Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 00:51
  #1
Medlem
Tjenare jag ska till USA och plugga i 6 månader och jag snusar. Klarar mig inte en dag utan snus.. hur många stockar snus kan man ta med sig in i landet?
Citera
2017-08-20, 01:10
  #2
Medlem
Strychnos avatar
En(1) stock får du ta med dig "duty free".

https://se.usembassy.gov/u-s-citizen...n-u-s-customs/
Citat:
Tobacco / Snuff (“Snus”)

You are permitted to bring 100 cigars or 200 cigarettes (one carton) into the US duty free, or one roll (“stock”) of snuff into the US duty free.

1 stock räcker ju inte länge om du ska stanna ett tag, men som tur är finns det snus att köpa i USA, var det säljs bör du kolla upp innan du åker.
En grej till, mellanlandar du på island får du passa dig med snuset, där är dom såpass arga på snusare att dom bara tillåter att man har 1 dosa(har jag för mig).
__________________
Senast redigerad av Strychno 2017-08-20 kl. 01:21.
Citera
2017-08-20, 01:46
  #3
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
En(1) stock får du ta med dig "duty free".

https://se.usembassy.gov/u-s-citizen...n-u-s-customs/


1 stock räcker ju inte länge om du ska stanna ett tag, men som tur är finns det snus att köpa i USA, var det säljs bör du kolla upp innan du åker.
En grej till, mellanlandar du på island får du passa dig med snuset, där är dom såpass arga på snusare att dom bara tillåter att man har 1 dosa(har jag för mig).
Måste väl gälla enbart om du går ut från flygplatsen i så fall. Mellanlandning eller simpelt byte av flyg brukar aldrig intressera lokala tullen (om inte mellanlandningen sker i samma land som slutdestinationen).
Citera
2017-08-20, 02:10
  #4
Medlem
Du får ta med 2 hg rökfri tobak vilket är knappt 1 stock beroende på vad du snusar. Jag hade med 1 stock Knox.
Du kommer inte ha ngr problem med att hitta snus när din stock tar slut! Är i San Diego just nu & det finns snus på en massa olika ställen, walmart, 7/11, bensinstationer osv. Det finns ngr olika sorters General, annars är det andra märken ex Camel, Grizzly & Skoal. Hemma snusar jag Knox original & jag är nöjd med de olika jag testat här 😊 en dosa kostar ca $3-5.

Lycka till 😊
Citera
2017-08-20, 10:39
  #5
Medlem
Floridasidans avatar
Det fanns förr info om att man fick ta 2 hg men det finns inte längre.
Då frågan kommer upp ofta så frågade jag CBP och fick nedanstående märkliga svar som innebär att det inte finns någon skattfri införsel alls men man får ta in för normalt behov om man förtullar. (observera att den info som finns tillgänglig och som också länkats i tråden gäller US medborgare)
Man ska alltså visa upp vad man har i tullen, en rimlig mängd typ 1 stock lär de sällan bry sig om men med tanke på att man alltså inte "bör" ta med mer än 200 cigaretter även om man vill förtulla dem så kanske man inte ska överdriva. Du ska kanske satsa på att handla på plats....

Sen får man reservera sig för att de som svarar på dessa frågor inte alltid verkar så speciellt kunniga eller bra på att läsa....

Citat:
Thank you for contacting the U.S. Customs and Border Protection (CBP) Information Center.

There is no duty exemption for visitors bringing tobacco products, the amount of cigarettes being brought into the U.S. should not exceed 200. Generally, one liter of alcohol per person may be entered into the U.S. duty-free by travelers who are 21 or older. Additional quantities may be entered, although they will be subject to duty and Federal excise taxes, which will be assessed and collected at the Port of Entry.

For additional information please see the link: https://help.cbp.gov/app/answers/det...190/kw/alcohol

If you have any other questions or concerns, please feel free to update this incident.
Citera
2019-01-29, 23:18
  #6
Medlem
För upp denna tråden igen isf att göra en ny.

Är det någon som vet vad som gäller för tobaksfritt snus? Jag menar inte vanlig vit portion eller Nicorett.
Det borde inte vara samma regler som för tobaksprodukter för det är ju ingen tobak i dem bara nikotin.

Någon som vet?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2865805

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback