Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 21:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ber om ursäkt för mitt misstag och hoppas ni har rätt.

Ja det hoppas jag också att jag har, 😊har 25 års erfarenhet av bostadsaffärer.
Citera
2017-08-18, 22:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ber om ursäkt för mitt misstag och hoppas ni har rätt.

Och ett förtydligande om förköp av privatbostäder, det gällde tomter över 3000 m2 och obebyggda tomter.
Men det är borta nu sedan 7-8 år sedan som någon skrev.
Citera
2017-09-08, 15:19
  #15
Medlem
Vann budgivningen men säljaren väljer bud nr 2!
Vilket jävla skit!
Citera
2017-09-08, 16:08
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Vann budgivningen men säljaren väljer bud nr 2!
Vilket jävla skit!

Är det någon kompis de säljer till då eller varför skulle man göra så?
Citera
2017-09-08, 16:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Vann budgivningen men säljaren väljer bud nr 2!
Vilket jävla skit!
Finns flera tänkbara anledningar till detta. T.ex. kanske det är osäkert om du verkligen är god för den summa som du bjudit.
Citera
2017-09-08, 18:38
  #18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Är det någon kompis de säljer till då eller varför skulle man göra så?

Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Finns flera tänkbara anledningar till detta. T.ex. kanske det är osäkert om du verkligen är god för den summa som du bjudit.

Ett mycket vanligt skäl här omkring är att man vill sälja till någon som blir åretruntboende och inte bara sommarboende. Allt för samhällets bästa. Vet massor av fall där detta varit orsaken.
Citera
2017-09-09, 07:20
  #19
Medlem
Jag har själv sålt ett hus till den med näst högst bud på budgivningen. Anledningen till det var att jag tog en snabb koll via Facebook personen som budade högst: Behövde bara kolla några poster så fick man en bild av en gnällig, bråkig och besvärlig typ som säkert skulle börja tjafsa om smågrejer och höra av sig med en massa ärenden. Sålde till en barnfamilj istället och det känns bra.
Citera
2017-09-09, 10:37
  #20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmet
Jag har själv sålt ett hus till den med näst högst bud på budgivningen. Anledningen till det var att jag tog en snabb koll via Facebook personen som budade högst: Behövde bara kolla några poster så fick man en bild av en gnällig, bråkig och besvärlig typ som säkert skulle börja tjafsa om smågrejer och höra av sig med en massa ärenden. Sålde till en barnfamilj istället och det känns bra.

Exakt. De 10 000 man förlorar på att sälja till näst högsta kan vara värt varenda krona om man ser till vad man slipper eller vad man får ut i gengäld.
Citera
2017-09-09, 15:41
  #21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Tja! Undrar vad det är för nån mening med budgivning när den som vinner en budgivning inte alltid får tillgång till bostaden? Det är trots allt säljaren som väljer vem han/hon vill sälja till.
Citat:
Ursprungligen postat av Helmet
Jag har själv sålt ett hus till den med näst högst bud på budgivningen. Anledningen till det var att jag tog en snabb koll via Facebook personen som budade högst: Behövde bara kolla några poster så fick man en bild av en gnällig, bråkig och besvärlig typ som säkert skulle börja tjafsa om smågrejer och höra av sig med en massa ärenden. Sålde till en barnfamilj istället och det känns bra.
Har själv köpt hus där vi inte la det högsta budet.
Anledningen sas rakt ut att det berodde på omtanke om grannarna.
Citera
2017-09-16, 19:56
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Har själv köpt hus där vi inte la det högsta budet.
Anledningen sas rakt ut att det berodde på omtanke om grannarna.
Jävla fjanteri! Detta betyder att vem som helst inte får köpa en bostad utan allt handlar om vem du är som person. Vidrigt!
__________________
Senast redigerad av Spark7 2017-09-16 kl. 20:02.
Citera
2017-09-16, 22:34
  #23
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Jävla fjanteri! Detta betyder att vem som helst inte får köpa en bostad utan allt handlar om vem du är som person. Vidrigt!
Precis!
Och jag är säker på att du en dag kommer att vara tacksam om dina grannar visar samma omtanke om dig när det är dags för dem att sälja.

Fast det förutsätter att du själv varit en god granne...
Citera
2017-09-16, 23:46
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Precis!
Och jag är säker på att du en dag kommer att vara tacksam om dina grannar visar samma omtanke om dig när det är dags för dem att sälja.

Fast det förutsätter att du själv varit en god granne...
Jag får hellre min bostad såld än att oroa mig för vilka personer mina grannar får för grannar.
Sjukt löjligt. Ska det vara såhär kan man ta bort budgivningen då det inte fyller någon funktion alls om den som vinner inte får lägenheten.
Kommer anmäla händelsen nästa gång ifall det inträffar igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback