Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-26, 15:44
  #25
Avstängd
ilpobres avatar
Någon som insett likheterna mellan filmen och Karl-Bertil Jonssons julafton ännu?
Citera
2017-12-27, 18:26
  #26
Medlem
Skadans avatar
Är det mycket intimscener/sexscener/snuskprat i denna film? Jag undrar om filmen är passande att kolla med familjen på, och jag vill inte cringea genom hela filmen :/
Citera
2017-12-27, 18:30
  #27
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Är det mycket intimscener/sexscener/snuskprat i denna film? Jag undrar om filmen är passande att kolla med familjen på, och jag vill inte cringea genom hela filmen :/
Är väl en intimscen, där man får se när det är avslutat. Och visst är det lite snuskprat osv men inget som gör att du borde avstå att ta med familjen på bion
Citera
2017-12-27, 19:06
  #28
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Är väl en intimscen, där man får se när det är avslutat. Och visst är det lite snuskprat osv men inget som gör att du borde avstå att ta med familjen på bion
Gud detta kommer bli jobbigt...
Citera
2017-12-27, 19:10
  #29
Medlem
Grankulas avatar
tycker inte filmen var speciellt rolig. Aldrig sett filmen, men tycker den mest var långdragen. Fattar inte varför svenska filmer alltid ska ha med skiljsmässa och dödsfall att göra. Varför kan inte svenska filmer enbart ha humor.. Palla att man ska bli deppig mitt under filmens gång. Ove var väl den enda roliga i filmen annars
Citera
2017-12-29, 06:49
  #30
Medlem
Förutsägbar historia som ger några småfniss men inte mer. Den största humorn (oklart om den är omedveten eller medveten/ironisk) är att man rollbesatt ”David” (”Annas” nya snubbe), som uppenbart ska vara en alfa-hanne/”hunk”, med Schyffert som är så fjolligt beta-hanne som en man kan vara. Men som sagt, det kanske är ironi bakom det valet.

Rheborg var som väntat bäst.
Citera
2017-12-29, 23:00
  #31
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
tycker inte filmen var speciellt rolig. Aldrig sett filmen, men tycker den mest var långdragen. Fattar inte varför svenska filmer alltid ska ha med skiljsmässa och dödsfall att göra. Varför kan inte svenska filmer enbart ha humor.. Palla att man ska bli deppig mitt under filmens gång. Ove var väl den enda roliga i filmen annars
Svenska julfilmer är inte vad du söker efter om du vill få humor. Finns massor av humor därute, svensk såväl som engelsk/amerikansk.
Citera
2018-03-15, 19:06
  #32
Medlem
Klappars avatar
Tycker filmen var helt okej, men tycker dom borde ha byggt vidare på delen med att Victor började få vänsteråsikter. Hade kunnat skapa mycket drama i Solsidan om Victor började engagera sig i Ung Vänster eller afa.
Citera
2018-03-26, 02:57
  #33
Medlem
kukflashs avatar
Dålig film, det enda roliga var väl när Ove höll tal
Citera
2018-03-26, 03:16
  #34
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
tycker inte filmen var speciellt rolig. Aldrig sett filmen, men tycker den mest var långdragen. Fattar inte varför svenska filmer alltid ska ha med skiljsmässa och dödsfall att göra. Varför kan inte svenska filmer enbart ha humor.. Palla att man ska bli deppig mitt under filmens gång. Ove var väl den enda roliga i filmen annars


Har du sett filmen eller inte..?
Citera
2018-03-28, 15:09
  #35
Medlem
Bör man se om serien innan filmen?
Citera
2018-07-02, 09:26
  #36
Medlem
Carl Serungs avatar
Såg filmen i helgen och jag tyckte den var bra. Härligt tragikomisk på något vis.
Blir faktiskt 4/5 i betyg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback