Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 19:49
  #1
Medlem
Vet inte vad jag ska köpa då det finns en uppsjö av olika datorer. Kollat på zenbook, Dell, HP.

Kraven är att den ska va tyst. Snabb. Bra batteritid. Liten , max 14tum. FHD skärm. Ev kunna spela nått spel.

Maxpris 12000
Citera
2017-08-21, 01:53
  #2
Medlem
Parrehs avatar
Jag är i samma situation som dig och letar en dator med dina krav och budget!

Kollat lite på HP Envy som ser sexig ut. Det som väger för är skärmen + upplösningen, batteritiden, storleken + vikten, snabb hårddisk, helt okej processor - hade gärna sett en i7a dock och det är bra att den har ett dedikerat grafikkort. Grafikkortet är väl inte det bästa men klarar av spel som GTA V m.m.

Annars det jag hittat i prisklassen känns alldeles för "ferarri" med vikten som skenar iväg lite, dessa har bättre hårdvara dock snålas det ofta med andra saker t.ex. skärmen, batteritiden och att datorn blir fruktansvärt varm. Dessa hittar du i vilken butik som helst under "gaminglaptops", osäker på om dessa finns nere i 14" och kan inte kolla nu då jag skriver från mobilen men jag har definitivt sett 15".

Följer tråden då jag är ute efter något liknande.
Citera
2017-08-21, 16:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parreh
Jag är i samma situation som dig och letar en dator med dina krav och budget!

Kollat lite på HP Envy som ser sexig ut. Det som väger för är skärmen + upplösningen, batteritiden, storleken + vikten, snabb hårddisk, helt okej processor - hade gärna sett en i7a dock och det är bra att den har ett dedikerat grafikkort. Grafikkortet är väl inte det bästa men klarar av spel som GTA V m.m.

Annars det jag hittat i prisklassen känns alldeles för "ferarri" med vikten som skenar iväg lite, dessa har bättre hårdvara dock snålas det ofta med andra saker t.ex. skärmen, batteritiden och att datorn blir fruktansvärt varm. Dessa hittar du i vilken butik som helst under "gaminglaptops", osäker på om dessa finns nere i 14" och kan inte kolla nu då jag skriver från mobilen men jag har definitivt sett 15".

Följer tråden då jag är ute efter något liknande.

Läste en drös artiklar igår angående datorer. Men som jag föll för och fick bra betyg hade fått dåligt i andra recensioner. Kollade på

Hp Spectre 13
Dell xps 13
Hp Envy 13
En drös zenbooks.

Får se ifall det kommer några tips
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback