Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 14:02
  #1
Medlem
Har länge varit sugen på att köpa en sufrplatta, men har ingen aning om vilken jag ska välja. Kommer främst att använda plattan till att titta på film, samt slösurfa lite. Har tittat lite på olika plattor från Lenovo då både min bror och mina föräldrar har en Lenovo-platta.
Men då jag inte är så jätteteknisk av mig så vet jag inte vilken platta som bäst skulle passa mina behov. Så, någon som kan guida mig lite i denna djungel?
Citera
2017-08-19, 14:15
  #2
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Köp http://www.mediamarkt.se/sv/product/...FU9IGAodmHoIvQ
Citera
2017-08-20, 13:21
  #3
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har en 8 tums Galaxy Note8.0 surfplatta, sedan 2013.

Film och musik är Android bättre än Linux/Windows på, oberoende om man spelar upp från minneskort eller strömmar från Internet/Hemnätverk.
Tack vare bättre program.

Surf på Android plattor är sämre, Till och med Firefox för Android har rejält rumphuggna funktioner och GUI jämfört med Linux/Windows Firefox.
Räkna med Telemetri/övervakning från Google och Webbläsarens tillverkare.

Det värsta med surfplattor är att ställa i från sig dom eller hålla dom i handen än längre tid.
Man måste nästan alltid måste ha med sig ett bordsställ vart man än vill använda surfplattan.
Att hålla surfplattan i handen en längre tid är jobbigt, det blir ju tungt att hålla armarna på ett speciellt sätt utan att hålla någonting.

Xiaomi Mi Pad 3 Verkar vara en vettig surfplatta när det gäller vikt/storlek/processor+grafik/pris.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback