Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-21, 21:01
  #13
Medlem
Visst är det oartigt och tråkigt, men på inget sätt forumförstörande och de flesta trådar kan på ett eller annat sätt vara till nytta för någon annan. Det skulle till på köpet vara väldigt vanskligt att sätta en sådan gräns tänker jag.


Jag förstår din synpunkt alla gånger, kan själv störa mig på det. Men det är inget skäl o korga en tråd i mina ögon.
Citera
2017-08-21, 23:33
  #14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Visst, att dom självdör är gott, men jag menar att det hade inte skadat att en eventuell konsekvens av att skapa en arrogant tråd är att den kommer att manuellt kasseras.



Ditt och datt kan sökas på även om disciplinen i dagiset skulle höjas 1 snäpp. Du säger att respons från TS inte medför något upplyftande till tråden, och gällande sakfrågan i sig har du kanske rätt, men nog medför respons från TS till ett bättre forum och en bättre attityd. Vilket i sin tur även främjar just sakfrågan..

Jag är glad i FB's policy, dock ser jag inte att lättare disciplinära åtgärder negativt skulle utmana forumet. (??)

Nog är TS i de flesta fall aktiva i sina trådstarter framgent och oftast då på ett positivt sätt vilket självfallet är bra, men jag ser definitivt inte att någon disciplin åtgärd skulle vara behövlig för det eller de fall jag nämner. Tvärtom egentligen. Alla måste få komma till tals. Om det sedan är en kort fråga eller ett ordbajsande är egalt. Själv föredrar jag definitivt de förstnämnda.
Citera
2017-08-22, 08:24
  #15
Medlem
Kanske p g a att Flashback har regler kan vissa vara rädda för att bara skriva ordet "Tack" eller "Tack för hjälpen". Vissa kan vara i ett stressat tillstånd och inte komma på en formulering de tror håller, och om de får tid senare känns det för sent.

Dessutom tas ju många inlägg bort. Om ett inlägg bara innehåller ordet "Tack" så kan moderatorn i den avdelningen kalla det OT. Det kan alltså hända att vissa har tackat, men de inläggen har tagits bort.
Citera
2017-08-22, 12:48
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Kanske p g a att Flashback har regler kan vissa vara rädda för att bara skriva ordet "Tack" eller "Tack för hjälpen". Vissa kan vara i ett stressat tillstånd och inte komma på en formulering de tror håller, och om de får tid senare känns det för sent.

Dessutom tas ju många inlägg bort. Om ett inlägg bara innehåller ordet "Tack" så kan moderatorn i den avdelningen kalla det OT. Det kan alltså hända att vissa har tackat, men de inläggen har tagits bort.
Det kan jag säga att det händer extremt sällan. Jag vill till och med gå så långt som att säga att det är OnT att tacka för hjälpen om någon har löst ens specifika problem.
Citera
2017-08-22, 15:03
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kan jag säga att det händer extremt sällan. Jag vill till och med gå så långt som att säga att det är OnT att tacka för hjälpen om någon har löst ens specifika problem.

Det var ju bra, men det kanske är just det folk tror, att det är OT att bara skriva ett kort tack.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback