• 1
  • 2
2017-08-19, 18:54
Medlem
Bor i nybygge o har ftt stopp i toan. Sugpropp och sn dr jvla snurrande rrrensare frn clas ohlson har inte hjlpt. Det enda som hnde var att hela toan r repig nu. Att slnga ner vatten funkade inte. Inte kokande vatten + diskmedel heller. r det ngon id att frska hetsspola bort stoppet? Spola, hinka ur vattnet till handfatet och sen repeat?!?! Eller finns det ngot annat man kan gra innan man tvingas skmsringa hyresvrden? Extremt jvla tacksam fr tips.
Citera
2017-08-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllie
Bor i nybygge o har ftt stopp i toan. Sugpropp och sn dr jvla snurrande rrrensare frn clas ohlson har inte hjlpt. Det enda som hnde var att hela toan r repig nu. Att slnga ner vatten funkade inte. Inte kokande vatten + diskmedel heller. r det ngon id att frska hetsspola bort stoppet? Spola, hinka ur vattnet till handfatet och sen repeat?!?! Eller finns det ngot annat man kan gra innan man tvingas skmsringa hyresvrden? Extremt jvla tacksam fr tips.
Peta med en galge i krken, rr om och tryck samtidigt. Spola och kolla om det lstes upp. S har jag gjort ngra gnger med lyckat resultat.
Citera
2017-08-19, 18:57
Medlem
MaryGoores avatar
Kan man anta att du redan krt kausiksoda?
Citera
2017-08-19, 18:58
Medlem
S.Kandals avatar
Om du har en trdgrdsslang och lite trasor fixar du det p ett kick. Ner med slangen i toan och sedan tpper du till runt om med trasorna tills det hller ttt...stt p vattnet och hll fast runt trasorna. Lt det rinna ngon minut...det br fixa steken.

Edit: vi anvnder denna metod nr vi fr stopp i vrt avlopp p landet, det har lyckats varje gng. Det var fr vrigt en rrmockare som inte hade tid att komma som tipsade.
Senast redigerad av S.Kandal 2017-08-19 kl. 19:04.
Citera
2017-08-19, 18:59
Medlem
AlfaQhards avatar
Prova att fylla handfatet med vatten s ingen luft kommer pyser ut, prova sen att spola i toan och slpp ut vattnet i handfatet
Citera
2017-08-19, 19:02
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllie

Ring en spolbil s lser dom det.. r det egen villa s fr man ta sdant lite d och d.. Byggde mitt eget avlopp s jag har inte haft ett enda stopp p 35 r.. men i dagens Sverige s tar man genvgar med fel "fall" och 90 graders bjar vilket ofta ger problem.. Det du upplever kan ocks vara rester frn byggtiden ex att golvlggare har dumpat flytspackel i avloppet..

Bestll en spolbil och lt dem blsa rent frn din fastighet ut till huvudstammen.. terkommer problemet s kan du kontakta de som slde fastigheten t dig och ta upp problemet..

Oftast rcker en spolning fr att f rent p gammalt byggskit som kan ligga i avloppen och det kan fungera en lngre tid efter en sdan rengring..
Citera
2017-08-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Om du har en trdgrdsslang och lite trasor fixar du det p ett kick. Ner med slangen i toan och sedan tpper du till runt om med trasorna tills det hller ttt...stt p vattnet och hll fast runt trasorna. Lt det rinna ngon minut...det br fixa steken.

Edit: vi anvnder denna metod nr vi fr stopp i vrt avlopp p landet, det har lyckats varje gng. Det var fr vrigt en rrmockare som inte hade tid att komma som tipsade.

AAAAAHHHHHHHH tack tack tack det var att hlla emot som gjorde att det funkade! Testat med slang tidigare idag men nr jag nu hll emot med en handduk s slppte stoppet. Det slurpande ljudet var fan det vackraste jag nnsin hrt.

Svar p hur man fr bort stopp i toan r allts, i din ra: ner med slang, hll emot med handduk allt man orkar, invnta slurpljud som kommer inom ngra minuter.

Slut p solskenshistoria.
Citera
2017-08-19, 19:50
Medlem
NuffeVonVettets avatar
vrpt en bjsse eller spolat ner ngot olmpligt som satte stopp? jag har aldrig frsttt hur man kan f stopp i toan...
Citera
2017-08-19, 20:06
Medlem
hazzos avatar
Rubrik korrigerad fr kad lsbarhet. / Mod
Senast redigerad av hazzo 2017-08-19 kl. 20:24.
Citera
2017-08-19, 20:48
Medlem
Tack alla fr hjlpen jag hedrar er genom gva till https://erikshjalpen.se/produkt/bygg-en-toalett/
Citera
2017-08-19, 21:02
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuffeVonVettet
vrpt en bjsse eller spolat ner ngot olmpligt som satte stopp? jag har aldrig frsttt hur man kan f stopp i toan...

Ett dussin med Tamponger, skert...
Citera
2017-08-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuffeVonVettet

jag har aldrig haft stopp innan jag flyttade till en ikano/ikea-budgetlgenhet med barbietoalett
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in