Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-21, 13:57
  #1
Medlem
https://www.facebook.com/hanif.bali/...54887642515686

En debattör tyckte att jag hade "glömt sina rötter" för att jag tyckte att de som fått avslag på sin asylansökan skulle lämna landet i en diskussion om ockupationen av medborgarplatsen.
Jag påpekar det orimliga i att anta att mina "rötter" är en domstolsvägrande avslagsmigrant enbart pga att jag har icke-svenskt ursprung. Därtill att avkräva mig lojalitet gentemot dem. Lite rasistiskt till och med.
Hans Reuterskiöld från Rädda Barnen väljer då att kalla då mig för en "Jackie Arklöv". Jag ringde upp honom och han försäkrade mig att han inte menar en polismördare, nazist eller krigsförbrytare.
Då kokar det ju ner till en enda sak. En åsiktsavvikande svarting.


Är det vettigt att Sveriges Farmaceuter begår rasistiska attacker?
Citera
2017-08-21, 16:10
  #2
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Den här HR verkar ganska svagbegåvad/rasistisk/mobbande (men på det här "fina" sättet). Svårt att se att han kan få ha jobbet kvar, det verkar ha tagit hus i helvete.
Citera
2017-08-21, 16:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Den här HR verkar ganska svagbegåvad/rasistisk/mobbande (men på det här "fina" sättet). Svårt att se att han kan få ha jobbet kvar, det verkar ha tagit hus i helvete.
Han är ju journalist i grunden, så vad annat är att förvänta sig?

Hoppas han ryker.
Citera
2017-08-21, 17:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Den här HR verkar ganska svagbegåvad/rasistisk/mobbande (men på det här "fina" sättet). Svårt att se att han kan få ha jobbet kvar, det verkar ha tagit hus i helvete.

Eftersom han är talesperson för Sverige farmaceuter så bör vi inte tala om personen Hans Reuterskiöld.

Det är Sveriges farmaceuter som intagit hållningen att Hanif Bali är för svart för sina åsikter.

Framförallt bör vi inte använda namnet Hans Reuterskiöld eftersom denna tråd då kan hamna högt om någon googlar Hans Reuterskiöld.

Vi vill ju inte att någon ska förknippa Hans Reuterskiöld med åsikten att Hanif Bali är för svart för att få välja sin egen uppfattning.

Så använd inga kombinationer av Hans Reuterskiöld och Sveriges farmaceuter med, rasism, svarting, invandrare, Hanif Bali eller liknande okvädningsord.
Citera
2017-08-21, 17:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Eftersom han är talesperson för Sverige farmaceuter så bör vi inte tala om personen Hans Reuterskiöld.

Det är Sveriges farmaceuter som intagit hållningen att Hanif Bali är för svart för sina åsikter.

Framförallt bör vi inte använda namnet Hans Reuterskiöld eftersom denna tråd då kan hamna högt om någon googlar Hans Reuterskiöld.

Vi vill ju inte att någon ska förknippa Hans Reuterskiöld med åsikten att Hanif Bali är för svart för att få välja sin egen uppfattning.

Så använd inga kombinationer av Hans Reuterskiöld och Sveriges farmaceuter med, rasism, svarting, invandrare, Hanif Bali eller liknande okvädningsord.
LOL

Sen är frågan, känner "Sveriges farmaceuter" till hur denna Hans Reuterswärd skämmer ut sig, och de organisationer han representerar? Känner Rapport och aktuellt till det? Kan vi förvänta oss att vo får se dem mötas i en duell i kväll, eller kanske säsongens första agenda?
Citera
2017-08-21, 19:04
  #6
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Hanif Bali jämförs med Jackie Arklöv

Någon Hans Reuterskiöld Sveriges farmaceuters kommunikatör och tillika fd pressekreterare för Barnombudsmannen, UNHCR, Röda Korset jämförde Bali med Arklöv för att han utifrån sin etniska bakgrund har fel åsikter

https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=519550685

Kommer detta uppmärksammas av msm och tvingas Reuterskiöld avgå som Janouch, ställs han mot väggen av msm och den offentliga eliten Vad får det för konsekvenser? Räcker det med en ursäkt när den goda sidan beter sig rasistiskt? Något som inte räcker för pöbeln som vill se blod utgjutas när någon som Birro eller Janouch går över gränsen.

Se skillnaden mellan islamisten Dinamarca och Bali Dinamarca polisanmäler trots ursäkt och att tweeten är borttagen Hon belastar polisen Bali ringer upp för att reda ut.

Vem fan är Reuterskiöld och hur har han kommit ditt han är? Är han ett resultat av kompisinavel (Sosseadel)

https://mobile.twitter.com/hansrld
Citera
2017-08-21, 19:13
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Är ett sådant här tilltag verkligen lagligt? Ärekränkning kommer i huvudet.

Jävla fint att jämföra en laglydig medborgare med en mördare.
Citera
2017-08-21, 19:16
  #8
Medlem
RedXs avatar
Det är ju sanslöst hur provocerade vissa kan bli av att en person med invandrarbakgrund inte har vänsteråsikter.
Citera
2017-08-21, 20:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det är ju sanslöst hur provocerade vissa kan bli av att en person med invandrarbakgrund inte har vänsteråsikter.
Minst sagt, och de visar sig gång på gång vara de största rasisterna.

Stor humor!
Citera
2017-08-21, 20:44
  #10
Medlem
Mosbulles avatar
Ännu en av dessa gooooda människor som inte lever som de lär.
Tror jag iallafall.

Hanif Bali är en av få politikerna som jag tycker är intelligent, ärlig och röstvärdig.
Citera
2017-08-21, 20:48
  #11
Medlem
Europes avatar
Reuterskiölds inlägg är, förutom förmodligen åtalbart, kännetecknande för de rasistiska utspel som kännetecknar Sjuklöverregimen och till den kopplade anhanget av marxister/postmarxister. Det är anmärkningsvärt hur denna ideologiska rasism ständigt torgförs, årtionde in och årtionde ut, utan att det möts av mer motstånd. Ja, fram till ett par år sedan hördes den närmast ensidigt utan att utsättas för någon kritik i det offentliga.
Citera
2017-08-21, 20:50
  #12
Medlem
salty-sailors avatar
Argumenterade inte Hanif Bali emot Björn Söder i den ökända Baaaaaaaarn debaten? i vilket fall så var han aktiv moderat under fursten Renfeldt den förskräcklige. Tycker han kan ha all skit han får, från båda håll
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback