Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-18, 19:41
  #1
Medlem
Se här:
https://twitter.com/annieloof/status/898560413788405760

Nu råkar det vara en tweet från Annie Lööf, för det var vad jag såg. Men ämnet är Löfvens party i dag.
Karln fyller 60 år och ska fira, men ska skattekollektivet stå för en statsministers födelsedagsfest?

Principiellt har jag ingenting mot representation, men då vill man gärna att det ska vara kopplat till arbete. För politiker kan man tänka sig besök från en utländsk delegation och att man samtalar om någonting som landet har behov av att tala om med det landet.
Men en födelsedag?

Som jag förstått det hålls festligheterna på Sagerska. Tydligen mycket vakter och liknande som genererar kostnader. Betalar Steffe ens mat och dryck ur egen ficka?
Det känns moraliskt tvivelaktigt med ett högst personligt firande som slukar resurser från det allmänna.

Är det verkligen by the book?
Citera
2017-08-18, 19:46
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Självklart gubben vad tror du alla stora fester i kungahusets pengar kommer ifrån?
Citera
2017-08-18, 19:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Självklart gubben vad tror du alla stora fester i kungahusets pengar kommer ifrån?

Jo, men Kungshuset har ju skriftligt på att man får göra så. Tveksamt om statsministerns födelsedagsfest ska ticka skattepengar.
Citera
2017-08-18, 19:53
  #4
Medlem
DjungelJenss avatar
Klart Löfven ska ha fest bekostat av skattebetalare om han fyller 60.

Dock har jag två funderingar.

1. Är Anders Borg bjuden?

2. Är Jimmie bjuden?
Citera
2017-08-18, 19:54
  #5
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Är det något annat än vakter som "vi" betalar? Är det någon skillnad på detta och t.ex när Kent Ekeroth drar ut på krogen?
__________________
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-08-18 kl. 20:33.
Citera
2017-08-18, 19:54
  #6
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Jo, men Kungshuset har ju skriftligt på att man får göra så. Tveksamt om statsministerns födelsedagsfest ska ticka skattepengar.
En viss del av kungafamiljens kostnader, osäker på hur mycket, kommer mycket riktigt från apanaget. Men en viss del kommer från familjens förmögenhet. Vid familjeevenemang, alltså. Inte nobelfest och liknande.
Citera
2017-08-18, 20:01
  #7
Medlem
hazzos avatar
[quote=DjungelJens|61539376]Klart Löfven ska ha fest bekostat av skattebetalare om han fyller 60.

Dock har jag två funderingar.

1. Är Anders Borg bjuden?

2. Är Jimmie bjuden?[/QUOTE

Vad jag läste på fejjan så var Jimmi inte inbjuden. Men det var väl väntat. Undras vad väljarna tycker om att han fortsäter mobbas. Min vilja att betala kalast sjönk drastiskt.
Citera
2017-08-18, 20:02
  #8
Medlem
Pfaltzs avatar
[quote=hazzo|61539462]
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Klart Löfven ska ha fest bekostat av skattebetalare om han fyller 60.

Dock har jag två funderingar.

1. Är Anders Borg bjuden?

2. Är Jimmie bjuden?[/QUOTE

Vad jag läste på fejjan så var Jimmi inte inbjuden. Men det var väl väntat. Undras vad väljarna tycker om att han fortsäter mobbas. Min vilja att betala kalast sjönk drastiskt.
Löfven är och förblir en pennalist.
Citera
2017-08-18, 20:23
  #9
Medlem
DjungelJenss avatar
[quote=Pfaltz|61539478]
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Löfven är och förblir en pennalist.

Otroligt träffande. Nu när jag har hört det känns det ju faktiskt självklart.

Löfven är en pennalist.
Citera
2017-08-18, 21:03
  #10
Medlem
Löfven har inte bjudit Åkesson för han gillar ju inte Jimmie och det är väl ok, man behöver inte bjuda dom man inte gillar. Men då ska inte herr Löfven stå och lipa i debatten om att Jimmie röstar si eller så men det kommer han ju göra ändå för han är så maktgalen.
Citera
2017-08-18, 21:56
  #11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Löfven har inte bjudit Åkesson för han gillar ju inte Jimmie och det är väl ok, man behöver inte bjuda dom man inte gillar. Men då ska inte herr Löfven stå och lipa i debatten om att Jimmie röstar si eller så men det kommer han ju göra ändå för han är så maktgalen.

Framförallt skall givetvis inga skattemedel användas då.
Citera
2017-08-18, 22:03
  #12
Moderator
Tinuviels avatar
Vi prövar här:

Politik: inrikes --> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback