Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 14:05
  #1
Medlem
ascHacks avatar
Som rubriken avslöjar, varje gång jag förflyttar den så fryser den och det händer endast när jag lyfter på vänster undersida. Jag har haft den laddad till och från i ett ojordat uttag hela sommaren, kan det bero på det? Det är inga problem när jag greppar höger undersida och flyttar. Vad är det som är känsligt på vänstersidan? Datorn hittar inga fel när jag gör felsök.

Jag flyttar min dator minst 5 ggr/dygn då den är i sängen och det är beroende på bekvämlighet.

Tack på förhand
Citera
2017-08-19, 14:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Som rubriken avslöjar, varje gång jag förflyttar den så fryser den och det händer endast när jag lyfter på vänster undersida. Jag har haft den laddad till och från i ett ojordat uttag hela sommaren, kan det bero på det? Det är inga problem när jag greppar höger undersida och flyttar. Vad är det som är känsligt på vänstersidan? Datorn hittar inga fel när jag gör felsök.

Jag flyttar min dator minst 5 ggr/dygn då den är i sängen och det är beroende på bekvämlighet.

Tack på förhand
Där sitter bara batterier, så problemet kan vara glapp.
Citera
2017-08-19, 14:12
  #3
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Där sitter bara batterier, så problemet kan vara glapp.

Okej, tack för svar. Kan det göra att skärmen flimrar och datorn börjar pipa? Det låter i alla fall som att det inte är svårt att åtgärda, eller?
Citera
2017-08-19, 14:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Okej, tack för svar. Kan det göra att skärmen flimrar och datorn börjar pipa? Det låter i alla fall som att det inte är svårt att åtgärda, eller?
Du kan testa att återställa SMC. Men om det är ett fysiskt fel återstår bara inlämning för felsökning, om du inte själv kan eller vill skruva i den. Guide finns här (klicka vidare för din modell). Glappet kan finnas lite varstans, omöjligt att säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback