Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-22, 00:07
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Varför ska jag leta upp det åt dig?
Jag bara påpekade att du har fel, generellt sätt så har dom med en del om ljudkvalitén.

Nej, du skrev att Swedroid tar upp det i alla recensioner, vilket är falskt.
Citera
2017-08-22, 00:13
  #14
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Nej, du skrev att Swedroid tar upp det i alla recensioner, vilket är falskt.
Vilket jag ändrade till "generellt sätt så har dom med en del om ljudkvalitén." vilket innebär att det kanske inte är med i precis alla.

I alla jag kollade genom en snabb koll på Swedroids sida tog upp det
Citera
2017-08-22, 08:40
  #15
Medlem
Raggarspinns avatar
Hur mäter man samtalskvalitet?
Skärmens upplösning, CPU och GPU hastighet, RAM-minne och megapixlar på sensorn är alla mätbara och redovisas i siffror. Dessa siffror säger dock inget om kvalitet. Många tillverkare visar gärna upp dessa siffror men det finns undantag. Många tillverkare använder dessutom samma komponenter i sina produkter.
Men hur ska man kunna redovisa ljudkvalitet i siffror när det handlar om en ren subjektiv upplevelse? Det jag tycker låter bra kanske du tycker låter skit.
I fallet med Sony XZ premium så kanske samtalskvaliteten är lika dåligt som det var i min frus Sony Z1c och det är därför mobilrecensenter väljer att inte avhandla samtalskvalite.
OBS, min subjektiva bedömning av Z1c och spekulation från min sida.

XZ premium är det bästa Sony har att erbjuda!
Citera
2017-08-22, 12:38
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Hur mäter man samtalskvalitet?
Skärmens upplösning, CPU och GPU hastighet, RAM-minne och megapixlar på sensorn är alla mätbara och redovisas i siffror. Dessa siffror säger dock inget om kvalitet. Många tillverkare visar gärna upp dessa siffror men det finns undantag. Många tillverkare använder dessutom samma komponenter i sina produkter.
Men hur ska man kunna redovisa ljudkvalitet i siffror när det handlar om en ren subjektiv upplevelse? Det jag tycker låter bra kanske du tycker låter skit.
I fallet med Sony XZ premium så kanske samtalskvaliteten är lika dåligt som det var i min frus Sony Z1c och det är därför mobilrecensenter väljer att inte avhandla samtalskvalite.
OBS, min subjektiva bedömning av Z1c och spekulation från min sida.

XZ premium är det bästa Sony har att erbjuda!

Jag hittade på Galaxy-recentionen att premium och S8 är jämnt skägg på den fronten. Så take that.
Citera
2017-08-22, 15:13
  #17
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Jag hittade på Galaxy-recentionen att premium och S8 är jämnt skägg på den fronten. Så take that.
Säger inget om samtalskvalitet. Båda lika bra eller lika dåliga?
Citera
2017-08-22, 17:45
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Säger inget om samtalskvalitet. Båda lika bra eller lika dåliga?

Båda var utan anmärkningar i kvalite.
Citera
2017-08-22, 19:02
  #19
Medlem
Raggarspinns avatar
Vad bra. Du har hittat en recension som avhandlat samtalskvalite trots att du påstod motsatsen. Vad vill du diskutera nu?
Hoppas du blir nöjd med din nya mobil.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback