Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-18, 23:13
  #1
Medlem
Lars Hortlund är en knarkande bedragare som lurar privatpersoner och företag på pengar.

Han utger sig för att vara hantverkare, och påbörjar ofta hantverksjobben, tar förskottsbetalt och lämnar sedan både kund och leverantörer blåsta på pengar och renoveringar.

I en tråd i gruppen varning i järfälla verkar det som att hans "brottsregister" håller på att nystas upp.

Han kommer dessutom vara med i fuskbyggarna i höst.
Han har en gedigen ström av konkurser bakom sig. Hans senaste firma heter

H Vent Entreprenad Järfälla AB

det är hans lättlurade "flickvän" som står på papprena. Mer info följer snart.
Citera
2017-08-20, 02:56
  #2
Medlem
snedtrippens avatar
Kul att man ser en reklam (fuskbyggarna), gör en slögoogling och så får man läsa det här..

Fetat #1
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Lars Hortlund är en knarkande bedragare som lurar privatpersoner och företag på pengar.

Fetat #2
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Han utger sig för att vara hantverkare, och påbörjar ofta hantverksjobben, tar förskottsbetalt och lämnar sedan både kund och leverantörer blåsta på pengar och renoveringar.

Fetat #3
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
I en tråd i gruppen varning i järfälla verkar det som att hans "brottsregister" håller på att nystas upp.

Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Han kommer dessutom vara med i fuskbyggarna i höst.
Han har en gedigen ström av konkurser bakom sig. Hans senaste firma heter

H Vent Entreprenad Järfälla AB

det är hans lättlurade "flickvän" som står på papprena. Mer info följer snart.


Jag har googlat runt en hel del, hittar ju som vanligt en del facebookprofiler, lite linkedin, google+ osv, mest standard-grejer... Men inget som direkt talar för allt det du påstår, förutom att han får äran att vara med i fuskbyggarna då.

Jag menar inte att du har fel, du har säkert rätt i det du skriver. Men fuskbyggarna nu för tiden kan ju vara en riktigt ful jäkel utan någon som helst ryggrad, samtidigt kan det också vara en företagare som helt enkelt inte har fått betalt enligt skrivet kontrakt..

#1: Hur menar du där, är det en random pundare som glajdar runt och knackar dörr för att få asfaltera eller hur menar du? Det kan ju knappast vara en typisk tjackis som hackar runt och lyckas hamna i TV-rutan bara sådär efter ett par blåsningar,... utan någon direkt info om människan på nätet...

#2: Så vitt jag har förstått så har han varit/är han nu direkt/indirekt inblandad i ca 5 bolag, tolkningsfråga det där. Många verkar vara kursade för inte så länge sen, där anar man ju ett par ugglor i mossen..
Men i brist på information från google (inkl det mesta) så vore det intressant med lite info, du verkar ju sitta på en del; langa!
Är han ingen hantverkare menar du, vad är det han är då, vad har han gjort/inte gjort? Lite mer detaljer vore inte fel

#3: Har försökt hitta det där utan resultat.. exakt vad är det för brottsregister du pratar om? Lexbase med mera ger inga direkta svar och i facebookgruppen hittar jag ingenting alls.

Ja, TV-avsnittet sänds om ett par dagar men nu är jag nyfiken, allt lär väl inte sändas/berättas där heller.

Det verkar ju även som att han inte ens har betalat sina anställda, åtminstone någon/några utav de. En snabb googling visar vilka bolag han är inblandade i som skrivet men det är det enda som jag har lyckats hitta.. Man blir ju lite nyfiken här, speciellt när det "saknas" så mycket.
Att det är ett ovanligt namn hjälper inte riktigt när det verkar finnas många företagare samt politiker med samma namn...
__________________
Senast redigerad av snedtrippen 2017-08-20 kl. 03:27.
Citera
2017-08-20, 11:20
  #3
Medlem
Från fb


Vi byggde vår klinik på XXXXX. Han hade sitt förtag redan i samma hus så vi anlitade honom för att han skulle fixa vår ventilation. Gud vet vilket elände gick vi igenom. Han fick pengar i förskott för att slutföra jobbet, vilket det gjorde aldrig. Efter varje samtal eller email lovade han oss att komma och genomföra det som vi redan hade betalt för och så naiva som vi var väntade vi på honom varje gång optimistiskt om att just den gången han skulle dyka upp! Till slut anlitade vi ett annat företag som gjorde det som Lasse hade redan fått betalt för. Det belopp som jag skrev i mitt föregående inlägg var det som Lasse fick för icke levererad maskin och icke utförd arbete. Pengar som vi betalde det andra företaget var inte inkluderad. Mycket bitter erfarenhet. Till slut hörde vi att hans företag hade gått i konkurs! Vi ringde konkursförvaltningen och fick veta att det inte fanns några pengar i hans företag och att vi inte skulle förvänta oss några peng! Nu har han tillsammans med nån annan öppnat ett annat företag just på andra sidan av gatan bredvid Cirkel K!!!! Han är jagad och polisanmäld av flera andra företag i huset.
Citera
2017-08-20, 16:08
  #4
Medlem
Liten lista med firmor som han satt på pottan

http://imgur.com/a/JgpZK

Hans nya firma heter H Vent Entreprenad i Järfälla AB

Orgnr:
559093-5077

VD:
Anneli Aurora Edla Sillén (lurad sk flickvän som han förmått skriva på papper åt honom)
Citera
2017-08-21, 14:01
  #5
Medlem
Mer historier

"Jag mår så jävla dåligt av att se denna mannen, han psykade mig och min bror allt han gjorde mot oss. Vi skulle renovera våra lägenheter och skrev kontrakt med honom. Han tog förskott betalning, rev ner allt på två dagar men gjorde aldrig färdig jobbet hos oss under 3 månaders tid. Han lovade oss varje dag med en ny lögn. Till slut blev vi tvungna att anlita andra hantverkare. Det lilla jobbet han hade gjort hos oss allt var felaktig och fick vi göra om. Vi har försökt göra många anmälningar men aldrig lyckats komma långt. Han har verkligen inget samvete, han är så bra på att lura sina kunder och sina egna hantverkare som har jobbat hos honom men aldrig fått betalt. Därför har han nya hantverkare varje månad som han tar från bemanning företag. Han lyckades lura Skatteverket på att ta rutavdrag på oss ca 100 000 som vi aldrig har godkänt.
Han har inga alls behörigheter på nåt!
Hans företag går regelbundet i konkurs och skaffar ny företag därefter.

Hoppas på att nån får stopp på det han håller på med och inte andra drabbar också det vi har gått igenom."
Citera
2017-08-21, 14:02
  #6
Medlem
Mer info

"Hört att folk har försökt att fimpa han för gott men får inte tag i han"
Citera
2017-08-21, 14:14
  #7
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Han lyckades lura Skatteverket på att ta rutavdrag på oss ca 100 000 som vi aldrig har godkänt.
Han har inga alls behörigheter på nåt!
Hans företag går regelbundet i konkurs och skaffar ny företag därefter.

Hoppas på att nån får stopp på det han håller på med och inte andra drabbar också det vi har gått igenom."

Kan inte en sådan snubbe få näringsförbud?
Citera
2017-08-21, 15:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Kan inte en sådan snubbe få näringsförbud?

han är rätt smidig med det formella. hörde att han hade blåst tingsrätten i en konkursförhandling genom att visa ett förfalskat inbetalningskvitto och kom undan.
Citera
2017-08-22, 11:47
  #9
Medlem
Ikväll sänds avsnittet om knarkaren och bedragaren Lars Hortlund i fuskbyggarna tv4
Citera
2017-08-22, 14:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Ikväll sänds avsnittet om knarkaren och bedragaren Lars Hortlund i fuskbyggarna tv4


Ja jag undrar ju vem du är? Eftersom du verkar veta så mycket om Lars och hans företag.
Följande stämmer: Hortlunds bygg och teknik AB (HBTAB) totala skuld 1,7 miljoner kronor, företaget försattes i konkurs efter att en tidigare anställd lämnade in en konkursansökan till tingsrätten, Lars är psykopat. Han lurade företag, anställda och kunder. Han psykade människor i sin närhet.

Att han ska ha lurat tingsrätten det tror jag inte på. I vart fall om den där påstådda skulden. Däremot så verkar det som att han lämnade in falska underlag/protokoll till tingsrätten. Båda hans företag gick i konken (HBTAB, Hortlunds entreprenad AB).
Citera
2017-08-22, 20:13
  #11
Medlem
Det finns en tråd i varning i järfälla gruppen på fb där det står en hel del, plus att jag fått en del info själv från andra. Har som tur var inte själv drabbats av knarkaren och bedragaren lars hortlund
Citera
2017-08-22, 21:57
  #12
Medlem
Ofattbart att varken säljare av material, underentreprenörer, kunder eller någon av de andra tusen direkt eller indirekt drabbade slagit sönder knäskålarna eller slagit ihjäl fanskapet är för mig ofattbart.

INGEN i min bekantskapskrets hade låtit honom sluppit undan (om de själva inte skulle vågat/velat göra något så hade någon släkting eller polare hjälpt till).

Han har en offentlig Facebook och småbarn. Fyfan hade en enda jävel slagit på honom från början hade tusen andra sluppits drabbats direkt eller indirekt.

Blir galen!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback