Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 18:17
  #1
Medlem
Atlantas avatar
Jag har varit runt en del i Thailand men aldrig i Ao Nang/Krabi? Hur är det där? Hur är strandlivet? Nattlivet? Sällskapsdamerna? Prisläget generellt på mat, dryck och boende? Berätta!
Citera
2017-08-18, 19:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Jag har varit runt en del i Thailand men aldrig i Ao Nang/Krabi? Hur är det där? Hur är strandlivet? Nattlivet? Sällskapsdamerna? Prisläget generellt på mat, dryck och boende? Berätta!

Självklart massa turister men inte överfullt. Stilla fridfullt. Inget håll i gång. Familjeliv.

Stranden suger men finns flera öar och stränder inom räckhåll för att se och upptäcka bra bad gäller alltså longtail.

Nattliv obefintligt.

Damer obefintligt.

Skapliga priser men ingen större kvalité på resort hotell så länge du inte åker ut på öarna vill säga, maten är som alltid toppen.
Citera
2017-08-22, 18:57
  #3
Medlem
Jaecps avatar
Om du med damer och nattliv menar red light så har du fel. Även Ao Nang har sitt lilla egna red light: http://www.thailandredcat.com/nightl...ls-in-ao-nang/. Sen finns det även en del vanligt nattliv men självklart beror aktiviteten där på årstid.

Dock har du rätt i att stranden suger.
Citera
2017-08-27, 15:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaecp
Om du med damer och nattliv menar red light så har du fel. Även Ao Nang har sitt lilla egna red light: http://www.thailandredcat.com/nightl...ls-in-ao-nang/. Sen finns det även en del vanligt nattliv men självklart beror aktiviteten där på årstid.

Dock har du rätt i att stranden suger.

Ok, på vilket sätt suger stranden?
Citera
2017-08-27, 16:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
Ok, på vilket sätt suger stranden?

så dålig är inte stranden i Ao Nang ock vill man ha bättre ta en kort båtresa till railey och ao phra Nang ,stranden som blivit framröstad som världens nästa finaste strand

angående nattlivet är det ganska lugnt i ao Nang men finns 2 st små bargator

jag gillar ao Nang brukar alltid göra ett besök dit när jag åker till Thailand
Citera
2017-08-27, 17:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
så dålig är inte stranden i Ao Nang ock vill man ha bättre ta en kort båtresa till railey och ao phra Nang ,stranden som blivit framröstad som världens nästa finaste strand

angående nattlivet är det ganska lugnt i ao Nang men finns 2 st små bargator

jag gillar ao Nang brukar alltid göra ett besök dit när jag åker till Thailand

najs att höra!

tar man sig dit lätt från patong?
Citera
2017-08-27, 17:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
najs att höra!

tar man sig dit lätt från patong?
japp bäst är det att åka båt bara att kliva in på en resebyrå i Patong ock köpa biljett, i den ingår hämtning på hotellet tar du 08.30 båten blir det en paus på phi-phi på ca 2-3 timmar
Citera
2017-08-28, 00:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
japp bäst är det att åka båt bara att kliva in på en resebyrå i Patong ock köpa biljett, i den ingår hämtning på hotellet tar du 08.30 båten blir det en paus på phi-phi på ca 2-3 timmar
aha.
är den en dagstur eller man stannar där några dagar??
dagstur hade varit perfekt för mig...
det perfekta är om man har en bas i patong o sen gör lite dagsutflykter
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2865424

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback