Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 14:16
  #1
Medlem
miikoss avatar
Hej jag ser på mitt juicepaket att jag kan ringa deras kundcenter gratis på ett telefonummer med utlandskod 800. Men hur fungerar det?

Är det verkligen helt gratis eller menas det att det kostar som en nationellt samtal?
Citera
2017-08-18, 14:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Hej jag ser på mitt juicepaket att jag kan ringa deras kundcenter gratis på ett telefonummer med utlandskod 800. Men hur fungerar det?

Är det verkligen helt gratis eller menas det att det kostar som en nationellt samtal?

Det är kostnadsfritt och räknas inte som ett internationellt samtal.

I Sverige så är det oftast 020- nummer som är kostnadsfria - andra länder har oftast +800 /+0800

Så du kan ringa och vara lugn.
Citera
2017-08-19, 01:34
  #3
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Hej jag ser på mitt juicepaket att jag kan ringa deras kundcenter gratis på ett telefonummer med utlandskod 800. Men hur fungerar det?

Är det verkligen helt gratis eller menas det att det kostar som en nationellt samtal?

00800 är ett internationellt frinummer som liknar våra svenska 020-nummer, alltså utan kostnad för uppringaren.

Inte att blanda ihop med 800 eller 0800 i en del länder, då dessa enbart är nationella och oftast inte går att ringa till från andra länder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback