Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-21, 16:29
  #25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Jag brukar i snitt typ 6öl om dagen, tänkte gå över till hasch och gräs? Jag har aldrig rökt på någonsin.

Jag är lite skeptiskt men jag har en kompis som tar överpris och som kan fungera som mellankran.

Kommer det bli billigare för mig? än 100kr alkohol om dagen, osv osv?
Ja, det är billigare än alkohol.
Men om du bröar röka varje dag och bara öka och öka dosen, så kommer det bli dyrare.
Viktiga om du rökar varaktigt, är att inte bara öka och öka dosen, då det bara blir obscena mängder cannabis.
Även planera uppehåll med jämna mellanrum.
Citera
2017-08-25, 19:59
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lunes
Om alternativet står mellan alkoholmissbruk skulle jag valt benzo, om han nu ändå inte kan sluta dricka utan dvs.



Varför brygger du inte bara själv? Kostar inte många kronor.

jag har bryggt men blev utslängd.

Så jag kan inte brygga. Och jag gillar INTE sprit. Så det går inte.

Blir att lägga in sig tror jag. Ni hachishabusers verkar inte må bra heller, inte ni i era längre abuses.
Citera
2017-08-28, 13:49
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
jag har bryggt men blev utslängd.

Så jag kan inte brygga. Och jag gillar INTE sprit. Så det går inte.

Blir att lägga in sig tror jag. Ni hachishabusers verkar inte må bra heller, inte ni i era längre abuses.
Behöver mam verkligen det av lite pilsnerdrickande? 6 är mer än de flesta dricker men man blir ju inte ens full på det om man dricker det öven en hel dag. Får du the shakes om du inte drick bira?
Citera
2017-08-28, 15:10
  #28
Medlem
Rufoss avatar
Vill du bli fri från alkoholmissbruk så är cannabis utmärkt.

Men ersätt inte ett missbruk med ett annat. D.v.s, rök inte hela dagarna, och låt inte gräset gå ut över ditt liv.

Vill du missbruka så kör på. Cannabis är bättre än alkohol oavsett om man brukar eller missbrukar.
Citera
2017-08-28, 15:33
  #29
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
jag har bryggt men blev utslängd.

Så jag kan inte brygga. Och jag gillar INTE sprit. Så det går inte.

Blir att lägga in sig tror jag. Ni hachishabusers verkar inte må bra heller, inte ni i era längre abuses.
???
Vad fan betyder det.
Du fattar väl att du snor en plats från en riktig missbrukare om du lägger in dig.

6 öl om dagen är fan ingenting.
Citera
2017-09-02, 22:33
  #30
Medlem
Jag var en gång i tiden alkoholist, dock endast "partyalkis", men jag drack 6 liter starksprit och 30-40 öl i månaden sammanlagt på helgerna. Jag gjorde så att ...(och det här är givetvis bara teoretiskt) jag började plugga på om cannabis, marijuana framför allt och skaffade mej nödvändig kunskap i marijuana odling. Jag byggde en odlingskammare och köpte de alldra bästa sorternas frön och odlade själv två sorter. Om du inte visste det så är det ofta stor skillnad i typ av effekt mellan olika sorter. Jag läste på en massa om alla sorter och köpte en sort som skulle lämpa sej bra för party, alltså som man blir eforisk och uppåt på, -den ersatte den sidan av mitt drickande som handlade om fest.

Sedan hade jag en annan sort som var mera neråt d.v.s lugnande, avkopplande och sövande, det är en bra ersättare för den alkohol man drack för att varva ned, dämpa ångest och somna på Söndagkvällen. För detta brukar man rekomenndera tunga Indicor med så mycket Afghanska gener som möjligt i sej. Ren afghan är det optimala.

Det jag skrivit ovan är ingen uppmuntring att börja med en drog, men gämför man ett tämligen gravt alkoholmissbruk med Cannabis så är Cannabis så gott som helt harmlöst.
Om du tycker detta kan vara nått att sattsa på så först och främs innan minsta inköp: Läs på så mycket du kan om marijuana på nätet, om odlingskammare, belysning och vilka frön du tror är lämpligast för just dej. När du handlat odlingsgrejorna och rätt frön är det bara att köra. OBS! Välj de dyra fina fröna från seriösa fröhandlare, detta lönar sej i längden!
Varför jag enbart skriver om odling beror på att de fina marijuana strainen inte förekommer på "gatan". Kranar drar oftast bara upp det som ger mest skörd för att tjäna mer pengar, och det du behöver är de riktigt fina sorterna. Odligsutrustning går på några tusen som engångskostnad och fröna kostar runt 1000:- styck för det bästa. Sedan kostar det bara några hundringar i månaden via elräkningen.

I mitt fall var det så att jag inte slutade tvärt med spriten och istället började med marijuana över en natt. Nej jag körde båda ett kort tag och efter nån månad hade jag tröttnat på alkoholen och ville enbart röka istället. Mitt alkoholmissbruk avslutades utan minsta besvär tack vara marjuanan. Och visst blev jag lite beroende av marijuanan efter ett tag men abstinensen av den varade bara tio dagar och var inte värre än att jag kunde jobba och så, mest lite sömnproblem i början.
Förr i tiden översvämmades Sverige av en massa underbara skitfina hasch sorter med fin medicinsk effekt. Nu för tiden är det nästan enbart "standardmarrocan" och det är som att jämföra T-Röd med den finaste drinken.

Kort sagt: Av "egen" erfarenhet kan jag lugnt intyga att Cannabis är en syverän medicin mot alkoholmissbruk!
Citera
2017-09-02, 22:36
  #31
Medlem
Nu såg jag att du skrev 6 öl om dagen, jag tyckte det stod 60 först. Kanske terapi istället?
Citera
2017-09-12, 20:49
  #32
Medlem
oretas avatar
Tror jag räknade ut förut att kostnaden för mig var lika när jag rökte eller drack en hel dag
Men räknade inte in tobaken å papprena då
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback