2017-08-20, 14:34
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
--------------------------------------------------------
I sådana livsfarliga situationer skulle jag tro att många svenska män hade bette sig lik dig(dvs FEGT).Därför förlitar jag mig (som kvinna) mer till utländska män(just i sådana farliga situationer som sagt).
Så ja, Hassan ÄR Hjälte! Han hade helt enkelt inte tid att tänka, varken på sig själv eller på GM.Han bara REAGERADE, som faktiskt RIKTIGA karlar brukar göra(visste du inte det?) ,han ville hjälpa /rädda den skadade kvinnan.Helt rätt gjort av honom!Modigt, sansat, beundrat. Nu kan han vara stolt över sig själv resten av livet. Dessutom hans flickvän fick ju "testa"honom också, så hon kan gifta sig med honom utan att tveka )

Ni kvinnofolk får skylla på er själva, inte på svenska männen.

Har du redan glömt er stora protest och slogan #Vi är inte era kvinnor ?!?

Invandrarna gjorde ingenting, oberoende vad blaskorna skriver. Ingenting!

Median använder invandrarna för deras propaganda. Ingen hyllar de verkliga hjältarna, finska killarna, dessutom är finska killar inte efter publicitet så som Hassan & Co. som är beredda att ljuga upp i ansiktet om deras "hjältedåd".

Fy fan säger jag! Det är killar som Hassan som ni svenska tjejer har som försvar. Fega killar som står upp för en photo-op om de får tillräckligt med pengar. Jag undrar inte alls varför svenska killarna inte försvarar er, finska män skulle inte heller försvara er.

Ni kvinnor sabbade er chans och nu får ni leva med konsekvenserna. Ha ha, och Ahmed, Hassan och Muhammed kommer inte att försvara er. Inte!
Citera
2017-08-20, 15:01
Medlem
Vilka dog?
Barcelona dådet, där kom namnen fram snabbt.

Behöver inga namn, skulle vilja veta om tjejen med barnvagnen var ett av offren
Citera
2017-08-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taylor.Hackford97
Vilka dog?

Nej, hon ska tydligen inte vara en av de döda.
Citera
2017-08-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Ni kvinnofolk får skylla på er själva, inte på svenska männen.

Har du redan glömt er stora protest och slogan #Vi är inte era kvinnor ?!?

Invandrarna gjorde ingenting, oberoende vad blaskorna skriver. Ingenting!

Median använder invandrarna för deras propaganda. Ingen hyllar de verkliga hjältarna, finska killarna, dessutom är finska killar inte efter publicitet så som Hassan & Co. som är beredda att ljuga upp i ansiktet om deras "hjältedåd".

Fy fan säger jag! Det är killar som Hassan som ni svenska tjejer har som försvar. Fega killar som står upp för en photo-op om de får tillräckligt med pengar. Jag undrar inte alls varför svenska killarna inte försvarar er, finska män skulle inte heller försvara er.

Ni kvinnor sabbade er chans och nu får ni leva med konsekvenserna. Ha ha, och Ahmed, Hassan och Muhammed kommer inte att försvara er. Inte!
---------------------------------------------
Ta ett djup andetag.Först och främst är jag inte svensk.Men jag har varit redan med om..då mina svenska "boyfriends" har bette sig illa eller ..man kan säga omanligt, fegt vid flera tillfällen så jag fick avbryta kontakter eller "bara" tappa förtroendet. Men! Jag drar inte alla med samma kam och är säker att finns massa män(bland svenskarna) som är modiga, väluppförstrade samt finns massvis idioter bland invandrare också.
Vad gäller personligt just mig..
OM (nån gång men hoppas verkligen inte)blir jag utsatt för nån slags våld,kränkande eller liknande jag får nog försvara mig själv.Jag är en ganska modig,tuff kvinna och har varit redan med en hel av hårda provningar i livet.Så jag är inte rädd längre och förlitar mest.. på mig själv och Högre krafterna.
Citera
2017-08-20, 15:11
Medlem
Niinistö kommentarer attentatet, livekommentar på svenska från yle.

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...ekt-klockan-16
Citera
2017-08-20, 15:12
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Bra sammanfattning.
Ofattbart att ansvariga politiker låter detta fortgå.
Och att Finland nedlåter sig till att kopiera samma naiva hantering av asylavslag trots avskräckande exempel från Sverige.
Asylsökanden som fått avslag måste frihetsberövas. Allt annat äventyrar säkerheten för befolkningen.
Oskyldiga människor blir offer på öppen gata. Upprepade gånger.
Men inget händer. Fler betongsuggor som det tar år att leverera...
Hur lång tid kan det ta för Stefan Löfvén m.fl. att vakna? Få arslet ur vagnen.
Urlöjligt att man nu har "tagit krafttag för att skydda allmänheten" genom att beställa flera betongsuggor till Drottninggatan i Stockholm, de nya ska väga 1000 kg styck. Fullständigt meningslöst, som om Drottninggatan vore Sveriges enda gata ...
Enda säkra plats i Stockholms centrum bör vara Hötorget, där många kunder vimlar.
99% av torgförsäljarna är av utländskt ursprung, såna med den enda rätta och superfredliga läran.
Citera
2017-08-20, 15:15
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taylor.Hackford97
Vilka dog?

Trots att finsk ljugmedia inte är lika extrem som svensk så är det just det, ljugmedia.

Namnen på offren håller de inne med för att de ska vara opersonliga. Snyfthistorier får man bara göra när det stärker det mångkulturella (läs: islamiseringen).

En som Hassan är räddningen. Prisa Allah, ropar de i media.

Ingen story än om de finnar som gjorde allt för att stoppa mördarmarockanen men däremot finns en story om en asylsökande (med namn) som deltog i gruppen som jagade honom.
Senast redigerad av ForumApache 2017-08-20 kl. 15:18.
Citera
2017-08-20, 15:18
Medlem
Finska polisens pressmeddelande.

https://www.poliisi.fi/about_the_pol..._attacks_62771

Och en expert menar att budskapet från terroristerna är att finnarna inte klarar av att skydda kvinnor och barn.

https://www.hbl.fi/artikel/terrorfor...nnor-och-barn/
Citera
2017-08-20, 15:19
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Nej, hon ska tydligen inte vara en av de döda.
Hon är italienska och enligt italiensk media ska hon vara bortom fara nu.
Citera
2017-08-20, 15:23
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Finnarna är klipska och sluga, dom vet vilka lögner median spyr ut och skrattar åt medians otroliga dumhet.

Här är en av de hyllade "hjältarna". Han stod och tittade på, men median menar att han "hjälpte":

https://es.fi/4k/wp7paxrf/auttoi%20u...ress%C3%A4.jpg

Sant att många, majoriteten, inte tror på media.

De ytterst syrliga, sarkastiska, spydiga och ironiserande kommentarerna riktade mot journalisternas alster är ofta dominerande i finska nätmediers kommentarsfält.

Folk som jag talar med är lika genomseende.

Om 85% av svenskarna är pk-hjärntvättade så är förhållandet i Finland det motsatta.
Citera
2017-08-20, 15:29
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Trots att finsk ljugmedia inte är lika extrem som svensk så är det just det, ljugmedia.

Namnen på offren håller de inne med för att de ska vara opersonliga. Snyfthistorier får man bara göra när det stärker det mångkulturella (läs: islamiseringen).

Ingen story än om de finnar som gjorde allt för att stoppa mördarmarockanen men däremot finns en story om en asylsökande (med namn) som deltog i gruppen som jagade honom.
I brittisk media beskrivs han som engelsman.
Citera
2017-08-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache

--------------------------------------------------
Här har Du rätt!"Namnen på offren håller de inne med för att de ska vara opersonliga".
Vad gäller Hassan..Jag tror att det var sant vad han gjorde.Varför?
1.Nyheten om hans insats var ganska snabb,dvs första timmarna.Propaganda mashin hann inte komma igång.
2.Han blev skadad på riktigt i armen.
Ljugmedia,ja.Men ibland även de säger sanningen. Så man måste "silla",filtrera löpande information.

Ja, synd de skriver ingenting om modiga finnar som säkert ingrep där och ville sätta ordning själva. Men fick inte("tack vore" polisen som är mest rädd om stackars flyktingarna).
Då får man vända sig till andra källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in