Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-07, 12:19
  #13
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Ja, tyvärr är otyget tillbaka i storstäderna iaf. Ni som bär dessa jeans, vad är grejen liksom?
De passar ihop med de krossade skärmarna på deras iPhones.
Citera
2018-04-07, 12:20
  #14
Avstängd
creepingdeaths avatar
jag minns insändare där dom tyckte att ingen över 30 skulle ha jeans överhuvudtaget. någonsin.
Citera
2018-04-07, 12:25
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Nix du är lite lätt ute och cyklar men det är okej.
Vad tycker du är felaktigt och hur ska det vara istället? Skriv så att du tillför något!
Citera
2018-04-07, 12:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad tycker du är felaktigt och hur ska det vara istället? Skriv så att du tillför något!

Problemet är att du inte har någon koll på modet på 80-talet eller 60-talet för den delen.
Du kanske har sett någon bild på motley crew där någon hade trasig jeans och så tror du direkt att alla klädde sig så.
Det är ungefär lika korkat som att hitta en bild på Lady Gaga och sen säga att alla klädde sig så 2010.

Och även de mest extrema på 80-talet klädde sig inte med helt ripped jeans ala:

http://www.missfoxy.co.uk/images/hig...3414_image.jpg
https://metrouk2.files.wordpress.com...jeanslarge.jpg
Citera
2018-04-07, 12:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Problemet är att du inte har någon koll på modet på 80-talet eller 60-talet för den delen.
Du kanske har sett någon bild på motley crew där någon hade trasig jeans och så tror du direkt att alla klädde sig så.
Det är ungefär lika korkat som att hitta en bild på Lady Gaga och sen säga att alla klädde sig så 2010.

Och även de mest extrema på 80-talet klädde sig inte med helt ripped jeans ala:

http://www.missfoxy.co.uk/images/hig...3414_image.jpg
https://metrouk2.files.wordpress.com...jeanslarge.jpg
Vem har sagt att alla klädde sig så? Alla klär sig aldrig någonsin på samma sätt. Men modet med trasiga jeans kom på 80-talet och har inte försvunnit helt sedan dess.
Citera
2018-04-07, 12:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem har sagt att alla klädde sig så? Alla klär sig aldrig någonsin på samma sätt. Men modet med trasiga jeans kom på 80-talet och har inte försvunnit helt sedan dess.

Läs min första post så förstår du bättre, posten som du började argumentera emot. Du behöver inte svara igen.

Jag orkar inte sitta och förklara grundläggande psykologi för dig.
Citera
2018-04-07, 13:28
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Läs min första post så förstår du bättre, posten som du började argumentera emot. Du behöver inte svara igen.

Jag orkar inte sitta och förklara grundläggande psykologi för dig.
Problemet är att det inte gäller just trasiga jeans. Där går, eller har gått, flera generationer i trasiga jeans. Jag behöver inte söka i historien eller googla bilder för att veta detta, jag levde själv då så jag vet. Redan 1989 kunde man köpa fabrikstrasiga jeans (de kostade £10 mer än motsvarande hela i London), vad jag minns säkert men de kan även funnits tidigare. Tidigare så slet man dem själv trasiga eller klippte/skar/drog mm.
Citera
2018-04-07, 14:36
  #20
Medlem
Reaktionär yankeekultur helt enkelt. Soros och "amerikanska" storbanker satsar mycket på att fördumma infödda europeer. Ungdomen är lättrörlig och "revolutionär" och de strömningarna riktar man in i att efterapa en utdaterad Madonna och utdaterade gamla hårdrockband på ett "revolutionärt" sätt i stället för att engagera sig i samhälleliga ting. Låter fånigt men det fungerar ju!
Enda gången det sprack var 1968.
Citera
2018-04-07, 14:50
  #21
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
De passar ihop med de krossade skärmarna på deras iPhones.

Är det en modegrej eller en "diss" mot internettelefonerna?
Citera
2018-04-07, 20:00
  #22
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Är det en modegrej eller en "diss" mot internettelefonerna?
Nej, det är en diss mot iPhone - eller rättare sagt den religiöst hängivna skara av folk som ser iPhone som en modegrej men inte har bättre förstånd än att hantera sin pryl som en väska, en plånbok eller andra oömma ting.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback