Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-24, 20:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArsenalRamboRamsey
31 k är mycket för sju nätter. Är det för en person? Om din familj är t.ex. fem stycken så blir det då 31k*5. Det är 155 k bara för en vecka på hotell. Är det värt det enligt dig?

Hotelpriser i USA är ju ofta prissatt per rum, inte antalet personer.
Citera
2017-09-24, 21:06
  #14
Medlem
Willybumbums avatar
Jag bodde där 2011. Det är ett fint hotell men om jag minns rätt så var anledningen till att vi valde just det hotellet en rabatt som vi fick i samband med ett event. Var ju ett par år sedan nu men det jag fick ett bra intryck. Det häftigaste var nog att gå ut ett par steg från hotellet på kvällen/natten och gå rakt ut på times square med allt liv som är där dygnet runt, en speciell känsla. Sedan är det ju ett väldigt ”turistigt” ställe men det har verkligen sin charm.

Om det är prisvärt är omöjligt att säga, ballt hotell men det kostar ju därefter.
Citera
2017-09-25, 19:57
  #15
Medlem
Goldmanns avatar
Helt ok hotell för ett helt ok pris för att vara NYC. Kostar 3k och uppåt om man skall bo på vettiga hotell. Det är rätt stökigt att bo på Times Square. Jag tycker att det är bättre 2 blocks väster ut mot Hells Kitchen. Mer barer o restauranger och lite mer genuint. Bodde på RIU Plaza som faktiskt var riktigt bra. Fantastisk utsikt över Hudson. Skall du bo riktigt riktigt bra så ta Knickerbocker. (5-6k natten) men helt super. Dessutom så finns det en bra takbar.
Är man i NYC kan man inte bo billigt. Det förtar hela upplevelsen.
Citera
2017-09-27, 13:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Ska lyssna på de låtarna med bra hörlurar. I stilla kontemplation. Titta på videon. Vilken vacker och anständig tillställning! GILFar med pärl- och guld-halsband och erfarna samt stolta män i skönt naturlig takt. Benny Goodman står som en elegant General och överblickar dansbanan.

Hörrö, glöm isåfall Marriott Marquis och kolla upp Rainbow Room som har såna tillställningar varje helg. Hade middag + vals inför deras live jazz band senast jag var i NYC.
Citera
2017-09-27, 16:35
  #17
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Hörrö, glöm isåfall Marriott Marquis och kolla upp Rainbow Room som har såna tillställningar varje helg. Hade middag + vals inför deras live jazz band senast jag var i NYC.

Låter spännande! Stället ser fantastiskt ut på bilderna på google. Verkar vara stället om man ska få en riktig storbandsupplevelse. Ska gräva vidare i det där. Tackar!
Citera
2017-09-27, 21:24
  #18
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Helt ok hotell för ett helt ok pris för att vara NYC. Kostar 3k och uppåt om man skall bo på vettiga hotell. Det är rätt stökigt att bo på Times Square. Jag tycker att det är bättre 2 blocks väster ut mot Hells Kitchen. Mer barer o restauranger och lite mer genuint. Bodde på RIU Plaza som faktiskt var riktigt bra. Fantastisk utsikt över Hudson. Skall du bo riktigt riktigt bra så ta Knickerbocker. (5-6k natten) men helt super. Dessutom så finns det en bra takbar.
Är man i NYC kan man inte bo billigt. Det förtar hela upplevelsen.

Bodde här ganska billigt för att vara NYC ( ~1k kr natten) 7 nätter.

http://hiltongardeninn3.hilton.com/e...HGI/index.html

Det var väldigt bra för det priset.
Citera
2017-09-28, 14:58
  #19
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Bodde här ganska billigt för att vara NYC ( ~1k kr natten) 7 nätter.

http://hiltongardeninn3.hilton.com/e...HGI/index.html

Det var väldigt bra för det priset.
Det var väldigt billigt mtp läget o standart. Men kollade nu o priset startar på 258$ + tax. Hur bokade du o hur länge sedan var det?
Citera
2017-09-28, 15:03
  #20
Moderator
Sun Rulers avatar
Har inte bott på just deras hotell i New York men i flera andra städer och har alltid varit nöjd med servicen, rummen, sängarna och maten.
Citera
2017-09-28, 19:03
  #21
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Det var väldigt billigt mtp läget o standart. Men kollade nu o priset startar på 258$ + tax. Hur bokade du o hur länge sedan var det?

Det var i somras.

Bokade det nog i April eller Maj. Jo fick det till ett bra pris, var ju sånt "ditt hemliga" pris på Hotels.com jag slog till på. Hade ett annat hotell bokat innan som var lite dyrare o sämre läge, vi snackar totalt 12-13k för sju nätter då istället för 9k.

Pris: https://i.imgur.com/QyHySWA.png

Bodde även på The Langham när jag var i Boston till ett väldigt bra pris för ett sånt femstjärnigt hotell, typ 8 tusen för 4 nätter där. Första gången jag bott på så fint ställe. Standarden är ju en bit över ditt normala 3 stjärniga jag oftast bott på. http://www.langhamhotels.com/en/the-langham/boston/
__________________
Senast redigerad av Big Boss 2017-09-28 kl. 19:06.
Citera
2017-10-05, 19:36
  #22
Medlem
Internhumors avatar
Det är den här stuff-känslan av The Big Apple jag vill åt!

https://youtu.be/4mloNLKV4F0?t=142

Rainbow Room kanske kan erbjuda det som användaren 20/20 skriver! Men då vill jag nog kvarta på New York Marriott Marquis.
Citera
2017-10-10, 20:25
  #23
Medlem
Jag har bott där två gånger på olika jobbresor. Trevligt hotel, men inget jag skulle lägfga en massa pengar på i onödan. Mitt rum hade två queen size sängar (båda gångerna) så det hade inte varit några större problem att trycka in fyra personer där.
Citera
2017-10-17, 22:58
  #24
Medlem
Jag bara varit där på konferenser, men hotell är relativt ny renoverat, så det ser annorlunda. Det är ett modernt hotell nu. Du åker upp/ner med glasade hissar i mitten av byggnaden och ser ner. De nedre våningarna är till för konferenser och några våningar upp finns restaurang, cafe, bar, affärer m.m.. Tror att incheckningen är några våningar upp, som i vissa amerikanska hotell.

Vill du ha New York känsla skulle jag bo på ex. The Carlyle, som har en Jazz bar vilken oftast är fullsatt, eller The Plaza, Plaza Athenee m.fl. men dessa hotel tror jag ligger på en annan prisnivå och ligger i UES. Det går att hitta rabatterade rum. NYC hotell är relativt dyra jämfört med Europa.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2865457

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback