Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-18, 09:02
  #13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folietyrolen
För att underlätta så är jag inloggad för att kunna svara (kompisen)

Det finns en tid och plats för allt, att runka på pendeln är varken rätt tid eller plats.. får se vad som händer helt enkelt.
Blir ju extra svårt att backa upp med gedigna detaljer då jag inte kunde veta i efterhand att jag skulle behöva stå till svars för detta, det är väl det som gör mig mest orolig, att inte kunna ge tillräckligt med kött på benen

Boxer-benen hade korvat upp sig så att det mer blev kalsonger av alltihop, det klämde åt rejält mellan benen dvs under pungen för att tala klarspråk.

Så min lösning var att föra in handen under boxers, dra ned benen och trycka ned tyget bort från pungen om du förstår hur jag menar.
Om detta då gjorde att överarmen tryckte upp paketet tillräckligt för att synas i friska luften vet jag ej.


Polisen frågade hur länge jag hade blottat könet, förklarade att jag som sagt inte märkte att den syntes under "ingreppet" så jag tog naturligtvis inte tid.

Kan väl dock säga att jag inte ville göra för hastiga och stora rörelser ifall någon nu kunna se motoriken och undra vad fan han gör på sätet...

Finns det kameror som filmar varje säte verkligen?
Det får väl inte jag begära ut utan då måste väl polisen fixa film antar jag?

Jag kan räkna på ena handens fingrar hur många ggr jag har nyttjat en pissoar (sittkissare) men förstår hur du menar.
Vad jag minns så drog jag inte i den alls...
Förklaringen låter onekligen lite krystad. Hade det inte varit enklare att rätta till det när du stod upp och då utan mystiska kringbeteenden?

Och det lär ju inte komma på tal om att du runkat om du inte hade stånd och faktiskt gjort sådana rörelser att det kan uppfattas som skinnhiss.

Har du inte onanerat eller blottat dig avsiktligt så kommer ju filmerna visa det. Har du gjort det avsiktligt så kommer filmerna visa det.

Så har du inte gjort något så förstår jag inte varför du oroar dig.
Citera
2017-08-18, 09:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas928
Om du går med på strafföreläggande kommer du att få prick i belastningsregistret. Tråkigt om du jobbar med barn eller skola typ. Annars mister du inte jobbet på automatik.
Du kan tom få fängelsestraff utan att att det är skäl för uppsägning. Men det kan bildas en mobbningsgrupp på ditt jobb, som känner till att du är straffad, som går till chefen och kräver din uppsägning. Som vanligt går det inte att kontrollera en mob.
Okej, så mitt enda val är egentligen att ta strid i tingsrätten?
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Något är skumt här.
Hur kunde polisen få tillgång till bilderna så snabbt för att sedan komma hem till dig ännu snabbare?
Och hur kunde de veta att det var just du på bilderna?
Låter som om du är känd av polisen sedan tidigare..
Är ej känd av polisen sedan tidigare.
Min enda gissning är att det påstådda vittnet måste ha mött upp polisen direkt eller något, vilket är väldigt märkligt eftersom polisen aldrig brukar vara så snabba med patrull på plats...
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förklaringen låter onekligen lite krystad. Hade det inte varit enklare att rätta till det när du stod upp och då utan mystiska kringbeteenden?

Och det lär ju inte komma på tal om att du runkat om du inte hade stånd och faktiskt gjort sådana rörelser att det kan uppfattas som skinnhiss.

Har du inte onanerat eller blottat dig avsiktligt så kommer ju filmerna visa det. Har du gjort det avsiktligt så kommer filmerna visa det.

Så har du inte gjort något så förstår jag inte varför du oroar dig.
Jag vet precis hur det låter och jag såg polisens min när jag försökte förklara.

Jag tog ett beslut i stunden av panik, nu i efterhand kan jag komma på flera andra lösningar som hade varit bättre men det är inte lätt att vara efterklok.

Att jag är orolig grundas på att jag inte vet hur spektaklet såg ut och jag vet inte vad som räcker syns på bilder för att en tingsrätt ska tycka att jag ljuger.

Om könet syns utanför byxorna när jag rättar till så ser det väl kanske inte så jättebra ut tänker jag..
Men jag vet inte så det är därför jag ber om råd här.
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag förstår inte hur polisen kunde hitta dig. ?
Inte jag heller.
De måste väl praktiskt taget ha varit vid pendeln nästan och sedan följt min bussfärd, men jag minns ingen polisbil alls i närheten på hela färden..
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Uppenbart dålig trolltråd. Finns inte en chans att polisen skulle ta tag i ett sådant ärende så snabbt.
Du får tycka vad du vill, men är du bara här för att ropa troll så hjälper du mig inte särskilt mycket.
Jag vet bäst själv att jag hade två poliser hemma igår.
Citera
2017-08-18, 09:53
  #15
Medlem
Gizurs avatar
Det låter ju annars ganska enkelt, bildbevis finns alltså samt rimligtvis också en anmälare. Om det nu stämmer som du säger att det enbart handlade om att ”rätta till kalsongerna” så borde det ju kunna framgå av bilderna.

Det låter förstås som ett ovanligt osmidigt sätt att rätta till kalsongerna - i sittande ställning, samt att dessutom göra det så att könet kan ha blottats inför andra. Varför inte ställa sig vänd mot dörrarna för att korrigera kalsongerna istället för att sitta och gräva med händerna i sittande ställning med insynsrisk från andra i vagnen? (Sådana frågor lär du kunna få när du kommer med din förklaring)

Men någon tycks ju ha uppfattat det som sexuellt ofredande och anmält det hela, skulle det enbart ha varit förare eller vakt som sett incidenten på övervakningskamera så borde det snarare rubriceras som förargelseväckande beteende, i likhet med om du hade urinerat på offentlig plats. Skulle du få en dom mot dig så är ju förargelseväckande beteende några resor bättre än sexuellt ofredande, inte minst för registerkontroll för vissa arbeten eller så.

Chansen är förstås att den överhopade polisen prioriterar ner det hela för att senare lägga ner förundersökning nu när inget erkännande kom. Å andra sidan kan just sexuella ofredande vara något som de ändå väljer att utreda, i synnerhet om bildbevisning för en gångs skull finns.
Citera
2017-08-18, 10:23
  #16
Medlem
BoISarens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Juridik
/Moderator
Citera
2017-08-18, 11:39
  #17
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Något är skumt här.
Hur kunde polisen få tillgång till bilderna så snabbt för att sedan komma hem till dig ännu snabbare?
Och hur kunde de veta att det var just du på bilderna?
Låter som om du är känd av polisen sedan tidigare..

Tänkte precis samma sak. Polisen får tag i bilder, namn och adress så snabbt att de knackar på dörren strax efter att TS kommit hem. Antingen ljuger TS eller så har polisen av någon anledning följt efter honom utan att stoppa honom för att sedan knacka på dörren, vilket i sig är extremt osannolikt då TS inte gått raka vägen hem efter tunnelbanan.
Citera
2017-08-18, 12:06
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det låter ju annars ganska enkelt, bildbevis finns alltså samt rimligtvis också en anmälare. Om det nu stämmer som du säger att det enbart handlade om att ”rätta till kalsongerna” så borde det ju kunna framgå av bilderna.

Det låter förstås som ett ovanligt osmidigt sätt att rätta till kalsongerna - i sittande ställning, samt att dessutom göra det så att könet kan ha blottats inför andra. Varför inte ställa sig vänd mot dörrarna för att korrigera kalsongerna istället för att sitta och gräva med händerna i sittande ställning med insynsrisk från andra i vagnen? (Sådana frågor lär du kunna få när du kommer med din förklaring)

Men någon tycks ju ha uppfattat det som sexuellt ofredande och anmält det hela, skulle det enbart ha varit förare eller vakt som sett incidenten på övervakningskamera så borde det snarare rubriceras som förargelseväckande beteende, i likhet med om du hade urinerat på offentlig plats. Skulle du få en dom mot dig så är ju förargelseväckande beteende några resor bättre än sexuellt ofredande, inte minst för registerkontroll för vissa arbeten eller så.

Chansen är förstås att den överhopade polisen prioriterar ner det hela för att senare lägga ner förundersökning nu när inget erkännande kom. Å andra sidan kan just sexuella ofredande vara något som de ändå väljer att utreda, i synnerhet om bildbevisning för en gångs skull finns.
Jag vet att det var jävligt osmidigt och det är därför jag blir så arg och ledsen på mig själv.
Vet ej om det var just den infunna paniken att tappa känseln som gjorde att jag försökte agera snabbt och därför gjorde det på plats genom att försöka sätta för/skyla med väskan och sätta mig isolerat.
Det var inte många hållplatser kvar men jag klarade inte av att vänta längre.
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Tänkte precis samma sak. Polisen får tag i bilder, namn och adress så snabbt att de knackar på dörren strax efter att TS kommit hem. Antingen ljuger TS eller så har polisen av någon anledning följt efter honom utan att stoppa honom för att sedan knacka på dörren, vilket i sig är extremt osannolikt då TS inte gått raka vägen hem efter tunnelbanan.
Jag kan nämna att jag inte står skriven på adressen som jag befann mig på och som sagt knackade de på bara några minuter efter att jag kommit innanför dörren, så i min värld så måste de ha följt efter mig...
Citera
2017-08-18, 12:37
  #19
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folietyrolen
Jag vet att det var jävligt osmidigt och det är därför jag blir så arg och ledsen på mig själv.
Vet ej om det var just den infunna paniken att tappa känseln som gjorde att jag försökte agera snabbt och därför gjorde det på plats genom att försöka sätta för/skyla med väskan och sätta mig isolerat.
Det var inte många hållplatser kvar men jag klarade inte av att vänta längre.

Jag kan nämna att jag inte står skriven på adressen som jag befann mig på och som sagt knackade de på bara några minuter efter att jag kommit innanför dörren, så i min värld så måste de ha följt efter mig...

Det låter ju otroligt märkligt måste jag säga, särskilt när du spatserat omkring ett tag och sedan åkt buss "hem". Men ingenting är väl omöjligt antar jag, jag tycker bara det låter som ett oerhört onödigt och tidsödande projekt att följa efter dig istället för att stanna dig.
Citera
2017-08-18, 12:48
  #20
Avstängd
Kontakt112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folietyrolen
Jag vet att det var jävligt osmidigt och det är därför jag blir så arg och ledsen på mig själv.
Vet ej om det var just den infunna paniken att tappa känseln som gjorde att jag försökte agera snabbt och därför gjorde det på plats genom att försöka sätta för/skyla med väskan och sätta mig isolerat.
Det var inte många hållplatser kvar men jag klarade inte av att vänta längre.

Jag kan nämna att jag inte står skriven på adressen som jag befann mig på och som sagt knackade de på bara några minuter efter att jag kommit innanför dörren, så i min värld så måste de ha följt efter mig...
Tips: Det går att räta till utan att knäppa upp byxorna och köra in hela armen så dasen ramlar ut. Man kan dra lite utan på byxorna så löser det det värsta.

Att du lyckas få till omedvetna runkrörelser när dasen ramlat ut låter otäckt. Du kanske smyger runt och runkar utan att veta om det.
Citera
2017-08-18, 19:44
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det låter ju otroligt märkligt måste jag säga, särskilt när du spatserat omkring ett tag och sedan åkt buss "hem". Men ingenting är väl omöjligt antar jag, jag tycker bara det låter som ett oerhört onödigt och tidsödande projekt att följa efter dig istället för att stanna dig.
Jag tycker också att det är märkligt.
Spenderade säkert mer än en halvtimme i närheten av pendeln när jag väl var framme så det fanns alla chanser.
Kan bara spekulera- man kanske ringde från pendeln och de hann precis komma lagom tills jag tog bussen, jag vet inte.
Det enda jag kan vara säker på är att polisen kom och de hävdade dessutom att flera hade sett vilket jag har svårt att köpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Tips: Det går att räta till utan att knäppa upp byxorna och köra in hela armen så dasen ramlar ut. Man kan dra lite utan på byxorna så löser det det värsta.

Att du lyckas få till omedvetna runkrörelser när dasen ramlat ut låter otäckt. Du kanske smyger runt och runkar utan att veta om det.
Nej det gick inte.
Jag är storväxt och mina boxers var i stretch-material eller vad man ska kalla det, hade sett ut som ett mongo om jag hade dragit utanpå för ingenting hade hänt..
Tänkte att detta skulle gå snabbt och diskret

Kan tillägga att jag fick frågan om jag onanerade.
Vad frågan baserades på vet jag ju inte, vad nu eventuella vittnen har sagt samt vad de påstår sig ha sett.

Har ju inga förstahandsuppgifter...
__________________
Senast redigerad av Folietyrolen 2017-08-18 kl. 19:45. Anledning: Tillägg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback