Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-19, 22:53
  #1
Medlem
Bråk vid skrantahöjdstorget i karlskoga, 50tal personer inblandade 4 frihetsberövade.

Någon som vet mer?
__________________
Senast redigerad av mendeed 2017-08-19 kl. 22:54. Anledning: Glömde datum i rubriken
Citera
2017-08-20, 00:47
  #2
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Fyra män har gripits misstänkta för bland annat mordförsök efter ett stort bråk i Karlskoga under lördagskvällen. Två män har skadats, varav en allvarligt.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ore...ed-tva-skadade
Citera
2017-08-20, 00:53
  #3
Medlem
Storbråk i Karlskoga – två personer stickskadade: Fyra gripna för försök till mord

http://www.na.se/orebro-lan/karlskog...rsok-till-mord
Citera
2017-08-20, 02:04
  #4
Medlem
Väntade på något skulle ske här, har utsikt över hela torget. De är så att dom flyttat hit varenda nykomna till skogsrundan timmermans även i alla andra vägar runt om här i skratta o bagängen.
Utanför en butik som heter Karlskoga livsmedel o en tobaksaffär som säljer utländska mat! O sådant, o man kan föra över pengar via western union med flera o.så ligger pizza frisör o nån tele reparation, där på torget hänger massa människor o för ett djävla liv o säljer droger mm.
I onsdags hörde ja ett jävla liv o dom skrek hoppa in i bilen innan polisen kommer då såg ja fem stycken springa upp i skogen o fick höra bråket handla om att de såldes droger till 14 åriga tjejer i en hade bleve skuren i handen.
Sen i torsdags somnade ja till vid fyra o vaknade av ett djävla liv vid fem o öppnade fønstret o skrek håll käften djävla araber o åk hem, såg inte först men de stod då en polisbil på torget, polisen åker dagligen runt på skogsrundan mo inspekterar. de som skett nu vet jag inget om, men vad som hänt tidigare under veckan.
Citera
2017-08-20, 07:37
  #5
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou
Väntade på något skulle ske här, har utsikt över hela torget. De är så att dom flyttat hit varenda nykomna till skogsrundan timmermans även i alla andra vägar runt om här i skratta o bagängen.
Utanför en butik som heter Karlskoga livsmedel o en tobaksaffär som säljer utländska mat! O sådant, o man kan föra över pengar via western union med flera o.så ligger pizza frisör o nån tele reparation, där på torget hänger massa människor o för ett djävla liv o säljer droger mm.
I onsdags hörde ja ett jävla liv o dom skrek hoppa in i bilen innan polisen kommer då såg ja fem stycken springa upp i skogen o fick höra bråket handla om att de såldes droger till 14 åriga tjejer i en hade bleve skuren i handen.
Sen i torsdags somnade ja till vid fyra o vaknade av ett djävla liv vid fem o öppnade fønstret o skrek håll käften djävla araber o åk hem, såg inte först men de stod då en polisbil på torget, polisen åker dagligen runt på skogsrundan mo inspekterar. de som skett nu vet jag inget om, men vad som hänt tidigare under veckan.

Intressant, vad är det för grupperingar? Somalier, hazarer, syrier eller irakier?
Citera
2017-08-20, 08:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Intressant, vad är det för grupperingar? Somalier, hazarer, syrier eller irakier?
Ja är väldigt dålig på vad för pack de är, somalier vet ja, även ziggenare är de, dom har klupmpat ihop alla ingredienser, plus svenska tonårstjejer.
Ja har stört mig hela sommaren på att dom livar inpå senare timmar o skreket åt dem, men de har inte vart mer än väsen fram till denna veckan då de eskalerat sen i tisdags.

Ger ja mig ut är de så illa att ja troligtvis på gatan ser Max 1 av 10 me svenskt ursprung,, hela denna stadsdel har getts bort av kommunen senaste åren, ja har aldrig kännt mig orolig o gör de inte nu håller, anser bara de är sorgligt! Att kommunen saboterar delen där man totalt med div flyttar ändå växt upp o kommit tillbaka o bott runt 30 år
Citera
2017-08-20, 08:51
  #7
Medlem
IMBILDENs avatar
Så här står det i Aftonbladet:

"Polisen vill inte kommentera vad som kan ligga bakom det stora bråket.
– Jag kan inte uttala mig om motiv. Det får framgå i fortsatt utredning i så fall, säger Jens auf der Heide.
Han vill inte heller säga något om personerna som var inblandade i bråket.
– Jag kan inte uttala mig om ifall det fanns grupperingar eller inte grupperingar"


Ibland är ingen information också information. Svaren på de här frågorna visar rätt tydligt vad det handlar om, vilket också styrks rätt väl av annat som framkommit i tråden. Grattis Sverige.
Citera
2017-08-20, 09:12
  #8
Medlem
Grattis Sverige, våldsdåd vareviga dag och gängbråk på minst 30 pers. Är det inte klaner som bråkar handlar det om droger eller något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så här står det i Aftonbladet:

"Polisen vill inte kommentera vad som kan ligga bakom det stora bråket.
– Jag kan inte uttala mig om motiv. Det får framgå i fortsatt utredning i så fall, säger Jens auf der Heide.
Han vill inte heller säga något om personerna som var inblandade i bråket.
– Jag kan inte uttala mig om ifall det fanns grupperingar eller inte grupperingar"


Ibland är ingen information också information. Svaren på de här frågorna visar rätt tydligt vad det handlar om, vilket också styrks rätt väl av annat som framkommit i tråden. Grattis Sverige.

Mörka, mörka, mörka.

Ja inte för att jag hade trott något annat men detta bekräftar ju vad vi vet. Jag tycker det är synd att inte ens poliser vågar säga som det är. Visst, de har säkert massa pk-fierade chefer som skulle ryta till ifall de säger fel saker men ändå. När inte den grupp som kontinuerligt offrar sitt liv för att skydda Sverige vågar säga som det är, är det illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Helt rätt, det var landsförrädaren Reinfeldt som sa att vi borde öppna våra hjärtan för den kulturberikning som Sverige så desperat var/är i behov av.

Nu ska vi inte glömma soccarna som innan var lika ivriga att släppa in folk också. Hela sjuklövern har lika stor skuld till detta.
__________________
Senast redigerad av TheStriptease 2017-08-20 kl. 09:15.
Citera
2017-08-20, 09:13
  #9
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så här står det i Aftonbladet:

"Polisen vill inte kommentera vad som kan ligga bakom det stora bråket.
– Jag kan inte uttala mig om motiv. Det får framgå i fortsatt utredning i så fall, säger Jens auf der Heide.
Han vill inte heller säga något om personerna som var inblandade i bråket.
– Jag kan inte uttala mig om ifall det fanns grupperingar eller inte grupperingar"


Vad vill dom kommentera då? Samhällsinformation är inte så viktigt. Bättre att inte "skapa hat" i diktaturen Sverige.
Citera
2017-08-20, 09:23
  #10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Vad vill dom kommentera då? Samhällsinformation är inte så viktigt. Bättre att inte "skapa hat" i diktaturen Sverige.

Det tragikomiska är ju att polisen ändå har bekräftat det vi alla visste genom att ge svar på det där viset. Det fattar de flesta som skriver på Flashback. Uteblivet svar är också ett svar.
Citera
2017-08-20, 09:30
  #11
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det tragikomiska är ju att polisen ändå har bekräftat det vi alla visste genom att ge svar på det där viset. Det fattar de flesta som skriver på Flashback. Uteblivet svar är också ett svar.


Ja dom tycker dom är duktiga som följer de antirasistiska direktiven från Fhürer. Men det är som du säger. Utebliver beskrivningar av GM så är det Sveriges nya begåvningsreserv
Citera
2017-08-20, 10:17
  #12
Medlem
Det enda synliga på torget var en trasig ruta på Thomas klippstuga som ligger mellan Capri tobak o pizzeria dillan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback