Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 22:42
  #1
Medlem
Hej jag läste att intolerans mot olika vissa saker kan försena växt och långsammare viktuppgång samt magont.
När jag var liten och nu hade/har jag ofta ont i magen och jag var alltid minst i klassen och vägde en del mindre än den näst minsta, skulle jag kunna vara intolerant mot något?
Citera
2017-08-18, 22:48
  #2
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxx2727hejhejxxx
Hej jag läste att intolerans mot olika vissa saker kan försena växt och långsammare viktuppgång samt magont.
När jag var liten och nu hade/har jag ofta ont i magen och jag var alltid minst i klassen och vägde en del mindre än den näst minsta, skulle jag kunna vara intolerant mot något?

Inte mycket information att gå på. Glutenintolerans kan vara värt att kolla upp.
Citera
2017-08-18, 22:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Inte mycket information att gå på. Glutenintolerans kan vara värt att kolla upp.
Mm jag vet, men har ingen aning vad jag har ätit när jag har fått ont, har känns som att det kan komma när dom hällst
Citera
2017-08-18, 23:08
  #4
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxx2727hejhejxxx
Mm jag vet, men har ingen aning vad jag har ätit när jag har fått ont, har känns som att det kan komma när dom hällst

Ett förslag är att du börjar föra anteckningar över vad du ätit och när magsmärtorna uppstår.

Men tycker gott och väl du kan kosta på dig ett besök och kontrollera om du lider av glutenallergi. Det kan faktiskt vara allvarligt att gå med en obehandlad glutenallergi på lång sikt.

Behandling för glutenallergi består för övrigt främst i att undvika gluten.
__________________
Senast redigerad av DjungelJens 2017-08-18 kl. 23:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback