Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 10:40
  #1
Medlem
Tja! Letar efter en till bank där jag kan sätta in mina sparpengar och eftersom min nuvarande bank inte har någon sparränta så undrar jag vem erbjuder bäst sparränta? Vad är era erfarenheter? Är inte intresserad av fonder
Citera
2017-08-19, 10:44
  #2
Medlem
Är du enbart inresserad av banker med insättningsgaranti? Annars kan du få skaplig ränta i bl a Upplands Spar. Dock inte helt riskfritt och känner inte till hur seriösa de är.
Citera
2017-08-19, 10:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Är du enbart inresserad av banker med insättningsgaranti? Annars kan du få skaplig ränta i bl a Upplands Spar. Dock inte helt riskfritt och känner inte till hur seriösa de är.

Japp enbart banker. Känner inte för att hålla på att ta några risker just nu
Citera
2017-08-19, 10:53
  #4
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RN30
Japp enbart banker. Känner inte för att hålla på att ta några risker just nu

https://rikatillsammans.se/basta-spa...parkonto-2017/

Söker du låg risk så är nog sbab alternativet för dig.
Citera
2017-10-19, 14:07
  #5
Medlem
investerbests avatar
Om du bara är intresserad av banker och sparkonton med insättningsgaranti så får du räkna med 0-0,5% sparränta kanske. Bankerna är inte så sugna på att ta in mer kapital, de vill hellre låna ut.

Men Avanza har väl några bra sparkonton som heter "plus". Där har du garanti och kan spara tryggt. Bästa sparräntan som du frågar efter får du däremot hos inlåningsföretagen som 4 spar osv. Bara att googla lite så hittar du bra info och jämförelser mellan dessa.. t.ex. här http://placerapengar.nu/sparkonto
Citera
2017-10-19, 14:33
  #6
Medlem
wkus avatar
Har själv lagt upp några 3-månaderskonton hos Sevenday, 1,25%. Tror att det är det bästa säkra alternativet för tillfället.
Citera
2017-10-19, 15:59
  #7
Medlem
Enydrions avatar
BlueStep har konto som ger 1% men de är lite opålitliga, Santander ger 1% med 31 dagars fördröjning på uttag, tror man måste sätta in minst 100k då.

Annars sevenday 3 månaders, har själv sånt konto.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback