Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 09:21
  #1
Medlem
rostigamazons avatar
När jag yngre spelade jag rätt mycket tennis, på den här tiden sände SVT mycket mer tennis på teven, man kunde se Franska öppna och US open osv. När jag tittade fastnade jag för en spelare från Österrike, Thomas Muster han var bäst på grus, men hade även en del framgångar på andra underlag som Hardcourt.

Han spelade med mycket toppspinn, som många spelade på grus, det var ofta långa bolldueller, han nötte ofta ut sina moståndare, den här spelstilen är väldigt krävande, det vet alla ni som har spelat tennis. Hörde rykten om att han skulle vara en av världens mest tränade idrottsmän, vet inte om det är sant, men han var i alla fall väldigt vältränad.

Det var högtidsstunder att se hans matcher på teve. Tyvärr så råkade han ut för en olycka, det var en rattfullförare som körde på han i Usa, så han skadade sitt knä, och efter det hade han svårt att komma tillbaka till världstoppen. Han spelar på veteran touren idag, men det är väl lite mer som uppvisningsspel. Han var min idol, och kommer alltid vara det.
Jag hade själv mycket toppspinn med min forehand, men min tvåhands backhand var allt för svag, så till slut avtog min tenniskarriär.

Det finns en till som har gett starkt intryck på mig, det är Marit Björgen från Norge. En helt otrolig skidåkare och kvinna. Jag brukar se när hon tävlar, hon har varit med länge, men hon fortsätter att vinna.
Det kan vara hennes sista säsong i år, så jag kommer se alla hennes tävlingar. Heja Marit !!!!!

Har du någon idrottsman eller idrottskvinna, som du har fastnat för ?
Citera
2017-08-19, 10:34
  #2
Medlem
Internhumors avatar
Han som pratade så trevligt och kämpade i Tre Kronor under tre årtionden. Tillsammans med Lasse Björn bildades ett starkt backpar.

Roland Stoltz (1931-2001)

https://www.youtube.com/watch?v=ItyhxZggYBU

https://sv.wikipedia.org/wiki/Roland_Stoltz
Citera
2017-08-19, 10:48
  #3
Medlem
Zelda77s avatar
Har alltid gillat Dan Waern, den förste svensk som sprang drömmilen 1957.

På damsidan Kosovare Asllani som spelar för Linköping nu.
Citera
2017-08-20, 09:36
  #4
Avstängd
Marvin Hagler.
Jag vet inte varför, jag gillade hur han boxades helt enkelt.
Citera
vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2017-08-20, 10:44
Moderator
Motivera svaren, tack/Mod
2017-10-07, 10:32
  #6
Medlem
rostigamazons avatar
Kom igen nu, var inte blyga, ni måste ha idrottsmän och kvinnor som ni ser upp till
Citera
2017-11-05, 22:44
  #7
Medlem
Petter Northug, brukar sticka dom flesta i ögonen men har alltid beundrat och fascinerats av denne idrottsman.
Citera
2017-11-07, 14:07
  #8
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easl003
Petter Northug, brukar sticka dom flesta i ögonen men har alltid beundrat och fascinerats av denne idrottsman.

Jag gillar Petter, både som idrottsman och som person.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback