Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-21, 17:03
  #13
Medlem
JackSm1ths avatar
Nej nej. Det är banken i Kambodja som blåser kunden. Kunden fick äkta sedlar på Forex. Det är när han är i Kambodja som switchen sker. Fingerfärdiga banktjänstemän där!
Citera
2017-08-21, 21:08
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Dum i huvudet på riktigt?
Inne på Forex betyder innanför ytterdörren, det kan vara den påstådda kunden som har haft de falska sedlarna på sig och säger sig ha köpt dessa på banken.

Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Det är du själv som drabbas av otur när du tänker.

Det var mannen som hade fått de falska sedlarna som befann sig på Forex kontor. Det var just de sedlarna som beslagtogs av polisen.

För mig låter detta som ett försök till bedrägeri av mannen. Varför agerade ingen i Kambodja när han försökte använda falska sedlar? Var det bara "Tyvärr kompis, sedlar funkar inte" utan att tillkalla polis?

Mest troligt är att han fått möjlighet att köpa falska sedlar i Kambodja och sedan scamma Forex, kanske tom överlagt från början när han växlade in. Hittar man inget på övervakningsfilmerna så får nog mannen förklara sig mer i detalj.


att en person inte har nån vidare läsförståelse det kan jag förstå,

Men ni båda verkar ju helt efterblivna,

Läs artikeln några ggr till så kanske ni begriper.

Forex fick in falsk valuta och sålde vidare,
Var står det att kunden hadde dessa på sig,
Citera
2017-08-21, 21:29
  #15
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
att en person inte har nån vidare läsförståelse det kan jag förstå,

Men ni båda verkar ju helt efterblivna,

Läs artikeln några ggr till så kanske ni begriper.

Forex fick in falsk valuta och sålde vidare,
Var står det att kunden hadde dessa på sig,

Skämtar du?

"och när han sedan gick till Forex kunde man konstatera fyra falska hundra dollarsedlar."

Edit: Sedan att många i vår kära journalistkår inte kan ha haft godkänt i svenska med sin sär skrivning är en annan historia...
__________________
Senast redigerad av EnDodTiger 2017-08-21 kl. 21:33.
Citera
2018-11-20, 08:18
  #16
Medlem
Ber om ursäkt för bump, men.

Ponera att jag har 1000 euro i falska sedlar. Välgjorda.
Om jag även har ett konto med 10k Sek på någon halvskum bank, går in dit och begär ett uttag i euro på det då jag ska på en utlandsresa.
Byter sedlarna till dom falska och väljer att ringa polisen/banken och säga att jag fått falska sedlar. Då borde jag få äkta pengar tillbaka? Funkar det?
Eller registreras pengarna innan dom går ut någonstans via tex serienummer?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback