Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 22:12
  #1
Medlem
Mattzon2ks avatar
Hej, jag har bokat biljetter till Eminem Bellahouston Park, Glasgow
Thu 24 Aug 2017, 17:00

Jag har valt leverans: Delivery via: Print-at-Home (TicketFast®)

Det står såhär på "min sida"
Dispatch Status
You should have already received your tickets by e-mail. If you did not receive your tickets, contact us.

Har nu precis skickat ett mail till dem och förklarat läget att jag ej kan printa ut dem. Frågan är, kan jag gå till ett ombud och försöka få ut biljetterna den vägen? Bör jag ringa till Ticketmaster UK eller funkar det lika bra att ringa till Ticketmaster Sverige?

Jag reser till skottland den 23:e Augusti med bokat flyg, hotell men har inte biljetterna.. känns ju lite sådär... Om jag placerat tråden fel så får mod gärna flytta den..

Evigt tacksam för hjälpsamma svar

mvh
Citera
2017-08-20, 22:15
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Är det inte också möjligt att visa upp biljetterna i din telefon?
Vet att de scannar koden så på tex bio och fotboll.
Citera
2017-08-20, 22:20
  #3
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzon2k
Hej, jag har bokat biljetter till Eminem Bellahouston Park, Glasgow
Thu 24 Aug 2017, 17:00

Jag har valt leverans: Delivery via: Print-at-Home (TicketFast®)

Det står såhär på "min sida"
Dispatch Status
You should have already received your tickets by e-mail. If you did not receive your tickets, contact us.

Har nu precis skickat ett mail till dem och förklarat läget att jag ej kan printa ut dem. Frågan är, kan jag gå till ett ombud och försöka få ut biljetterna den vägen? Bör jag ringa till Ticketmaster UK eller funkar det lika bra att ringa till Ticketmaster Sverige?

Jag reser till skottland den 23:e Augusti med bokat flyg, hotell men har inte biljetterna.. känns ju lite sådär... Om jag placerat tråden fel så får mod gärna flytta den..

Evigt tacksam för hjälpsamma svar

mvh


Hej, köp en skrivare, anslut till din dator. Om du har windows operativsystem så rekomenderar jag ctrl-p kommando för att aktivera utskriftsmeny.
Citera
2017-08-20, 22:39
  #4
Medlem
Mattzon2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2fb
Hej, köp en skrivare, anslut till din dator. Om du har windows operativsystem så rekomenderar jag ctrl-p kommando för att aktivera utskriftsmeny.

Det finns inga biljetter att skriva ut mr viktigpetter. Det står att dem skall vara "levererade" till mig via E-post och att man ska kunna printa ut dem. Men har inget på mailen som liknar en biljett och det enda jag kan printa ut på mitt konto på ticketmaster är ett kvitto på min beställning av 2st biljetter vilket det tydligt står "detta är endast ett kvitto och gäller inte som biljett"
Citera
2017-08-20, 22:45
  #5
Medlem
Mattzon2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Är det inte också möjligt att visa upp biljetterna i din telefon?
Vet att de scannar koden så på tex bio och fotboll.

Jag testade att ladda ner den ticketmaster appen till min telefon. Loggade in men där finns det inga biljetter alls. Skumt..
Citera
2017-08-20, 22:54
  #6
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzon2k
Jag testade att ladda ner den ticketmaster appen till min telefon. Loggade in men där finns det inga biljetter alls. Skumt..

Kan du inte se de på något sätt?
Då hade du ju kunnat ta en skärmdump med telefonen så har du biljetterna i "bilder"
Iaf.
Citera
2017-08-20, 23:07
  #7
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzon2k
Det finns inga biljetter att skriva ut mr viktigpetter. Det står att dem skall vara "levererade" till mig via E-post och att man ska kunna printa ut dem. Men har inget på mailen som liknar en biljett och det enda jag kan printa ut på mitt konto på ticketmaster är ett kvitto på min beställning av 2st biljetter vilket det tydligt står "detta är endast ett kvitto och gäller inte som biljett"


Hej igen, trevligt med en konversation. Men, varför skriver du då att du inte kan printa ut dina biljetter i ämnesraden?
Citera
2017-08-20, 23:10
  #8
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2fb
Hej igen, trevligt med en konversation. Men, varför skriver du då att du inte kan printa ut dina biljetter i ämnesraden?

För att förtydliga.. Jag läste inte hela ditt svar.

Men, om inte flashback kan hjälpa dig så föreslår jag att du kontaktar berörd biljettförsäljare.

All lycka med ditt problem.

*edit: ändrade ordval.
Citera
2017-08-20, 23:42
  #9
Medlem
Jag var med om precis samma sak för ett par veckor sen när jag skulle kolla på fotboll i Dublin. Jag ringde Ticketmaster UK och förklarade samma som för dig att jag hade flyg och hotell bokat. Det tog 5 min så hade jag pdf: er på mailen att skriva ut. Ha så kul på konserten
Citera
2017-08-21, 16:46
  #10
Medlem
Mattzon2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pancaro
Jag var med om precis samma sak för ett par veckor sen när jag skulle kolla på fotboll i Dublin. Jag ringde Ticketmaster UK och förklarade samma som för dig att jag hade flyg och hotell bokat. Det tog 5 min så hade jag pdf: er på mailen att skriva ut. Ha så kul på konserten

Tack, det löste sig för mig med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback