Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 03:37
  #1
Avstängd
Har en släkting som är bipolär, men det är svårt att inte se ner på denna personen. Man är jävligt egoistisk om man är deprimerad. Jag kan aldrig bli deprimerad, om jag någonsin skulle vara påväg att bli deprimerad så skulle jag döda massa människor istället. Har även en kompis som jag håller på att göra mig av med pga. hatar när han berättar om sin ångest, jag förstår det inte för jag vet inte vad ångest är för något!

En kvinnlig föredetta tjejkompis berättade att hon tog antidepressiva som liten, det är sånt jag knappt kan hålla mig för skratt för. Tycker det är jävligt kul med folk som går runt och knarkar mediciner och är höga på dessa.

Frågeställningen är, vad är det för värld vi lever i där det tolereras att människor är deprimerade?
Citera
2017-08-21, 03:58
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Vissa människor har en ångest som du aldrig kommer kunna förstå dig på, en del har haft psykiskt ohälsa sedan barnsben och i värsta fall får leva med den tills dom dör och du skulle nog inte vilja byta plats!

Någonting jag håller med dig om däremot är att ingenting hjälper av att gå och självömka och ideligen skall gnata och gnälla, måååår såååå dååååligt och att det är såååå syyyynd om dom, och att ingen i hela världen mår så dåligt, ingen har blivit så illa behandlad , ingen har haft den oturen dom har haft, ingen har haft det så tufft osv osv osv osv!

Att leva med ständig ångest är ingen barnlek men det hjälper knappast den drabbade eller deras omgivning igenom att vara ett offer 24/7, snarare försämras deras mående och dom som är i deras närhet tappar all respekt försvinner ur deras liv och den onda cirkeln blir större och större för var dag som går.

Man får beklaga sig nån gång då och då det är mänskligt men gör det förihelvete inte till någon vana!
__________________
Senast redigerad av Bloodybiff 2017-08-21 kl. 04:25.
Citera
2017-08-21, 07:02
  #3
Avstängd
Med tanke på dina trådstartar så ligger det nära till hands att du pratar om dig själv men använder "har en kompis som är bioplär" ovs? Har jag rätt i detta, det handlar om dig ?
Citera
2017-08-21, 08:43
  #4
Medlem
Det är lätt att man blir självupptagen när man mår dåligt. Man går in i sig själv och det påverkar en så mycket att det kan vara svårt att fokusera på andra saker. Vem som helst kan bli deprimerad, det drabbar inte bara en viss typ av människor.
Citera
2017-08-21, 10:05
  #5
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Har en släkting som är bipolär, men det är svårt att inte se ner på denna personen. Man är jävligt egoistisk om man är deprimerad. Jag kan aldrig bli deprimerad, om jag någonsin skulle vara på väg att bli deprimerad så skulle jag döda massa människor istället. Har även en kompis som jag håller på att göra mig av med pga. hatar när han berättar om sin ångest, jag förstår det inte för jag vet inte vad ångest är för något!

En kvinnlig föredetta tjejkompis berättade att hon tog antidepressiva som liten, det är sånt jag knappt kan hålla mig för skratt för. Tycker det är jävligt kul med folk som går runt och knarkar mediciner och är höga på dessa.

Frågeställningen är, vad är det för värld vi lever i där det tolereras att människor är deprimerade?

Så det är mindre "egoistiskt" beteende att "döda en massa människor" för att man är på väg att bli deprimerad, eller att se ned på andra människor och skratta åt deras ångest bara för att man själv inte kan relatera till den känslan?
Det är ingen som väljer att drabbas av bipolär sjukdom eller depression, men det individen faktiskt kan välja är att behandla sig för att må bättre (vilket inte nödvändigtvis innebär att man måste ta mediciner).

Antidepressiva mediciner är inte narkotika och således inget folk blir "höga" på.
Citera
2017-08-21, 14:56
  #6
Medlem
Edward-Tellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Har en släkting som är bipolär, men det är svårt att inte se ner på denna personen. Man är jävligt egoistisk om man är deprimerad. Jag kan aldrig bli deprimerad, om jag någonsin skulle vara påväg att bli deprimerad så skulle jag döda massa människor istället. Har även en kompis som jag håller på att göra mig av med pga. hatar när han berättar om sin ångest, jag förstår det inte för jag vet inte vad ångest är för något!

En kvinnlig föredetta tjejkompis berättade att hon tog antidepressiva som liten, det är sånt jag knappt kan hålla mig för skratt för. Tycker det är jävligt kul med folk som går runt och knarkar mediciner och är höga på dessa.

Frågeställningen är, vad är det för värld vi lever i där det tolereras att människor är deprimerade?

Frågeställningen är, vad är det för värld vi lever i där det tolereras att människor är helt jävla urblåsta?
Citera
2017-08-22, 01:16
  #7
Medlem
Jadu TS. Det är det nog ingen som kan svara på tror jag men det är i alla fall samma värld som tolererar att folk har huvudvärk.
Citera
2017-08-22, 01:25
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
...
Frågeställningen är, vad är det för värld vi lever i där det tolereras att människor är deprimerade?

Folk går genom olika saker i livet som lämnar "ärr". Du fattar inte för att du är emotionellt avtrubbad och lever på hat att dömma av dina tidigare inlägg. Du är en psykopat. Och du är avstängd, lol rekt!
Citera
2017-08-22, 13:33
  #9
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag blir både ledsen o arg på dig TS när du skriver att du ser ner på din släkting pga av personens psykiska ohälsa!! o jag tänker att dina tankar på ngt sätt slår tillbaka på dig själv o är färgat av ditt sätt att se på dig själv som människa.

Risken finns att även du drabbas av psykisk ohälsa ngn gång i livet - hur vill du att din omgivning ska svara på det? vill du att de ska se ner på dig då lr vill du mötas av förståelse, tålamod o medkänsla?
Citera
2017-08-30, 10:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cumshooter
Har en släkting som är bipolär, men det är svårt att inte se ner på denna personen. Man är jävligt egoistisk om man är deprimerad. Jag kan aldrig bli deprimerad, om jag någonsin skulle vara påväg att bli deprimerad så skulle jag döda massa människor istället. Har även en kompis som jag håller på att göra mig av med pga. hatar när han berättar om sin ångest, jag förstår det inte för jag vet inte vad ångest är för något!

En kvinnlig föredetta tjejkompis berättade att hon tog antidepressiva som liten, det är sånt jag knappt kan hålla mig för skratt för. Tycker det är jävligt kul med folk som går runt och knarkar mediciner och är höga på dessa.

Frågeställningen är, vad är det för värld vi lever i där det tolereras att människor är deprimerade?

Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Med tanke på dina trådstartar så ligger det nära till hands att du pratar om dig själv men använder "har en kompis som är bioplär" ovs? Har jag rätt i detta, det handlar om dig ?
Jag skulle säga att TS är psykopat, vilket visar sig i självupptagenhet, aggresivitet och ingen empati/sympati.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback