Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-08-29, 16:39
  #49
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Hcg liknar LH så det stimulerar testiklarna till att producera testosteron. Men den stänger ner hypofysen och din egna tillverkning av riktigt LH.

Jag började känna mig exremt osund.
Blev jobbigt flåsig, fick högre o högre vilopuls, högt HB och BT.
En bekant dog av hjärtstillestånd på gymet. Han va typ 15år äldre än mig. Riktigt stor o vältränad och åt och levde cleant förutom doping. Fick mig att tänka till.

Ja jag hade nog lite otur när jag tänkte där, eftersom mitt LH inte var nollat som det vart under kur så lär det ju uppenbarligen hoppat igång.

Kan lågdos clomid för att höja egna testot vara nått? Eller är det bara tålamod som gäller.

Ah okej.. jag själv är långt ifrån någon
bjässe, vägt närmare 90kg som mest i hyfsad form på mina 179cm så det har jag ingen erfarenhet utav men då förstår jag helt och hållet.

Hur har du anpassat dina matvanor efter du gått off och tränar du fortfarande lika mycket? Jag försöker träna minst lika hårt och ofta som förut men lyssnar självklart på kroppens signaler, enda skillnaden jag gjort är att jag skurit ner på kalorierna, vilket resulterat i ett rejält viktras . Vill hålla mig i så bra form som möjligt så jag känner mig lean när det väl är dags att börja bygga igen. Om det är rätt eller fel vet jag inte, känns som ett rejält kliv tillbaks iallafall..
__________________
Senast redigerad av TheBlackPanther 2019-08-29 kl. 16:45.
Citera
2019-08-29, 17:50
  #50
Medlem
Stor-Franks avatar
Jag tycker absolut att du ska ha tålamod och låta kroppen sköta det själv nu när du uppenbarligen är på gång

Träning och kost skulle nog kunna beskrivas som på en svensson nivå nu. Hård träning 4ggr i veckan. Äter vanlig men håller proteinet högt.
90+kg fördelat på 174cm i rätt hyffsad form.
Rätt så stark fortfarande.

Magrutor är bara o glömma. Tappar alldeles för mkt volym och styrka för att det ska kännas schysst när jag försökt deffa.

Börjar bli sugen på att kura igen men då får d bli en snäll, kort sådan. Testo + Primo kanske i 3mån. Får se
Citera
2019-08-30, 05:34
  #51
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag tycker absolut att du ska ha tålamod och låta kroppen sköta det själv nu när du uppenbarligen är på gång

Träning och kost skulle nog kunna beskrivas som på en svensson nivå nu. Hård träning 4ggr i veckan. Äter vanlig men håller proteinet högt.
90+kg fördelat på 174cm i rätt hyffsad form.
Rätt så stark fortfarande.

Magrutor är bara o glömma. Tappar alldeles för mkt volym och styrka för att det ska kännas schysst när jag försökt deffa.

Börjar bli sugen på att kura igen men då får d bli en snäll, kort sådan. Testo + Primo kanske i 3mån. Får se

Alright!

Ja jag har prioriterat formen framför styrkan nu och det har blivit ett ganska rejält drop i styrka, märks främst på basövningar/pressar som bänk tex annars tycker jag det är hyfsat lika mot förr. Det mest jobbiga för psyket måste jag säga är att axelbredden försvinner snabbt för mig varje gång jag går off, för vem gillar inte breda axlar liksom..

Låter klokt! Här blir det 500mg test och 300mg deca nästa vända, blir att hålla sig i den ramen gällande dosering framöver så ska nog inte återhämtningen bli lika tuff mellan varven.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback