Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-02, 16:17
  #73
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Det mesta true crime och historia är trevligt!;
En mörk historia
Svenska mordhistorier
Över min döda kropp
Militärhistoriepodden
P3 historia
Citera
2024-04-03, 22:52
  #74
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Joe Rogan Experience, speciellt avsnitten med Duncan Trussel är väldigt underhållande.

P3 Dokumentär är också bra.

Håller med om P3 Dokumentär
Citera
2024-04-04, 03:58
  #75
Avstängd
P3 Dokumentär

Analys av ett mord

Rättegångspodden

Fallen jag aldrig glömmer
Citera
2024-04-09, 21:12
  #76
Medlem
Offerviljas avatar
Min favoritpodcast är Dagens Svegot. Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle Horn är tre stycken intelligenta och kunniga gubbar som får mig att känna både en trygghet och ett hopp inför framtiden. Sveriges utan tvekan mest intressanta politiska podcast!

https://www.youtube.com/@svegot
Citera
2024-04-22, 21:53
  #77
Medlem
flaess avatar
Det blir allt svårare att finna nya svenska kvalitetspoddar, tyvärr. Några av mina gamla favoriter som rasade ihop fullständigt på kort tid är Historiepodden, Spöktimmen och nu senast Rockpodden. Rättegångspodden är jag villrådig till för närvarande av olika skäl, och P3 Dokumentär blandar höga toppar med djupa dalar och dalarna blir allt fler.

Med det sagt så är mina favoritpoddar i skrivande stund dessa:

Historier från Hälsingland. Jag har lite släktanknytning till Hälsingland, så det är roligt att lyssna på alla berättelser om t.ex. historiska händelser, folktro och övernaturliga fenomen från detta mytomspunna landskap. Även utomstående har stor behållning av den här podden. De har nu även startat avknoppningar vid namn Historier från Dalarna och Historier från Gästrikland.

Naturmorgon i P1. Man lär sig fantastiskt mycket om djur och natur genom att lyssna på dessa entusiaster som leder programmet/podden. Även rogivande och underhållande.

Snedtänkt med Kalle Lind. Otroligt spretigt, och poddens motto är "podden som pratar om det som inga andra poddar pratar om". En podd som många flashbackare förmodligen redan känner till.

Övriga poddar som jag lyssnar på lite mer oregelbundet men som är riktigt bra i sina bästa stunder: Olösta fall, P4 Dokumentär, Metalpodden, Vetenskapsradion Historia.
Citera
2024-04-23, 16:32
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Det blir allt svårare att finna nya svenska kvalitetspoddar, tyvärr. Några av mina gamla favoriter som rasade ihop fullständigt på kort tid är Historiepodden, Spöktimmen och nu senast Rockpodden. Rättegångspodden är jag villrådig till för närvarande av olika skäl, och P3 Dokumentär blandar höga toppar med djupa dalar och dalarna blir allt fler.

Med det sagt så är mina favoritpoddar i skrivande stund dessa:

Historier från Hälsingland. Jag har lite släktanknytning till Hälsingland, så det är roligt att lyssna på alla berättelser om t.ex. historiska händelser, folktro och övernaturliga fenomen från detta mytomspunna landskap. Även utomstående har stor behållning av den här podden. De har nu även startat avknoppningar vid namn Historier från Dalarna och Historier från Gästrikland.

Naturmorgon i P1. Man lär sig fantastiskt mycket om djur och natur genom att lyssna på dessa entusiaster som leder programmet/podden. Även rogivande och underhållande.

Snedtänkt med Kalle Lind. Otroligt spretigt, och poddens motto är "podden som pratar om det som inga andra poddar pratar om". En podd som många flashbackare förmodligen redan känner till.

Övriga poddar som jag lyssnar på lite mer oregelbundet men som är riktigt bra i sina bästa stunder: Olösta fall, P4 Dokumentär, Metalpodden, Vetenskapsradion Historia.

Vad har egentligen hänt med Rockpodden? Har lyssnat från dag ett men extremt sällan numera. Döda katten och Skivsnack är riktigt bra fortfarande, och Inaktuellt har dalat men är på väg upp igen. Killrådet gick ut starkt men har blivit en woke-snuthatar-podd, men jag lyssnar ändå.

Fallen jag aldrig glömmer är lite mellanmjölk men på ett bra sätt. Expressen krim är bättre än förväntat.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback