Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 13:10
  #1
Medlem
Ja, som rubriken lyder : Hur arg blir du ? personligen skulle jag bli jätte-arg om jag gick till banken och ville ta ut mina pengar, men bankens personal säger : Tyvärr vi har inte pengarna...det är stängt...du får bara ta ut 500 kr/dag. Det är restriktioner..ALLA vill ju ta ut sina pengar nu. " Vi har ju bara en massa siffror på kontona, vi har inte mycket kontanter".

Som tur är så har jag inga pengar på banken...har investerat dem i en krasch. Men om jag hade, då skulle jag bli JÄTTE-ARG ! Skulle nog gradera det till 10...

Scenario : Troligt.
Börsen kraschar oerhört mycket på kort tid...det finns nästan bara säljare...Likaså på bostads-marknaden. Obligationsräntorna rusar. . ALLA vill sälja samtidigt...Helt plötsligt så öppnar inte bankerna en dag....likaså börsen !

Folk springer till bankomaterna och tar ut så mycket de får..Bankomaterna blir snabbt sönderslagna av besvikna sparare som inser att kontanterna är slut.

Fortsättnings-scenario: Centralbankerna ger ut NYA valutor med koppling till Guld,Silver,Olja,gas mm
De säger " Marknaden har noll förtroende för de gamla pappers-valutorna" De säger: "Ni kommer få lön i den NYA valutan..den "kommer vara" värd 25 % mer än den gamla"....Handeln öppnar: de gamla valutorna rasar med hela75 % i värde mot de NYA..(inte 25%.). D.v.s 75 % av köpkraften i era pappers-peng-besparingar på banken är borta...De som lånat i gammel-valutan ska plötsligt bara betala tillbaka 25% av lånet med köpkraften i den NYA valutan...l

Hur arg blir du ? skala 1-10......Du som bara hade Lån men inget på bankboken...lär väl inte bli jätte-arg...men tala gärna om vad ni tycker i alla fall....Detta är vad jag tror kommer hända i VERKLIGHETEN.
Citera
2017-08-18, 13:27
  #2
Medlem
Vad ska du med kontanter till? Är det för att köpa droger går det bra med bitcoins.
Citera
2017-08-18, 13:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Hur arg blir du ? skala 1-10......Du som bara hade Lån men inget på bankboken...lär väl inte bli jätte-arg...men tala gärna om vad ni tycker i alla fall....Detta är vad jag tror kommer hända i VERKLIGHETEN.

Mitt svar är 0. Då jag har mindre än 100kr på kontot idag.

Skulle dock skratta åt alla jävla 7-klöverröstare som får sin ekonomi kraschad p.g.a all dessa bidragsturister från tredje världen.

När bankerna säljer deras villor & bostadsrätter på exekutiv auktion till kapitalisterna så kommer de inse hur jävla lurade de har varit senaste 25 åren när de sover i sina tält eller kombibilar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback