Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-18, 19:26
  #13
Medlem
Adolf-hitler88s avatar
Självklart INTE jag blir upprörd bara över tanken detta är vår historia varför ska vi glömma när Sverige var som störst och mest inflytelserikt. Dom har ju fått en staty för att dom förtjänar det.
Citera
2017-08-18, 19:35
  #14
Medlem
Jeltzins avatar
Är det inte bättre att ha kvar sådana monument, oavsett om de instiftar en känsla av stolthet eller kränkning. I huvudsak skall de påminna om en tid i historien med krig, död och helvete som vi ska vara glada av att slippa idag.
Citera
2017-08-19, 15:23
  #15
Medlem
Iradeorums avatar
Nej, men däremot är det hög tid att montera ned den kriminella svenska regimen och deras vänsterhejdukar. USA kan gå mot inbördeskrig och det kan Sverige också göra.
Citera
2017-08-19, 17:09
  #16
Medlem
goran744s avatar
NEJ! För vem?
Håller med Iradeorum.
Se till att de styrande och hela det Sverigefientliga systemet motarbetas och då även sluta upp att individuellt krypa för rasistanklagelserna.
Är det värt att backa för att slippa bli rasist/ nazist anklagad?
Tycker man som individ det är mer värt att slippa bli rasist anklagad så låter man landet raseras.
Jag struntar fullkomligt i om någon kallar mig dödsknarkarrasist.
Backar inte...
Citera
2017-08-19, 20:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Nja men vissa symboler från förr kränker människor idag. Det måste man ha förståelse för.
Vem är det man kränker med en staty av Karl XII? Jag har inte sett några folkliga upprop eller missnöje mot en staty över en sedan 300 år död kung. Att något upprör vänsterjournalisterna vid rödvinspartyt på lördagskvällen på Södermalm innebär inte att dessa vänsterjournalister för folkets talan.

Varför inte förbjuda Vallhallavägen, Odenplan och Odengatan också? Skall verkligen gator och torg ha namn som härrör till tiden då svenskar, vikingarna, krigade, erövrade och våldtog i Europa. Vill vi verkligen bli förknippade med det? Inte om du frågar Gudrun Schyman i varje fall.
Citera
2017-08-19, 22:20
  #18
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissenses
I Amerikanska södern monteras nu monument över framträdande sydstats generaler ned. För vissa är dessa monument påminnelser om förtryck och slaveri. Eftersom Sverige alltid inte skall vara sämre än storebror så kan man u dra om samma sak kommer att hända här, såsom exempelvis för den krigiskt , politiskt laddade statyn över Karl XII I kungsträdgården i Stockholm ? Eller kanske Gustav II Adolf på Gustav Adolfs Torg i Göteborg , m.fl. ?
Ja, för att en ny regim monterar ju alltid ned den gamla regimens statyer. Tex togs historiska (kommunistiska) statyer ned i östeuropa efter Murens fall. Och USA rev Saddams statyer i Bagdad. Och islamisterna i IS spränger bort gamla antika statyer som de gamla besegrade regimerna byggt, exempelvis i romerska Palmyra. Kristendomen högg ned germanernas Irminsul och förintade hednatemplet i Uppsala och brände enligt vissa källor ned biblioteket i Alexandria. När en ny regim tar över förstör man givetvis den gamla regimens historiska monument. Allt annat är bara blödigt och därmed gay.

Karl XII statyn är från tiden när tyskarna tog över de svenska städerna. Nu byggs statyerna istället till sådana som Zlatan:
Citat:
"Zlatan hedras med staty vid Friends
Ibra: ”Den arenan borde de döpa om till mitt namn också”"

-Hur kommer AIK-supportrarna ta emot Zlatan-statyn?
-Jag kan tänka mig att de inte jublar. Det är säkert lite sura miner nu men förhoppningsvis tas det inte emot med mer än en axelryckning. Men så klart, ingen är nog särskilt glad över det.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle23959421.ab
__________________
Senast redigerad av Operations 2017-08-19 kl. 22:25.
Citera
2017-09-03, 21:54
  #19
Medlem
bissensess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Ja, för att en ny regim monterar ju alltid ned den gamla regimens statyer. Tex togs historiska (kommunistiska) statyer ned i östeuropa efter Murens fall. Och USA rev Saddams statyer i Bagdad. Och islamisterna i IS spränger bort gamla antika statyer som de gamla besegrade regimerna byggt, exempelvis i romerska Palmyra. Kristendomen högg ned germanernas Irminsul och förintade hednatemplet i Uppsala och brände enligt vissa källor ned biblioteket i Alexandria. När en ny regim tar över förstör man givetvis den gamla regimens historiska monument. Allt annat är bara blödigt och därmed gay.

Karl XII statyn är från tiden när tyskarna tog över de svenska städerna. Nu byggs statyerna istället till sådana som Zlatan:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle23959421.ab
Eller varför inte resa en staty över "Svensson", alla de valiga Svenskar som byggt upp det här landet till vad det är i dag. ( ...eller en gång varit, till för ca. 50-år sedan )
Citera
2017-09-03, 22:26
  #20
Medlem
goran744s avatar
Nej det är dags att omprogrammera hjärnor på Svenskar som vill nedmontera sin egna kultur och historia för alla andra kulturer som dessutom VÄGRAR ta bort sin egna historia och kultur.
Skandal och jag fullkomligt ryser utav sådana så kallade svenskar.
De gör bort sig kolossalt och inbillar sig att de blir respekterade av andra kulturer när det faktiskt är så att de andra kulturerna ser ner på de kulturlösa varelserna som kallar sig svenskar.
Ytterst frustrerande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback