Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-19, 06:56
  #1
Medlem
Jag har köpt en bärbar dator, för att kunna fixa med uppdrag och annat arbete med datorn.

Jag har inte haft en tidigare sprillans ny dator, utan jag har haft en dator tidigare och det var beganat, som jag fick gratis.

Sedan dess har jag använt en surfplattan, en Ipad.

Jag känner att jag är överdriven rädd pm datorn. Jag vill bl.a ha plats överskrämen så det inte bildas smuts och annat. Även över på tangentbordet, så smuts och fett ifrån fingrarna inte fastnar.

När jag känner att jag är klar med datorn för stunden, packat jag ner den till kartongen, tills jag skall använda den igen.

När jag köpte en dator, så bestämde jag mig för att också spela på den. Så jag inte bara tänker på arbete, när jag använder datorn.

Men som det har varit nu, har jag ändå använt den bara för att arbeta på den. Jag har några disk som jag kan installera på datorn, men det är inget jag har gjort ännu. Dels för att siget inte dykt upp än, men dels också för att jag vet inte om det skulle ske några konsekvenser, så som att datorn blir seg eller annat. Visst, om datorn blir seg efter inställningen, så är det kanske bara och radera. Men jag tänker också, att det kanske skulle dyka upp konsekvenser.

Jag är helt enkelt rädd om datorn, och jag undrar om jag är överdriven rädd om datorn eller är detta ett normalt beteende?

Jag själv är inte data kunnig. Jag sysselsättar mig med annat för att koppla av, och det har jag nästan alltid gjort.

Så min räddsla kanske har mycket på att jag inte har kunskap om datorer?

Om det inte vore för mitt jobb med massa pappersarbete, så skulle jag nog inte heller köpt en dator.
Citera
2017-08-19, 08:18
  #2
Medlem
Beatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har köpt en bärbar dator, för att kunna fixa med uppdrag och annat arbete med datorn.

Jag har inte haft en tidigare sprillans ny dator, utan jag har haft en dator tidigare och det var beganat, som jag fick gratis.

Sedan dess har jag använt en surfplattan, en Ipad.

Jag känner att jag är överdriven rädd pm datorn. Jag vill bl.a ha plats överskrämen så det inte bildas smuts och annat. Även över på tangentbordet, så smuts och fett ifrån fingrarna inte fastnar.

När jag känner att jag är klar med datorn för stunden, packat jag ner den till kartongen, tills jag skall använda den igen.

När jag köpte en dator, så bestämde jag mig för att också spela på den. Så jag inte bara tänker på arbete, när jag använder datorn.

Men som det har varit nu, har jag ändå använt den bara för att arbeta på den. Jag har några disk som jag kan installera på datorn, men det är inget jag har gjort ännu. Dels för att siget inte dykt upp än, men dels också för att jag vet inte om det skulle ske några konsekvenser, så som att datorn blir seg eller annat. Visst, om datorn blir seg efter inställningen, så är det kanske bara och radera. Men jag tänker också, att det kanske skulle dyka upp konsekvenser.

Jag är helt enkelt rädd om datorn, och jag undrar om jag är överdriven rädd om datorn eller är detta ett normalt beteende?

Jag själv är inte data kunnig. Jag sysselsättar mig med annat för att koppla av, och det har jag nästan alltid gjort.

Så min räddsla kanske har mycket på att jag inte har kunskap om datorer?

Om det inte vore för mitt jobb med massa pappersarbete, så skulle jag nog inte heller köpt en dator.


Du har köpt en ny dator, inget konstigt med att vilja vara försiktig med den i början.

Och det kan ju kanske även vara bra till en början, men om det hindrar dig från saker och ting på ett "jobbigt" sätt så bör du kanske också tänka, att blir det problem med den så kan alltid folk som kan datorer ta en titt på den.

Och är man osäker om något så är det heller inte konstigt att man inte gör något förhastat. Försiktighets åtgärd. Men låt det inte göra dig nere utav det. Finns fler datorer, finns kunniga supportrar inom ämnet. Hjälp finns om saker går snett!
Citera
2017-08-22, 06:52
  #3
Medlem
Aramidhearts avatar
Du är väl bara väldigt rädd och noggrann med dina saker, inget dåligt karaktärsdrag tycker jag.
Citera
2017-08-22, 09:07
  #4
Medlem
proconsuls avatar
Det är bra att vara försiktig med sina saker, men att packa ner datorn i kartongen när man inte använder den är klart överdrivet emå.
Citera
2017-08-22, 13:49
  #5
Medlem
Har samma problem. Överdrivet rädd att det ska uppstå någon död pixel eller liknande, vilket dock nästan alltid verkar bli fallet då jag köper något nytt varesig det är en laptop, smartphone eller tv, de har alltid någon defekt. Så oftast är jag mer oroad än glad då jag hämtar ut eller använder någon flashig och dyr pryl - plötsligt hittar man något fel, då oftast fel på skärmen. Så jävla irriterande, och rädd om sakerna är jag också, tvättar alltid händerna innan jag använder platta/smartphone för är rädd att repa skärmen, vilken dock ska vara väldigt svårt. Har dock större problem, men är pedant helt enkelt, det gäller städning/kläder/hygien också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback