Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 12:14
  #1
Medlem
Hejsan!! Har länge funderat på om jag har endometrios, då jag har sånna kraftiga mensvärkar och blöder extremt!! Gått på mini p-piller dem senaste 7 åren där jag sluppit mensen helt. Men nu så funderar jag på Kopparspiral då jag och sambon vill ha barn om 1-3 år, och att sluta med p-piller i samma veva som vi ska börja försöka så kan det ta upp till 1 år innan hormonerna gått ur kroppen. Därav spiralen haha 😂 Men min fråga är, ni med endometrios, som har satt in Kopparspiral hur har ni mått av den? Struntar i hur mycket jag blöder bara jag slipper ha ont ☺️
Citera
2017-08-19, 13:41
  #2
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amka0501
Hejsan!! Har länge funderat på om jag har endometrios, då jag har sånna kraftiga mensvärkar och blöder extremt!! Gått på mini p-piller dem senaste 7 åren där jag sluppit mensen helt. Men nu så funderar jag på Kopparspiral då jag och sambon vill ha barn om 1-3 år, och att sluta med p-piller i samma veva som vi ska börja försöka så kan det ta upp till 1 år innan hormonerna gått ur kroppen. Därav spiralen haha 😂 Men min fråga är, ni med endometrios, som har satt in Kopparspiral hur har ni mått av den? Struntar i hur mycket jag blöder bara jag slipper ha ont ☺️
Varför spiral om ni tänker skaffa barn om ca 1-3 år?
Vill ni ha barn så sluta med p-piller om tre månader, blir du gravid genast så tar det 9 månader du vet och då hamnar du inom det tidsspan du anger på 1-3 år,,
Citera
2017-08-21, 13:24
  #3
Medlem
Jo de klart, men vi har en del och stå i med renoveringar m.m innan det är dags. Och vill helst inte gå på hormoner då vi har mycket sjukdomar i familjen/släkten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback