Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-19, 13:07
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=0dD35TNtdtA

Herregud vad ful iphonen är mot samsungen. Totalt misslyckande både fram o bak sida. Riktigt ful kamera "vertikalt" som ingen annan mobil haft tidigare. Sen val av färger är ren katastrof om man jämför med de snygga färger samsung valt. Sen priset har jag hört ska kosta upp emot 13-14 tusen. Helst sjukt. Den här luren är inte värd mer än halva pris fan

Vad tycker ni andra ?

__________________
Senast redigerad av Nero4 2017-08-19 kl. 13:15.
Citera
2017-08-19, 13:29
  #2
Avstängd
konstapels avatar
iPhone 8 är som bekant inte släppt ännu så det är knappast bekräftat att den kommer att se ut sådär. Jag kör Nexus 5X nu men haft Samsung tidigare och jag är inte imponerad. För mycket konstigheter med dem, bla batteriet.
Citera
2017-08-19, 13:45
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Vad jag tycker? Att jag utan problem kan sitta här i en kvart och rabbla saker som jag tycker är mer värda att lägga pengarna på än en jävla telefon. Man får för fan en helt okej gammal motorcykel för dom pengarna eller två veckor all inclusive vid Medelhavet. S8 skulle jag heller inte köpa. Den är också på tok för dyr för det jag använder min telefon till. Och för ful. Och tillverkad av Samsung.

Så jag säger anus till båda.
Citera
2017-08-19, 14:11
  #4
Medlem
Så dyra mobiler är ointressanta för alla som inte är prylbögar.
Citera
2017-08-19, 14:19
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Så dyra mobiler är ointressanta för alla som inte är prylbögar.
Jag är en sanslös prylbög, jag älskar prylar! Men en telefon... eh.. Jag lyssnar på Spotify, slösurfar, använder telefonen som en telefon, kollar lite mail och ja.. Mest som ströunderhållning och så där. Det är helt bisarrt dumt för mig att köpa en telefon för bortåt 10K när jag ändå liksom inte "tycker om" att använda den.

Visst, det är okej att kolla en film på 5,5" i 1080, funkar när man ligger i sängen eller så men det är ju inget man avnjuter en hel film på eller så. Men. I slutändan så har jag ändå massor av andra prylar som jag gillar att använda eftersom dom är i bra storlekar. Så bara galenskap med dyr hårdvara som jag ändå inte kommer att ha vare sig nytta eller glädje av.
Citera
2017-08-19, 14:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är en sanslös prylbög, jag älskar prylar! Men en telefon... eh.. Jag lyssnar på Spotify, slösurfar, använder telefonen som en telefon, kollar lite mail och ja.. Mest som ströunderhållning och så där. Det är helt bisarrt dumt för mig att köpa en telefon för bortåt 10K när jag ändå liksom inte "tycker om" att använda den.

Visst, det är okej att kolla en film på 5,5" i 1080, funkar när man ligger i sängen eller så men det är ju inget man avnjuter en hel film på eller så. Men. I slutändan så har jag ändå massor av andra prylar som jag gillar att använda eftersom dom är i bra storlekar. Så bara galenskap med dyr hårdvara som jag ändå inte kommer att ha vare sig nytta eller glädje av.
Ja, du har rätt, prylbög är kanske fel ord. Det kanske är någon form av nutida statusmarkör kombinerat med en fascination över socioteknisk utveckling? Det är i alla fall något märkligt förhäxande för många med ”den senaste premiummobilen”.
Citera
2017-08-19, 14:24
  #7
Medlem
Storfetdases avatar
Går det ens att jämföra dessa två längre? Android är långt bättre. Folk som köper apple är solklara fall av marknadsföring.
Citera
2017-08-19, 14:26
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Ja, du har rätt, prylbög är kanske fel ord. Det kanske är någon form av nutida statusmarkör kombinerat med en fascination över socioteknisk utveckling? Det är i alla fall något märkligt förhäxande för många med ”den senaste premiummobilen”.
Nåt är det ju. Jag är inne på min... Jag vet inte vilken smartphone i raden nu, båda billiga och dyra och för min del så blir jag ju inte gladare av att veta att min lur har 8GB ram och QuadCore@2,68 eller vad fan dom ligger på nu för tiden. Okta och hexa finns ju också liksom. Men trots fetaste hårdvaran så sitter jag liksom ändå bara där och surfer med Chrome och kör Spotify. Nog för att det är kul med nya och dyra prylar men just telefoner hittar jag inte direkt något mervärde i.
Citera
2017-08-19, 14:32
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Går det ens att jämföra dessa två längre? Android är långt bättre. Folk som köper apple är solklara fall av marknadsföring.
Jag skrev i stora mobilbråkstråden något i stil med att det egentligen inte är någon skillnad. iOS är ett helt okej och lättanvänt OS för telefoner och plattor (föredrar det på plattor över telefoner) och detsamma gäller för Android även om jag där föredrar det på en telefon. Men det går liksom att göra samma saker, det går ungefär lika snabbt att göra det och allt sånt där. Alla telefoner i samma prisklass är ungefär lika bra, precis som med datorer faktiskt. Till syvende og sidst så är det en känslofråga. Är det senaste iPhone som ger "rätt" känsla i magen? Då ska du välja en iPhone. Om det är senaste från LG eller om det kanske är förra värstingmodellen, ja då ska du köpa den.

Alla som håller på och tjafsar om huruvida ena sidan är bättre än andra är helt jävla dumma i huvudet. Båda plattformarna gör det dom gör bra och det finns givetvis hårdvara på Androidsidan som är lika trevligt ihopsatt som Apples prylar. Det handlar bara om vad du vill ha och eventuellt vad för signaler du vill ge.

Jag blir så klart lite till mig om en kompis har köpt en ny lur men det är ju för att det är en ny pryl, inte för att den är dyr eller billig eller lagom.
Citera
2017-08-19, 14:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Går det ens att jämföra dessa två längre? Android är långt bättre. Folk som köper apple är solklara fall av marknadsföring.
Långt bättre på vad? Att prata eller videosamtala med någon via Facetime? Nej, Android klarar inte ens det, eftersom Facetime är en IOS-exklusiv tjänst. Min yngsta dotter gillar, trots sin tonårsålder, att fejstajma med sin far, och då är det självklart att jag har Iphone som vardagsmobil. Mina Androidbarn kör jag andra appar med.
Dock har jag Androidmobiler också...
Man kan egentligen inte uttrycka sig så som du gör. Inte för att det hindrar fanboys av den ena eller andra sidan, men så är ni ju idioter allihop.
När man väljer Iphone 8 eller Samsung S8 så måste man inser vilka begränsningar det ena eller andra valet innebär.
Man kan aldrig göra på det bästa sättet. Det är en fantasi.
Citera
2017-08-19, 15:24
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Långt bättre på vad? Att prata eller videosamtala med någon via Facetime? Nej, Android klarar inte ens det, eftersom Facetime är en IOS-exklusiv tjänst. Min yngsta dotter gillar, trots sin tonårsålder, att fejstajma med sin far, och då är det självklart att jag har Iphone som vardagsmobil. Mina Androidbarn kör jag andra appar med.
Dock har jag Androidmobiler också...
Man kan egentligen inte uttrycka sig så som du gör. Inte för att det hindrar fanboys av den ena eller andra sidan, men så är ni ju idioter allihop.
När man väljer Iphone 8 eller Samsung S8 så måste man inser vilka begränsningar det ena eller andra valet innebär.
Man kan aldrig göra på det bästa sättet. Det är en fantasi.
Det är klart att du inte kan använda Facetime på en Androidmobil men det finns liksom gott om alternativ för den som vill leva i 80-talets version av framtiden. Som dessutom finns till iOS också.
Citera
2017-08-19, 15:36
  #12
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Långt bättre på vad? Att prata eller videosamtala med någon via Facetime? Nej, Android klarar inte ens det, eftersom Facetime är en IOS-exklusiv tjänst. Min yngsta dotter gillar, trots sin tonårsålder, att fejstajma med sin far, och då är det självklart att jag har Iphone som vardagsmobil. Mina Androidbarn kör jag andra appar med.
Dock har jag Androidmobiler också...
Man kan egentligen inte uttrycka sig så som du gör. Inte för att det hindrar fanboys av den ena eller andra sidan, men så är ni ju idioter allihop.
När man väljer Iphone 8 eller Samsung S8 så måste man inser vilka begränsningar det ena eller andra valet innebär.
Man kan aldrig göra på det bästa sättet. Det är en fantasi.
Bättre hårdvara (kamera, processor etc...), bättre anpassning/mer frihet att göra vad man vill. Iphone kan inte ens kalla sig det snyggaste längre då s8an kom ut. Iphone 7 kan man jämföra med s5. Apple är ett marknadsföringsföretag som säljer telefoner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback