Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 14:38
  #1
Medlem
Hejsan!

Är lite småsugen på att optimera min V60 från 2014. Jag fick med en 24 månaders garanti från Svensk bilgaranti AB när jag köpte bilen. Har läst runt lite gällande förlust av garanti vid optimering men har inte hittat något, så jag vänder mig till er.

Blir garantin ogiltig vid optimering? om ni har erfarenhet från optimering sedan tidigare, vilket företag kan ni då rekommendera?

/M
Citera
2017-08-20, 15:15
  #2
Medlem
Rökhostas avatar
Optimera med Polestar så påverkas inte garantin.
Citera
2017-08-20, 16:38
  #3
Avstängd
Har optimerat många bilar genom BSR och aldrig haft några problem även om jag endast en gång använt mig av nybilsgarantin. Vad är det för motor i bilen du köpt? Är det en D4:a med 2,4litersmotorn kommer du ha en helt ny bil om du optimerar den.
Citera
2017-08-20, 19:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Har optimerat många bilar genom BSR och aldrig haft några problem även om jag endast en gång använt mig av nybilsgarantin. Vad är det för motor i bilen du köpt? Är det en D4:a med 2,4litersmotorn kommer du ha en helt ny bil om du optimerar den.


Jag har en D2.. tror du jag kommer märka större skillnad efter optimering?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback