Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-02-04, 14:40
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stromandbir
Har du testat https://www.youtube.com/premium helt reklamfri?

https://stromandbir.com/sfm-business-system/

Har ni testat följande?

Price Basic: $100 first month, then $ 50 per month
INGEN commission för att sälja medlemskap till andra klappmongon

Elite Price: $ 1000 per year
INGEN commission för att sälja medlemskap till andra klappmongon

För om ni har 2 olika produkter - där den som är inkomstgivande för medlemmen (Läs: Klappmongot) är endast att sälja medlemskap till anda klappmongon så är ni de facto ett Pyramidspel/Ponzi.

Denna del har du/ni inte ens kommenterat , utan endast svävat på "affiliate" delen - där commission inte ens framgår...

"In the SFM's affiliate system there are various products and services to market that pay affiliate *commissions between $200 - $12000 per sale from other companies. Contact us if you want more information about this.
*Individual results will vary. Please read our full Disclaimer at the bottom of this page."

Jag kan göra frågan väldigt specifik...

"Tror du att någon vill vara med i erat upplägg om ni plcokar bort möjligheten för COmmission för insålda medlemskap?"
Citera
2020-02-05, 08:14
  #26
Medlem
Är ju inte en gråzonen i usa, men i Sverige kanske;

hur mycket får jag i provision om jag ”säljer” strömobiers emininta lösningar utan att först själv köpt in mig på ett membership?

För lösningarna är väll produkten ?

Vad händer om produkten är trasig? Dvs jag tjäna inga pengar på det (fel råd, fel produkter, konkurser)
Citera
2020-07-06, 19:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är ju inte en gråzonen i usa, men i Sverige kanske;

hur mycket får jag i provision om jag ”säljer” strömobiers emininta lösningar utan att först själv köpt in mig på ett membership?

För lösningarna är väll produkten ?

Vad händer om produkten är trasig? Dvs jag tjäna inga pengar på det (fel råd, fel produkter, konkurser)

Tyvärr, vi säljer inga produkter själva, vi hjälper dock företag, ex de som driver e-butiker med att sätta upp marknadsförings material på Youtube, analys av annonser och kunduppföljning via mejl. Det tar vi betalt för som vilken konsultfirma som helst. Vi marknadsför däremot affiliate och det är från ett par olika.

Om du syftar på affiliate så behöver du inte köpa något som en affiliate, signa upp dig på vilket affiliate nätverk du vill och börja skapa annonser, exempelvis här https://www.annonsering.se/affiliateprogram/ eller https://www.clickbank.com/
Vad det ger dig i provision beror helt och hållet på vilken affiliate produkt du marknadsför.
Men om du ska försöka få tillbaka pengarna på din spendering i annonser så kan du ju titta på affiliate produkter som ger 30%-50%

Om produkten inte funkar (och om du nu köpt något) så får du väl se till att få dina pengar tillbaka innan prövotiden gått ut.
Citera
2020-07-07, 20:23
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stromandbir
Tyvärr, vi säljer inga produkter själva, vi hjälper dock företag, ex de som driver e-butiker med att sätta upp marknadsförings material på Youtube, analys av annonser och kunduppföljning via mejl. Det tar vi betalt för som vilken konsultfirma som helst. Vi marknadsför däremot affiliate och det är från ett par olika.

Om du syftar på affiliate så behöver du inte köpa något som en affiliate, signa upp dig på vilket affiliate nätverk du vill och börja skapa annonser, exempelvis här https://www.annonsering.se/affiliateprogram/ eller https://www.clickbank.com/
Vad det ger dig i provision beror helt och hållet på vilken affiliate produkt du marknadsför.
Men om du ska försöka få tillbaka pengarna på din spendering i annonser så kan du ju titta på affiliate produkter som ger 30%-50%

Om produkten inte funkar (och om du nu köpt något) så får du väl se till att få dina pengar tillbaka innan prövotiden gått ut.

Nämen - hoppsan - nu är länken "https://stromandbir.com/sfm-business-system/" ändrad så att det jag tidigare skrev om era priser nu helt plötsligt är borta....

Men för att kommentera detta patetiska inlägg..

Fetstilta - Jo , ni försöker vara legitima genom att sälja bluffprodukter...
Ni ser längst ner vad det är för "hitta på produkter" ni försöker med.

Notering: Patetiska försöket med "vi hjälper dock företag, ex de som driver e-butiker med att sätta upp marknadsförings material på Youtube" är en ren lögn.
Alla tre länkar på hemsidan står som "Coming Soon"

Ni besvarar inte kärnfrågorna som ni citerade

1) "hur mycket får jag i provision om jag ”säljer” strömobiers emininta lösningar utan att först själv köpt in mig på ett membership?"

2) Vad händer om produkten är trasig? Dvs jag tjäna inga pengar på det (fel råd, fel produkter, konkurser)


Affiliate Marketing:
We offer training so you can pick a product or service within a niche you like and start promoting and get commissions.

E-commerce:
We offer a complete program to help you launch your first E-commerce store with products of your own with the help of Amazon FBA, E-bay, and scale it with the help of marketing with your e-commerce site.

Consulting and Coaching:
We have education and training that helps you to launch that business and a community of people to give you feedback and to help you spread the world.
Citera
2020-08-20, 12:52
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nämen - hoppsan - nu är länken "https://stromandbir.com/sfm-business-system/" ändrad så att det jag tidigare skrev om era priser nu helt plötsligt är borta....

Men för att kommentera detta patetiska inlägg..

Fetstilta - Jo , ni försöker vara legitima genom att sälja bluffprodukter...
Ni ser längst ner vad det är för "hitta på produkter" ni försöker med.

Notering: Patetiska försöket med "vi hjälper dock företag, ex de som driver e-butiker med att sätta upp marknadsförings material på Youtube" är en ren lögn.
Alla tre länkar på hemsidan står som "Coming Soon"
[/i]

Tyvärr ingen lögn vi har klienter idag vi fakturera vårt arbete för när det det gäller sköta om deras Google Adwords konto för Youtube annonser.
Vi har dock inte hunnit med att uppdatera vår hemsida så därför är vissa länkar borta som inte gäller längre eller var inaktuella och Coming Soon har vi inte hunnit uppdatera.

För att ta ett exempel som vi har gjort för ett företag och som kommer finnas på "Coming Soon" är att vi satt upp Mautic som är ett open source lösning för deras nyhetsbrev/marknads automation, vi har gått in och hjälpt dem med annonsmaterial till Youtube och satt upp deras säljprocess/hemsidor i Convertri.



Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
1) "hur mycket får jag i provision om jag ”säljer” strömobiers emininta lösningar utan att först själv köpt in mig på ett membership?"

Ska försöka förklara dessa en gång till då!

Som jag skriv tidigare är vi bara förmedlare av vissa affiliate program vi själva testat, de affiliate produkter vi rekommenderar får du mellan $20-$920

Sätter du upp en egen butik på Amazon/ebay och fixar en egen produkt från alibaba.com så måste du ha en marginal på minst 40%. Exempel på en av mina egna produkter jag lanserade på Amazon för länge sedan vad i baby nischen (just för att jag själv precis hade fått barn då) Jag köpte in den för 3,118 dollar inklusive båtfrakt (se bild) https://www.imagevenue.com/ME12BM7G
och jag sålde dem för ca 25 dollar.
Vinsten låg någonstans på 10-12 dollar för dessa efter att betalt förtullning, Amazons avgift och annonsering.

Så vad du kommer tjäna och vad det kostar beror på vad du vill göra online och vad du marknadsför.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
2) Vad händer om produkten är trasig? Dvs jag tjäna inga pengar på det (fel råd, fel produkter, konkurser)
Att starta ett företag är alltid riskabelt det är ju inte alla rörmokarfirmor, snickare, klädbutiker som lyckas vems då felet är kan ju bero på många saker.
Men är det fel på något så förväntar vi oss att man lämnar tillbaka sin produkt så fort man kan så man inte står där.
Citera
2020-08-20, 14:46
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stromandbir
Tyvärr ingen lögn vi har klienter idag vi fakturera vårt arbete för när det det gäller sköta om deras Google Adwords konto för Youtube annonser.
Vi har dock inte hunnit med att uppdatera vår hemsida så därför är vissa länkar borta som inte gäller längre eller var inaktuella och Coming Soon har vi inte hunnit uppdatera.

För att ta ett exempel som vi har gjort för ett företag och som kommer finnas på "Coming Soon" är att vi satt upp Mautic som är ett open source lösning för deras nyhetsbrev/marknads automation, vi har gått in och hjälpt dem med annonsmaterial till Youtube och satt upp deras säljprocess/hemsidor i Convertri.

Ska försöka förklara dessa en gång till då!

Som jag skriv tidigare är vi bara förmedlare av vissa affiliate program vi själva testat, de affiliate produkter vi rekommenderar får du mellan $20-$920

Sätter du upp en egen butik på Amazon/ebay och fixar en egen produkt från alibaba.com så måste du ha en marginal på minst 40%. Exempel på en av mina egna produkter jag lanserade på Amazon för länge sedan vad i baby nischen (just för att jag själv precis hade fått barn då) Jag köpte in den för 3,118 dollar inklusive båtfrakt (se bild) https://www.imagevenue.com/ME12BM7G
och jag sålde dem för ca 25 dollar.
Vinsten låg någonstans på 10-12 dollar för dessa efter att betalt förtullning, Amazons avgift och annonsering.

Så vad du kommer tjäna och vad det kostar beror på vad du vill göra online och vad du marknadsför.


Att starta ett företag är alltid riskabelt det är ju inte alla rörmokarfirmor, snickare, klädbutiker som lyckas vems då felet är kan ju bero på många saker.
Men är det fel på något så förväntar vi oss att man lämnar tillbaka sin produkt så fort man kan så man inte står där.

Extremt mycket snömos...

Men att man lägger marginaler på x% har ingen betydelse just nu för erat upplägg..

Det som har betydelse i sammanhanget , och som du konstant vägrar besvara är följande...

Inlägg nummer 9 i tråden
(FB) Strom & Bir, nytt pyramidspel marknadsförs?

Basic kostar 197$ första månaden , sen 97$
Om Basic värvar en Basic så är det 100$ första månad i kompensation därefter 20$ per månad

(97$ 1:a månad till Christian Bir & Martin Ström - sedan får de 2 pajaserna 77$ per månad)

Elit kostar 2500$ per år
Om Basic värvar Elit får dom 250$ per år i komp.
(2250$ per år till pajaserna Christian Bir & Martin Ström)
Om Elit värvar Elit får dom 1000$ i Komp
(1500$ per år till pajaserna Christian Bir & Martin Ström)

Det står även att man skall kunna se kompensationsplanen , men den lyser med sin frånvaro.
Och det nämns att man som affiliate skall kunna få mellan 200-15000$ per sälj från andra företag , men det framgår inte vad man skall sälja...


Om ni skall vara ett seriöst företag så skall dessa ersättningar inte finnas.
Detta eftersom detta påverkar marginalen enormt.
Du skriver "så måste du ha en marginal på minst 40%" - i det upplägget som fanns på eran hemsida då 2017 och visade att detta är ett pyramidspel/PONZI gör att
"då måste du ha en marginal på minst 140%" (För att täcka alla bonusutbetalningar till alla klappmongon.)

(Om ni inte skall rasa som ett korthus direkt - och betala alla bonusar med nya medlemmars avgifter hela tiden....)

Då faller er prissättning och ni blir för dyra vilket gör att det är som alla pyramidspel - det handlar inte om er produkt , det handlar endast om positioner , positioner och positioner....
Citera
2020-08-20, 15:27
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Extremt mycket snömos...

Men att man lägger marginaler på x% har ingen betydelse just nu för erat upplägg..

Det som har betydelse i sammanhanget , och som du konstant vägrar besvara är följande...

Inlägg nummer 9 i tråden
(FB) Strom & Bir, nytt pyramidspel marknadsförs?

Basic kostar 197$ första månaden , sen 97$
Om Basic värvar en Basic så är det 100$ första månad i kompensation därefter 20$ per månad

(97$ 1:a månad till Christian Bir & Martin Ström - sedan får de 2 pajaserna 77$ per månad)

Elit kostar 2500$ per år
Om Basic värvar Elit får dom 250$ per år i komp.
(2250$ per år till pajaserna Christian Bir & Martin Ström)
Om Elit värvar Elit får dom 1000$ i Komp
(1500$ per år till pajaserna Christian Bir & Martin Ström)

Det står även att man skall kunna se kompensationsplanen , men den lyser med sin frånvaro.
Och det nämns att man som affiliate skall kunna få mellan 200-15000$ per sälj från andra företag , men det framgår inte vad man skall sälja...


Om ni skall vara ett seriöst företag så skall dessa ersättningar inte finnas.
Detta eftersom detta påverkar marginalen enormt.
Du skriver "så måste du ha en marginal på minst 40%" - i det upplägget som fanns på eran hemsida då 2017 och visade att detta är ett pyramidspel/PONZI gör att
"då måste du ha en marginal på minst 140%" (För att täcka alla bonusutbetalningar till alla klappmongon.)

(Om ni inte skall rasa som ett korthus direkt - och betala alla bonusar med nya medlemmars avgifter hela tiden....)

Då faller er prissättning och ni blir för dyra vilket gör att det är som alla pyramidspel - det handlar inte om er produkt , det handlar endast om positioner , positioner och positioner....

Tror inte du har sett vad jag skrivit.
Vi har marknadsfört olika affiliate system

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
(97$ 1:a månad till Christian Bir & Martin Ström - sedan får de 2 pajaserna 77$ per månad)
Nej det får vi inte, då vi är som alla andra affiliates till just detta exempel.
så $20 skulle vi få...

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Elit kostar 2500$ per år
Om Basic värvar Elit får dom 250$ per år i komp.
(2250$ per år till pajaserna Christian Bir & Martin Ström)
Nej det får vi inte, då vi är som alla andra affiliates till just detta exempel.
$1000 skulle vi i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Om Elit värvar Elit får dom 1000$ i Komp
(1500$ per år till pajaserna Christian Bir & Martin Ström)
Nej och nej


Om vi skulle använda Loopia som affiliate partner och rekommendera att andra använda det och marknadsföra, skulle det vara ok för dig då? https://www.loopia.se/tjana_pengar/affiliate/
__________________
Senast redigerad av stromandbir 2020-08-20 kl. 15:31.
Citera
2020-08-20, 18:55
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stromandbir
Tror inte du har sett vad jag skrivit.
Vi har marknadsfört olika affiliate system
Nej det får vi inte, då vi är som alla andra affiliates till just detta exempel.
så $20 skulle vi få...
Nej det får vi inte, då vi är som alla andra affiliates till just detta exempel.
$1000 skulle vi i så fall.
Nej och nej
Om vi skulle använda Loopia som affiliate partner och rekommendera att andra använda det och marknadsföra, skulle det vara ok för dig då? https://www.loopia.se/tjana_pengar/affiliate/
Grattis - du har just bevisat att det hela handlar om ett pyramidspel...

Det har ingen betydelse om vad NI behåller...
Det har heller ingen betydelse om det är Loopia eller gråsten ni skall kränga...

Det hela handlar om att jag som "kund" till er - fullständigt skiter i eran patetiska produkt.
Jag som "kund" till er - är endast fokuserad på att sälja ytterligare medlemskap för att det handlar om positioner , positioner , positioner...
De "kunder" som jag fixar kommer att agera exakt på samma sätt - "produkten" kommer aldrig att användas - utan det handlar bara om att sälja till fler kunder och få sina positioner , positioner , positioner...

Ditt svar har precis fastslaget att det hela endast handlar om att sälja ett medlemskap för alla klappmongon och inte bry sig om "produkten"

Åter igen - vill ni vara seriösa så gör ni följande upplägg....

(FB) Strom & Bir, nytt pyramidspel marknadsförs?

Price Basic: $100 first month, then $ 50 per month
INGEN commission för att sälja medlemskap till andra klappmongon
Elite Price: $ 1000 per year
INGEN commission för att sälja medlemskap till andra klappmongon

Det är både BILLIGARE för era kunder - men ni har fortfarande exakt samma förtjänst i kronor och ören - utan bonusar som skall betalas ut.
Citera
2020-08-20, 19:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Grattis - du har just bevisat att det hela handlar om ett pyramidspel...

Det har ingen betydelse om vad NI behåller...
Det har heller ingen betydelse om det är Loopia eller gråsten ni skall kränga...
Hur i hela friden får du det till ett pyramidspel?

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det hela handlar om att jag som "kund" till er - fullständigt skiter i eran patetiska produkt.
Yep, jag förstår det då du har ingen koll på vad vi erbjuder och du driver inget företag heller så då är inte våra tjänster eller det vi erbjuder rätt för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Jag som "kund" till er - är endast fokuserad på att sälja ytterligare medlemskap för att det handlar om positioner , positioner , positioner...
Nej och nej

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
De "kunder" som jag fixar kommer att agera exakt på samma sätt - "produkten" kommer aldrig att användas - utan det handlar bara om att sälja till fler kunder och få sina positioner , positioner , positioner...

Du kan ju sälja vad du vill på internet har jag precis förklarat antingen affiliate eller kränga e-handelsprodukter, eller vad du nu är ute efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Ditt svar har precis fastslaget att det hela endast handlar om att sälja ett medlemskap för alla klappmongon och inte bry sig om "produkten"

Åter igen - vill ni vara seriösa så gör ni följande upplägg....

(FB) Strom & Bir, nytt pyramidspel marknadsförs?

Price Basic: $100 first month, then $ 50 per month
INGEN commission för att sälja medlemskap till andra klappmongon
Elite Price: $ 1000 per year
INGEN commission för att sälja medlemskap till andra klappmongon

Det är både BILLIGARE för era kunder - men ni har fortfarande exakt samma förtjänst i kronor och ören - utan bonusar som skall betalas ut.

Misstänker att du är här endast för att trolla för affiliate eller företagande verkar du inte förstå dig på?
Jag tycker nog du skall skicka ett mejl till alla andra företag som erbjuder affiliate att sänka sina priser som exempel SAS, Byggmax, Loopia, Åhlens, Netonnet, Webhallen Hifiklubben, mfl.
https://adtraction.com/se#Electronics%20&%20technology
För det är ju dumt de betalar ut provisioner till andra affiliates för att värva kunder åt dessa företag då de kan sänka priserna bara...
Citera
2020-08-21, 08:01
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stromandbir
Hur i hela friden får du det till ett pyramidspel?

Misstänker att du är här endast för att trolla för affiliate eller företagande verkar du inte förstå dig på?
Jag tycker nog du skall skicka ett mejl till alla andra företag som erbjuder affiliate att sänka sina priser som exempel SAS, Byggmax, Loopia, Åhlens, Netonnet, Webhallen Hifiklubben, mfl.
https://adtraction.com/se#Electronics%20&%20technology
För det är ju dumt de betalar ut provisioner till andra affiliates för att värva kunder åt dessa företag då de kan sänka priserna bara...

Stackars klappmongo , du kan inte jämföra med SAS , Byggmax , Loopia , Åhlens....

Anledningen är väldigt enkelt - det är denna del som ni inte skall ha.
När ni tar bort denna del - DÅ kan ni börja med att jämföra er med vanliga företag...

Nedanstående är den information som fanns på följande länk 2017

https://stromandbir.com/sfm-business-system/

Basic kostar 197$ första månaden , sen 97$
Om Basic värvar en Basic så är det 100$ första månad i kompensation därefter 20$ per månad
Elit kostar 2500$ per år
Om Basic värvar Elit får dom 250$ per år i komp.
Om Elit värvar Elit får dom 1000$ i Komp


Varför i helvette skall jag springa runt och kränga era produkter?
Förtjänsten ligger ju i att ragga andra klappmongon...
Om jag raggar in 10 basic kunder under en månad så dimper det ner 1000$ på mitt konto 1:a månaden och därefter 200$ varje månad (Så länge dom är klappmongon) och jag behöver inte sälja några gråstenar eller vad nu er produkt är.....

Lyckas jag kränga ett par Elit kunder så är det ju ännu roligare för min ekonomi...

Och alla klappmongon jag raggar in kommer att agera exakt på samma sätt....

Med andra ord...

Positioner - Positioner - Positioner...

Om du nu skall hävda att upplägget hos företaget INTE är enligt ovan så får du gärna förklara varför ni 2017 bevisligen var ett pyramidspel och visa på er hemsida att ni INTE betalar ut commission (Både iform av engångsbelopp och månadsutbetalningar) för att ragga nya kunder åt er....

Kan du inte hävda det så får du mer än gärna länka till Kompensationsplanen som skulle finnas 2017 men aldrig kom upp på hemsidan....
Citera
2020-08-21, 12:19
  #35
Medlem
Det pellets har problem med (och rätteligen så)

är att loopia inte kräver att du ska köpa "loopia membership" för att ta del av deras kompensationer, inte heller föreslår loopia att du kan sälja detta membership till andra och på så sätt få en rullande kickback för den produkten , dvs medlemskapet.

Problemet är att innehållet KAN bli (och tyvärr är) själva medlemskapet som gör att jag kan sälja medlemskapet.

Det kallas för pay-to-play.

problemet som uppstår är ju att jag säljer in "iden" med medlemskapet som ett sätt att tjäna passiv inkomst genom att sälja medlemskapet.

så basic membership, för att få "förmedla basicmembership" och "få kommision för basic membership" = Pyramidspel.

såhär såg det ut 2017
https://web.archive.org/web/20170424...siness-system/

så sålänge jag kan få provision av er utan att först betala er för möjligheten/förmånen = affiliate

precis som lopia.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback