Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-18, 12:44
  #1
Medlem
Hej

Jag ær på tur på en rejæl långresa och nu har jag upptæckt att en dator skulle vara praktiskt att ha med sig (før mail, blogg och bildredigering men framfør allt enkel videoredigering av mina GoPro filmer) Jag kommer tælta mycket och kanske kommer vara i lite småfuktiga miljøer och ibland kallare miljøer, tidigare har jag mest erfarenhet av MacBook air och funderade på en 11 tum, men så ær jag rædd att den ær lite klen och innerst inne ær jag nog fortsatt en PC mænniska

Så nu søker jag en liten lættvikt dator som hanterar mina behov, och dær jag kan ha 4K filmer (kortare før små korta klipp regelbundet på youtube etc.) Min budget ær ganska tajt, men kan alltid førsøka få tag på second hand.

Hoppas att ni kan hjælpa mig.

Hælsningar Isabelle
Citera
2017-08-18, 19:36
  #2
Medlem
alla appleenheter är i princip 3 ggr sämre än en pc med rätt inställningar.

skulle aldrig ta en macbook air till redigering.
ska du bara "klippa" ned goproclippen så kan
det fungera.
Citera
2017-08-19, 12:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n0entry
alla appleenheter är i princip 3 ggr sämre än en pc med rätt inställningar.

skulle aldrig ta en macbook air till redigering.
ska du bara "klippa" ned goproclippen så kan
det fungera.

Vad skulle du rekommendera då? Jag skall gøra ganska enkla filmer, inget superavancerat eftersom jag inte vill spendera allt før mycket tid framfør datorn. Har anvænt imovie førut och tycker det tæcker mina behov, men ær helt klart øppen før PC också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback