Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-18, 13:37
  #1
Medlem
swebarbs avatar
va tycker ni det är lite dyrt eller? alltså en normal klippning för en kille som tar typ 30min, ? tycker det är lite lustigt hur priserna på att klippa sig där jag bor bara ökar, när jag gick först för 2 år sen eller nåt så kostade det runt 320 vill jag minnas, nu idag har jag en tid och ser att priset är uppe i 450kr.. Fattar inte hur det kan vara så dyrt? den ligger visserligen i en galleria så gott om kunder har dom men kan inte riktigt fatta varför det är så dyrt trots att det inte är nån värsting salong direkt..

Och gå till nån turk som klipper en för 150 spänn o man ser ut som en idiot är inte direkt lockande...
Citera
2017-08-18, 13:49
  #2
Medlem
Sittkissares avatar
Lokalkostnad, materialkostnad, lön, skatt, vinst etc.

Har sen vuxen ålder klippt mig hemma framför spegeln och nu mer gör min fru det åt mig. 0 kronor och tar kanske 30 min eller så. Dessutom passar man på att storstäda badrummet efter. Med en hårtrimmer och riktig sax går det göra mycket fint själv. Det blir många tusenlappar sparade.

Beror såklart på vad man känner att man måste ha för frisyr förstås. Är det värt flera tusentals kronor per år för att ha den där superduperavancerade frisyren eller kan man ha en vanlig tidlös eller modern frisyr och istället spara tusenlappar.
Citera
2017-08-18, 13:52
  #3
Medlem
321js avatar
Artikel från 2008:

http://www.dt.se/dalarna/falun/minst...r-en-klippning
Citera
2017-08-18, 13:53
  #4
Medlem
Sarkoss avatar
En vanlig kort herrklippning är rätt svårt att fucka upp. Själv klipper jag mig för hundralappen och kan på så sätt ha råd att gå betydligt oftare än om jag skulle valt ett dyrare alternativ. Är förvånad att så många grabbar betalar dyrt för en vanlig kortklippt frisyr. Killen som jag klipper hos har varit frisör i 25 år och är långt ifrån kass.
Citera
2017-08-18, 14:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
En vanlig kort herrklippning är rätt svårt att fucka upp. Själv klipper jag mig för hundralappen och kan på så sätt ha råd att gå betydligt oftare än om jag skulle valt ett dyrare alternativ. Är förvånad att så många grabbar betalar dyrt för en vanlig kortklippt frisyr. Killen som jag klipper hos har varit frisör i 25 år och är långt ifrån kass.

Går till barberare och priset kostar därefter, problemet är att jag inte går en gång i månaden för att det är för dyrt. Måste hitta en billigare frisör.. 100-150kr hade varit perfekt. eller om sambon skulle klippa, men det provade jag bara en gång.. aldrig mer..
Citera
2017-08-18, 14:05
  #6
Medlem
Priset beror väl lite på om man klipper sig för att just bli av med håret eller för att dessutom bli vacker och ha någon chans på det motsatta könet, isåfall så är det väl inte så farligt om det ökar chanserna att få ligga. Om det är något tjejerna gillar så är det ju killar med fina frisyrer.
Själv anser jag att priser vs frisyr är ungefär så här:
50-150: Raka av håret, klippa ful frisyr, tänk inte ens på att dejta det motsatta könet
150-300: Klippa m frisyr, medium snyggt med ett möjligt hopp.
300-450: Klippa snygg frisyr som passar till kostym och skjorta utan att det ser lite fel ut.

Sedan skulle jag också vilja höja ett varningens finger för att låta sig klippas av en skallig frisör. De har alltid en tendens att oavsett klippa lite konstigt, så det inte blir för bra av ren avundsjuka pga de själva är skalliga.
__________________
Senast redigerad av torkel2 2017-08-18 kl. 14:08.
Citera
2017-08-18, 14:15
  #7
Medlem
flukkes avatar
200:- kumrif borde vara standard för en herrklippning.

Det senaste året har min sambo börjat klippa mig. Men innan dess hade jag 200:- som max för en herrklippning. På slutet fick jag byta frisör då när han höjde. Gäller centrala Göteborg.
Citera
2017-08-18, 14:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
En vanlig kort herrklippning är rätt svårt att fucka upp. Själv klipper jag mig för hundralappen och kan på så sätt ha råd att gå betydligt oftare än om jag skulle valt ett dyrare alternativ. Är förvånad att så många grabbar betalar dyrt för en vanlig kortklippt frisyr. Killen som jag klipper hos har varit frisör i 25 år och är långt ifrån kass.
Precis. Ni som säger att der blir dåligt när man går till en billig turk måste ha jävligt avancerade frisyrer.
Citera
2017-08-18, 14:26
  #9
Medlem
Zelda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Går till barberare och priset kostar därefter, problemet är att jag inte går en gång i månaden för att det är för dyrt. Måste hitta en billigare frisör.. 100-150kr hade varit perfekt. eller om sambon skulle klippa, men det provade jag bara en gång.. aldrig mer..

Sambon kanske klippte dåligt "med flit" . Det är inte alltid så kul att agera frisör.
Citera
2017-08-18, 14:39
  #10
Avstängd
Många frisörer har slutat med dropin och tycks ha standardiserat att en klippning tar en timme.

Min förra frisör var riktigt duktig, men det var lite surt att sitta i stolen i en timma för en relativt enkel frisyr. Hon tog 55k0kr för en klippning.

Min nya frisör som är erkänt duktigt tar 300kr oavsett tidsåtgång och det tycker jag är en rimlig kostnad.
Citera
2017-08-18, 14:41
  #11
Medlem
Mackan52s avatar
Skaffa en trimmer och klipp dig själv. Onödig jävla utgift att nån ska meka med ditt hår.
Citera
2017-08-18, 14:43
  #12
Medlem
psflaxs avatar
En vanlig skäggtrimmer kostar 399kr och håller i 10 år.
Kör den kors och tvärs över bulan, intjänad efter 2:a klippningen.
Har gjort så i över 15 år, så mycket pengar jag har sparat.

Annars har du den lokala turken för 50-100kr och han brukar vara duktig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback