Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Ja, om vi utgår ifrån vad admin skrev i början av den här tråden så är det faktiskt en helt rimlig tolkning, han får inte kalla mig pedofil för att det är ett systematiskt och helt osakligt personangrepp utan grund i vad jag har sagt, medan det skulle kunna ses som okej att jag kallar honom rasist eftersom han uttrycker rasistiska åsikter i tråden.
Vilket beror på att du presenterade en falsk bild för Admin. Detta då han inte kallade dig pedofil systematiskt och som ett helt osakligt personangrepp utan grund utan han kallade dig för pedofil för att försöka få dig att sluta kalla honom rasist och sexist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Om vi utgår ifrån vad Jecke skriver skulle det motsatta gälla, han får kalla mig pedofil för att det inte har grund i något jag sagt, men om jag kallar honom rasist för att han uttrycker rasistiska åsikter på forumet är det fel, eller kanske bara om jag gör det i vissa trådar.
Du får inte kalla honom för rasist i trådar där det inte hör till trådens ämne.
Men det skulle inte räknas som så grovt personangrepp att det skulle falla under 1.08.
Bara under 0.03.
Såvida du inte systematiskt börjar trådstalka honom och kalla honom rasist i varje tråd han skriver i, trots att du har noll intresse av tråden i sig.
Det är det som är systematiskt.
Att han kallar dig (och andra) för pedofil i de trådar där du (och andra) kallar honom för rasist och sexist är inte systematisk trådstalking (eftersom i så fall så skulle ni vara den som gjorde fel, om ni kallar honom för rasist i en tråd han inte skrivit något i).
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Poängen är inte att jag driver för att något av de här svaren skulle vara bättre än det andra (även om det första uppenbarligen är bättre), utan helt enkelt att den totala inkonsekvensen i vad olika auktoriteter uttrycker, kombinerat med luddiga regelformuleringar, gör det omöjligt att få någon klarhet i vad som egentligen ska gälla.
Nej, det är egentligen rätt lätt att få klarhet i vad som gäller.
Men det kräver att du i så fall är intresserad av att lära dig vad som gäller.
Svaren säger nämligen olika saker beroende på att du ställer olika frågor.
Admin säger en sak eftersom du gav honom en fråga som inte stämmer med den verklighet som vi nu i den här tråden ser.
Eftersom underlaget till frågan då har ändrats, så har naturligtvis även svaret ändrats så att det besvarar den uppdaterade situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Du kan tycka att det är fantastisk retorik, men när du påstår att alla inlägg med beskyllningar raderats och att det enda som finns kvar är frågor så ljuger du. Det är öppet för alla att beskåda.
Japp, det är öppet för alla att beskåda.
Inklusive ditt sätt att tolka andras uttalanden på ett sätt som passar dig istället för på det sätt som den som skrev dem menade och att rycka enskilda meningar ur inlägg för att få dem att säga något annat än vad de ursprungligen sade.
Ironin är att i början av den här diskussionen så var jag på din sida.
Vilket väl berodde på att jag är så snäll och faktiskt trodde på att det du skrev var sant. Men desto mer jag grävt i det och kollat upp dina påståenden, desto mer förstår jag Oantastlig och varför han valde att göra som han gjorde.
Tyvärr så misslyckandes han i sin tanke med att få dig att inse att det är otrevligt att sätta etiketter på andra som de inte själva vill ha eller håller med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
"Mitt påstådda fall"? Nej, problemet jag pekar på är generellt, att ett ospecifikt regelverk låter moderatorerna särbehandla användare de tycker om. Det är lika mycket att vissa tramsinlägg tillåts som att vissa sakliga inlägg raderas.
Fast regelverket är inte ospecifikt, det står vad som får och inte får skrivas, det som inte står är hur mycket OT ett inlägg får innehålla, bara att inlägg som är OT kan raderas.
Vi väljer alltså att tolka den regeln till användarnas fördel, där inlägget i helhet ska vara mer OT än OnT. Vilket betyder att om minst hälften av inlägget är OnT så ska vi inte radera det.
Tanken är att vi ska radera så lite som det är nödvändigt och fortfarande få en fungerande diskussion i tråden som håller sig till trådens ämne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Hur och var är denna policy "klart uttalad"? Det är i varje fall inte i reglerna.
Regel 1.08, under regelförtydligandet.
https://www.flashback.org/regler Det är dock en hög tolerans mot invektiv och personliga tillmälen på Flashback, vilket gör att tonen i vissa inlägg kan förefalla hård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Säger du, men du är bara en moderator, och vad säger egentligen att alla andra rättar sig efter det här? Vad säger ens att du själv rättar dig efter det om en månad? Och vad händer när mer än hälften av inlägget är OT? Då börjar du istället argumentera för en "flytande gräns".
Eller helt enkelt "hellre fria än fälla".
Begränsningen om hälften OT är en begränsning för oss moderatorer. Så att vi
inte ska kunna radera inlägg efter åsikt. Det är en tumregel som är till användarnas fördel.
Om mer än hälften av ditt inlägg är OnT så ska det inte raderas. Även om det råkar stå ett ord eller en mening som gör en moderator uppretad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Jo tack, jag har förstått det.
Bra.
För Flashback handlar om yttrandefrihet och ditt förslag är handlar om att begränsa den yttrandefriheten.