Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-23, 08:08
  #13
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Du verkar vara arg. Avreagera dig någon annan stans.

Huruvida jag är arg, glad eller ledsen är det oavsett min fulla rätt att vara i just Det tillståndet. Och var jag väljer att "ta ut" mina känslor dikterar du inte heller villkoren över. Typiskt en vänsterfascist att tro sig sätta reglerna över andra... haha patetiskt. Men jag förstår dig, jag har mött dina likasinnade. Bakom datorskärmen eller i stora grupper så går käften i hundra åttio. IRL, på tu man hand, då tiger man som ett skärrat lamm så gulligt, så sorgligt.
Citera
2017-08-23, 10:57
  #14
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Det är ett axiom att den som kommer med påstående även ska styrka upp det.


Vad styrke du i ditt inledande inlägg?
__________________
Senast redigerad av Carobnjak 2017-08-23 kl. 11:03.
Citera
2017-08-23, 11:01
  #15
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Huruvida jag är arg, glad eller ledsen är det oavsett min fulla rätt att vara i just Det tillståndet. Och var jag väljer att "ta ut" mina känslor dikterar du inte heller villkoren över. Typiskt en vänsterfascist att tro sig sätta reglerna över andra... haha patetiskt. Men jag förstår dig, jag har mött dina likasinnade. Bakom datorskärmen eller i stora grupper så går käften i hundra åttio. IRL, på tu man hand, då tiger man som ett skärrat lamm så gulligt, så sorgligt.

Jag dikterar inte villkoren jag ber dig sluta posta skräp. För det är vad du gör. Postar skräp och meningslöst dravel. Du får skriva i forumet men du borde inte för du skämmer ut dig och försämrar klimatet för eventuella seriösa samtal. Förstår du?

Vad jag skulle göra om vi sågs kan du få reda på om du träffar mig. Tills dess kan du avhålla dig från spekulation. Funkar det för dig eller ska du sänka nivån ytterligare?
Citera
2017-08-23, 11:53
  #16
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Vad styrke du i ditt inledande inlägg?

Trots att du ser dig själv som bildad och intellektuell så verkar du ha svårt att tolka det mest uppenbara, alternativt blundar du för sanningen då det skulle punktera din världsbild.
Idioter har gjort det till en politisk fråga att skifta könstillhörighet stup i kvarten. För detta finns inga studier eller uppenbara biologiska 'bevis' som skulle kunna motivera detta beteende ergo är det enbart grundat i subjektivt tyckande och kännande - flumm flumm och vänsterlogik. Då mitt inlägg, känslan av rastillhörighet, bygger på flumm flumm känslan av könsidentitet så kan jag omöjligen följa upp mitt påstående med studier, ånyo det finns inga studier som stödjer grundsatsen. Låt mig förenkla för dig:
En vänsteridiot påstår att man kan bygga hus gjort på luft. Jag menar att då kan man även bygga två våningar ovanpå detta lufthus och därmed få ett luftslott. Jag kan givetvis inte bevisa att det går att bygga två våningar av ett hus i luft, då det inte går, utan hänvisar enbart till att OM det går att bygga ETT hus av luft så kan jag med samma 'logik' även kompletterade huset med två luftvåningar till.
Nu är det dessvärre så att en duktig idiot, indoktrinerad med en fantasivärld som får Trollkarlen från Oz att framstå rimlig, kan förklara både hur man bygger hus av luft och hur en kan skifta kön från ena dagen till den andra. Och när en idiot övertalat nästa idiot om samma sak kan vi andra bara beakta dårskapen som sprider fram som en löpeld.

Så om du ber mig ta fram belägg för mitt inlägg så kan du fortsätta slicka på utskriften av din röv.
Citera
2017-08-23, 12:00
  #17
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Jag dikterar inte villkoren jag ber dig sluta posta skräp. För det är vad du gör. Postar skräp och meningslöst dravel. Du får skriva i forumet men du borde inte för du skämmer ut dig och försämrar klimatet för eventuella seriösa samtal. Förstår du?

Vad jag skulle göra om vi sågs kan du få reda på om du träffar mig. Tills dess kan du avhålla dig från spekulation. Funkar det för dig eller ska du sänka nivån ytterligare?

Jo, du skrev att du uppfattade mig som arg och att jag därmed inte får skriva i forumet. Du försöker genom ett textbaserat forum avgöra mitt sinnestillstånd och därefter sätta upp regler vad jag får göra baserat på din tolkning av mitt sinnestillstånd. Det låter både korkat och som översitteri. Jag hoppas du lapar i dig hela utskriften av ditt arsle.

Din dåvarande matchvikt på 186 cm och ringa 76 pannor skulle enligt statistiken medför att du åkt ner i gatan med två snabba svep om du stod och spydde galla som du är tuff nog att göra över nätet Såvida du inte har några andra fysiska meriter än tantcykling, medioker löpning och en tanig kroppsbyggnad?
Citera
2017-08-23, 12:10
  #18
Avstängd
Jag har inget emot rasbegreppet, men att det skulle yttra sig i att en "kulturellt neutral" individ känner sig mer asiatisk än europeisk köper jag inte.

Så mitt svar blir nej. Rasskillnader är snarare sjukdomar och annat. Exempelvis finns det en sjukdom som endast negrar kan ådra sig, även om det är en sällsynt sådan.
__________________
Senast redigerad av Acerbic 2017-08-23 kl. 12:13.
Citera
2017-08-31, 00:42
  #19
Medlem
Lillarapunzels avatar
Bara dina åsikter om könsidentitet som du nämner i TS känns väldigt unkna.
Lägg därtill ett ras-begrepp som skriker 30-tal.
Men iaf, för att svara på dina frågor.

Jag tycker absolut att man kan jämföra etnisk identitet med den sociala könsidentiteten med varandra, och att det finns faktiska likheter där.
Om jag bara utgår från mig själv: Jag är född i Sverige. Båda mina föräldrar är födda i Sverige. Men inte samtliga av mina far/morföräldrar är det. Jag är kort och gott "3e generationens halvinvandrare" eller vad man ska kalla det. Jag har inget "klassiskt nordeuropeiskt utseende" heller för den delen. Men lik förbannat identifierar jag mig som svensk. Frågar någon mig "Vilken etnicitet tycker du att du tillhör?" blir mitt svar "Svensk" även om det egentligen inte är helt rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback