Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-17, 22:00
  #1
Medlem
dialektikers avatar
Har köpare missat hur kriminellt busliv som många boende vittnar om på södermalm, då lägenheter ändå går till topp-pris http://www.svt.se//nyheter/lokalt/st...for-topp-pris?
Varför märks det inte på bostadsrättspriserna på södermalm om den misär som härjar i området (kring Medborgarplatsen, Slussen, Björns trädgård, Tanto etc)?
Citera
2017-08-17, 22:38
  #2
Medlem
Faktaresistenta köpare som gärna betalar överpris för ett medlemskap i multikulti-sekten.
Citera
2017-08-17, 22:57
  #3
Avstängd
ilpobres avatar
Även om det ser mörkt just nu så kommer det förhoppningsvis att ljusna i framtiden. Finns massor av dåtida sjaskiga, nedgångna stadsdelar i storstäder världen över som rest sig ur askan. Se t. ex Queens, NY som blivit attraktivt efter åratal av dekadens.

Poängen är alltså att det långsiktigt kan löna sig (om vi nu bortser från faktorer som bolånebubblor, läget i övrigt i Sverige m.m som kan påverka utfallet).
Citera
2017-08-17, 23:04
  #4
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Har köpare missat hur kriminellt busliv som många boende vittnar om på södermalm, då lägenheter ändå går till topp-pris http://www.svt.se//nyheter/lokalt/st...for-topp-pris?
Varför märks det inte på bostadsrättspriserna på södermalm om den misär som härjar i området (kring Medborgarplatsen, Slussen, Björns trädgård, Tanto etc)?
Det är innanför tullarna. Du är inte härifrån va?
Citera
2017-08-17, 23:09
  #5
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det är innanför tullarna. Du är inte härifrån va?

Jo, jag är riktig stockholmsböna och har således märkt av att innerstan håller på att gå ner sig fullständigt av alla tiggare, marockanska gatubarn, kriminella, ensamkommande, etc
Citera
2017-08-17, 23:12
  #6
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, jag är riktig stockholmsböna och har således märkt av att innerstan håller på att gå ner sig fullständigt av alla tiggare, marockanska gatubarn, kriminella, ensamkommande, etc
Nu överdriver du lite väl va? Har väl alltid funnits en massa skit att reta sig på i stan. Allt "spolas" bort av en riktig vinter, eller hur.
Citera
2017-08-17, 23:12
  #7
Medlem
dialektikers avatar
Sakteligen har det gått upp för innerstadsborna som vill flytta ut, men aningslösa, naiva och dumma köpare har inte riktigt begripit misstänker jag.?
Citera
2017-08-17, 23:15
  #8
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Nu överdriver du lite väl va? Har väl alltid funnits en massa skit att reta sig på i stan. Allt "spolas" bort av en riktig vinter, eller hur.

Kanske är som du säger, men jag har nu sett ganska många innerstadsbor som beklagar sig över de förändrade förhållandena av att bo i innerstan.
Citera
2017-08-17, 23:17
  #9
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Kanske är som du säger, men jag har nu sett ganska många innerstadsbor som beklagar sig över de förändrade förhållandena av att bo i innerstan.
Kommer du inte ihåg när raggarna förpestade norra sidan av stan på sin tid?
De var fan vidriga.
Citera
2017-08-17, 23:18
  #10
Medlem
dialektikers avatar
https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1799923030
Citera
2017-08-17, 23:21
  #11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Kommer du inte ihåg när raggarna förpestade norra sidan av stan på sin tid?
De var fan vidriga.

Våldtäkter, personrån, sket i parker, överfall, droger...etc, etc?
Citera
2017-08-17, 23:25
  #12
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Våldtäkter, personrån, sket i parker, överfall, droger...etc, etc?
Japp, ut på djurgården och våldtog tjejer. Minns du verkligen inte det? Konstigt, du måste vara yngre än vad jag trodde.
Skitit utomhus har väl folk gjort i slla tider liksom.
Pundat, rökt brass i t-banan. Den var ju fan farlig när det blev mörkt ute. Nu sitter det kameror överallt. Undrar varför?
Visst, det ser illa ut idag men, jag menar, det har det egentligen alltid gjort i så fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback