerade var två gamla surgubbar, men möjligt att ni är yngre också.

Det finns kränkta vita män men även många kvinnor som blir förbannade av att man ifrågasätter och tänker lite utanför boxen.
Citera
2018-07-24, 18:29
  #760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Märks på attityden. Du är garanterat runt 40 eller äldre, men rätta mig gärna om jag har fel. Finns ju iofs även yngre personer som hatar folk som sticker upp. Det var en instinktiv känsla att du och den du citerade var två gamla surgubbar, men möjligt att ni är yngre också.

Det finns kränkta vita män men även många kvinnor som blir förbannade av att man ifrågasätter och tänker lite utanför boxen.

Så när man medvetet förstör ett perfekt fullt fungerande land som Sverige, och om man då beklagar sig över detta - då är man en surgubbe.

Vi surgubbar och surkärringar är nog flera än invandrarna.

Att tänka utanför boxen är i ditt fall att skapa kriminalitet, ovänskap och krig och osämja.....Bra jobbat ungdomar som "tänker utanför boxen".
Citera
2018-07-24, 19:18
  #761
Medlem
DaChiefs avatar
Jag skrev "Ursprungligen postat av DaChief
Det är inget hat, det är vad vanliga svenssons egentligen anser om saker och ting.

TS är hjärntvättad om denne tror att svenskar tar vad som helst utan eftertanke. Här är eftertanken, in your face.

Det kommer att bli tydligt efter valutgången, tyvärr om du trodde att världen var gulligull. Folk är trött på skitsnack, sanningen kommer på valnatten."

Citat:
Ursprungligen postat av maxspeeders
på valnatten går sossar och moderater i hop och sverigedemokrater kan grina sej till söms
klart som fan att Sverige har tagit sej vatten över huvudet
men nu måste vi lösa detta på bästa vis
att vara rasist kommer att kosta i framriden , tro mej !!

vist finns stora problem med invandring
men största delen invandrare är helt vanliga MÄNNISKOR !!


Först trodde jag att du menade att sossar och moderatorer på flashback gick ihop under valnatten, tänkte wtf har de egentligen någon makt att göra någonting?

Sedan läste jag mer och insåg att du menade moderater.

Och så insåg jag att, sossar och moderater gå ihop, wtf har de egentligen någon makt att göra någonting?

Att lägga sin röst på en logisk väg för Sverige (dvs inte sossar eller moderater) är inte rasistiskt, det är rätt.

Antagligen är det du själv som får grina dig till sömns. När SD vinner ska jag citera dig igen i den här tråden.
Citera
2019-08-08, 21:48
  #762
Medlem
kraftfoders avatar
Varför används det så mycket invektiv på FB?

Rätt många inlägg här på Flash "drunknar" i invektiv. Ni som har varit med länge förstår vad jag menar.

Kritiken riktar jag nu mest mot "random" medlem, inte i sig mot någon enskild.
Själv tål jag en massa "dumma ord", och Flashback tillåter givetvis kränkningar (skiter jag i gällande mig) och väldigt lågt språk. Läser inlägg här på "flashen" dagligen som inte skulle tolererats invektivmässigt någon annanstans. Möjligen i något sämre hamnkvarter..

Nåja, det tillhör väl yttrandefriheten att ösa ur oss invektiv då och då, och skall så vara.

Mina frågeställningar till medlemmarna här:
1) Hur ser ni på invektiv?
2) Om ni använder invektiv (rikligt speciellt, kallar andra för fulheter) vinner ni något på detta?
3) Anser ni att trådens topic utvecklas genom att gödsla inläggen med invektiv?

Frågor till moderatorer, är nästan samma, men ni brukar inte använda invektiv själva, även om ni bortser dessa, exempelvis vid moderering gällande 0.03 och dyl:

Anser ni att invektiv utvecklar trådarna?

Observera att jag inte har några som helst problem med invektiv/"att folk svär", tillhör yttrandefriheten.. Och ska så förbli. Men under förutsättningen att en betydande del av befolkningen inte har "tourettes" så verkar en hel del inlägg med "tourettes syndrom" hitta hit.

Hur ser ni på saken, kära medlemmar och moderatorer?
-Berikar invektiv vårt kära Flashback?

Och ni som "kör med invektiv", ger det någon vinst för er?
Exemplifiera gärna med praktiska exempel när invektiv här på Flashback har fungerat positivt för er! (Funkar invektiv här, ska jag också möjligen överväga sådan "debatteknik" i framtiden.)
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2019-08-08 kl. 22:04.
Citera
2019-08-08, 21:51
  #763
Moderator
najass avatar
Den nya trådstarten infogad i befintlig tråd

/mod
Citera
2019-08-09, 15:51
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Mina frågeställningar till medlemmarna här:
1) Hur ser ni på invektiv?
2) Om ni använder invektiv (rikligt speciellt, kallar andra för fulheter) vinner ni något på detta?
3) Anser ni att trådens topic utvecklas genom att gödsla inläggen med invektiv?

Man känner sällan personerna man diskuterar med, jag är dessutom ganska aspie. Eftersom jag knappt vet hur andra reagerar på annat jag skriver, känns starka invektiv meningslöst att använda.

Invektiv kan de som har s.k. "fingertoppskänsla" hålla på med.
Citera
2019-08-12, 22:17
  #765
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Mina frågeställningar till medlemmarna här:
1) Hur ser ni på invektiv?
2) Om ni använder invektiv (rikligt speciellt, kallar andra för fulheter) vinner ni något på detta?
3) Anser ni att trådens topic utvecklas genom att gödsla inläggen med invektiv?

Något invektiv här och där i ett inlägg är för mig inga problem. Det är som med vanliga svordomar, de kan förstärka en mening om de används rätt. Men när inlägget verkar vara skrivet för att bara få ösa ur sig invektiv, där det inte finns någon substans att komma med, ja då förlorar skribenten på det i mina ögon. Det är som en fyllskalle på stan, som när hjärnkapaciteten inte räcker till i en argumentation, istället tar till nävarna.
Citera
2019-08-12, 22:41
  #766
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Något invektiv här och där i ett inlägg är för mig inga problem. Det är som med vanliga svordomar, de kan förstärka en mening om de används rätt. Men när inlägget verkar vara skrivet för att bara få ösa ur sig invektiv, där det inte finns någon substans att komma med, ja då förlorar skribenten på det i mina ögon. Det är som en fyllskalle på stan, som när hjärnkapaciteten inte räcker till i en argumentation, istället tar till nävarna.

Håller med. Någon som "svär och är taskig hela tiden" tar man inte på allvar, om svärandet är överdrivet alltså.

Ibland är det som du menar "bra" och "passande".
(Brukar väl heta "När argumenten tar slut tar invektiven vid", eller liknande.)
Citera
2019-08-24, 17:41
  #767
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Rätt många inlägg här på Flash "drunknar" i invektiv. Ni som har varit med länge förstår vad jag menar...


Absolut. Det finns alldeles för mycket patrask som ägnar sig åt personagrepp, i de politiska sektionerna här på Flashback. Svensk politik är extremt censurerad på andra ställen, så vi har endast Flashback där svåra frågor kan diskuteras.
Slöddret som ständigt ägnar sig åt personangrepp har ingenting i Politik Inrikes och Politik Utrikes att göra. Det behövs en ökad medvetenhet hos modsen för just Personangrepps-problematiken där.

Vi som diskuterar sakpolitik med sakliga argument, måste kunna göra det ostört och modsen måste snabbt rensa upp bland personangrepps-dräggen !
Citera
2019-08-24, 18:06
  #768
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Och ni som "kör med invektiv", ger det någon vinst för er?
Exemplifiera gärna med praktiska exempel när invektiv här på Flashback har fungerat positivt för er! (Funkar invektiv här, ska jag också möjligen överväga sådan "debatteknik" i framtiden.)

Moderatorerna tar sällan bort elaka inlägg även om man anmäler dem så vad ska man göra annat än att ge igen? Jag vet att man ska ignorera dem men så storsint är inte jag.

Många av de elaka inläggen innehåller inga skällsord men är ändå angrepp. Exempelvis "Jag hoppas verkligen att din dotter blir gruppvåldtagen av tre MENA-invandrare!!" Meningen innehåller inget skällsord men syftet är ändå att angripa meningsmotståndaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback