Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-11-29, 16:18
  #37
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Deppig? Du har en vacker fru, ett barn, ett bra jobb, du bor i ett land utan krig, utan svält, full demokrati, nästan gratis sjukvård etc etc.

Sluta gnäll för helvete.

Dra åt helvete, du!

Sverige har utvecklats mot att bli allt mer totalitärt därför att massinvandringen kräver det och denna kan i sig leda till krig.

Hade det varit 1965 och du sagt åt mig att vara stolt över Sverige hade jag hållit med dig. Fast på 1960-talet började förfallet så smått och det har ökat takten de senaste 30 åren och kan som sagt sluta med både krig och fullständig diktatur. Detta är inget att stå efter. Det är det bara om man själv är vänsterextremist eller något liknande.
Citera
2019-11-29, 17:21
  #38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Dra åt helvete, du!

Sverige har utvecklats mot att bli allt mer totalitärt därför att massinvandringen kräver det och denna kan i sig leda till krig.

Hade det varit 1965 och du sagt åt mig att vara stolt över Sverige hade jag hållit med dig. Fast på 1960-talet började förfallet så smått och det har ökat takten de senaste 30 åren och kan som sagt sluta med både krig och fullständig diktatur. Detta är inget att stå efter. Det är det bara om man själv är vänsterextremist eller något liknande.

Vi har rösträtt och röstar i fria val. Demokrati. Du kan starta ett eget parti om du vill. Fast jag antar att du nöjer dig med SD. Oavsett så har vi demokrati och du kan dra åt helvete själv.
Citera
2019-11-29, 17:55
  #39
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vi har rösträtt och röstar i fria val. Demokrati. Du kan starta ett eget parti om du vill. Fast jag antar att du nöjer dig med SD. Oavsett så har vi demokrati och du kan dra åt helvete själv.

He ja. Rösträtt ja men inte fri opinionsbildning. Det ser Näthatsgruppen, Juridikfronten och inte minst Sveriges riksdag till (den senare är svenskfientlig). Svenskarna har inget konstitutionellt skydd mot politikerkåren och den har ett starkt, starkt stöd av den av extremister infiltrerade journalistkåren. Sverige kan på olika sätt liknas vid DDR eller Sovjetunionen. Se nedstängningen av Granskning Sverige.

Du är medlöpare. Brinn därför i helvetet, ditt satans äckel.
Citera
2019-11-29, 20:53
  #40
Medlem
negergubbes avatar
"Hur man hanterar sitt åldrande"...?
Genom att utvecklas får man hoppas...!

PS.
Efter att ha läst inlägget ovan så vill jag ytterligare inflika att ett gott tillvägagångssätt är att inte bli en gnällig hynda.
En vuxen person tar på sig ansvar, hen gnäller inte som ett barn på att pappa är elak eller att mamma tar kuk.
__________________
Senast redigerad av negergubbe 2019-11-29 kl. 21:32.
Citera
2019-11-30, 09:24
  #41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
He ja. Rösträtt ja men inte fri opinionsbildning. Det ser Näthatsgruppen, Juridikfronten och inte minst Sveriges riksdag till (den senare är svenskfientlig). Svenskarna har inget konstitutionellt skydd mot politikerkåren och den har ett starkt, starkt stöd av den av extremister infiltrerade journalistkåren. Sverige kan på olika sätt liknas vid DDR eller Sovjetunionen. Se nedstängningen av Granskning Sverige.

Du är medlöpare. Brinn därför i helvetet, ditt satans äckel.

Ditt åldrande lär ju inte bli så kul med den bitterhet du besitter. Du kommer aldrig att skaffa familj, du kommer att dra på dig allehanda sjukdomar och du kommer att dö ensam och osaknad av alla och ligga död i din ungkarlslägenhet i tre år innan du blir upphittad.
Citera
2019-11-30, 09:43
  #42
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ditt åldrande lär ju inte bli så kul med den bitterhet du besitter. Du kommer aldrig att skaffa familj, du kommer att dra på dig allehanda sjukdomar och du kommer att dö ensam och osaknad av alla och ligga död i din ungkarlslägenhet i tre år innan du blir upphittad.

Jajamänsan. Så kan det verkligen bli.

Du har lett in frågan på ett stickspår som inte har med tråden att göra. Prata inte bara en massa skit, som att påstå att Sverige är ett bra land. Landet är piss. Det var bra, nästan bäst, men det var för 50-60 år sedan det. Var relevant, för fan.
Citera
2019-11-30, 09:46
  #43
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jajamänsan. Så kan det verkligen bli.

Du har lett in frågan på ett stickspår som inte har med tråden att göra. Prata inte bara en massa skit, som att påstå att Sverige är ett bra land. Landet är piss. Det var bra, nästan bäst, men det var för 50-60 år sedan det. Var relevant, för fan.

Det är du som är OT. Frågan handlar om åldrande, inte om Sverige.
Citera
2019-11-30, 10:57
  #44
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är du som är OT. Frågan handlar om åldrande, inte om Sverige.

Du ledde in tråden på OT redan på sid ett och ditt första inlägg i tråden. Försök inte, var inte en sådan idiot. Stå för hur du beter dig, för fan.
Citera
2019-11-30, 13:16
  #45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du ledde in tråden på OT redan på sid ett och ditt första inlägg i tråden. Försök inte, var inte en sådan idiot. Stå för hur du beter dig, för fan.

Nej, det gjorde jag inte. Jag visade på saker att vara tacksam för. Det bör bli lättare att acceptera ålderdomen när man vet att man bor i ett av planetens absolut bästa länder.
Citera
2019-12-01, 21:31
  #46
Medlem
HuldumeyStones avatar
Jag tror: genom att acceptera att vissa saker är helt omöjliga. Att man varken kan ta ner månen åt sig själv eller åt någon annan (utifrån deras specifika önskemål) även om man önskar att man kunde trolla. Sen finna sin inre frid, bara låta livets process ha sin gång och acceptera det. Jag kan i alla fall inte göra så mycket mer liksom.
__________________
Senast redigerad av HuldumeyStone 2019-12-01 kl. 21:34.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback