Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 20:28
  #1
Medlem
Jag provar gärna nya maträtter och vildfågel är ett område som jag tyvärr utforskat alltför lite.
Kyckling är tråkigt och kalkon samt Anka har man ju redan ätit x antal gånger.
Fasan har jag käkat en gång,och den var utomordentligt god.Särskilt såsen blev ju smakrik.

Det finns ju mycket annan fågel att prova.Någon som har förslag på smarrig vildfågel?

Kan tilläggas att jag skall till England i höst och ämnar där försöka mig på att käka grouse.
Citera
2017-08-17, 20:34
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Gillar också fågel. Gås är en favorit och har ätit järpe med förtjusning. Småfåglar är ju läckra. Det flesta äter man stekta men jag har också enskild kärlek till de kokta, som kokt höna och sprängd anka.
Citera
2017-08-17, 21:00
  #3
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag provar gärna nya maträtter och vildfågel är ett område som jag tyvärr utforskat alltför lite.
Kyckling är tråkigt och kalkon samt Anka har man ju redan ätit x antal gånger.
Fasan har jag käkat en gång,och den var utomordentligt god.Särskilt såsen blev ju smakrik.

Det finns ju mycket annan fågel att prova.Någon som har förslag på smarrig vildfågel?

Kan tilläggas att jag skall till England i höst och ämnar där försöka mig på att käka grouse.

Ripa är en klassisk delikatess!
Citera
2017-08-23, 17:03
  #4
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag vet att duva anses vara underbart. Ofta sett i England.
Skall prövas.

´
Citera
2017-08-25, 09:14
  #5
Medlem
manodepressivs avatar
Käkade gräsand hos Micke Björklund på Smakbyn för något år sedan.

Ett konfiterat lår och ett stekt bröst.

Minns smaken som vild och mörk.
Citera
2017-08-25, 09:31
  #6
Avstängd
Personligen vet jag inget om vildfågel. Dock tycker jag att jägaren som har skjutit och rensat fågeln bör vara den som presenterar menyn.

Om du dödar en levande varelse så kan du också göra en fin måltid av ditt byte!

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag provar gärna nya maträtter och vildfågel är ett område som jag tyvärr utforskat alltför lite.
Kyckling är tråkigt och kalkon samt Anka har man ju redan ätit x antal gånger.
Fasan har jag käkat en gång,och den var utomordentligt god.Särskilt såsen blev ju smakrik.

Det finns ju mycket annan fågel att prova.Någon som har förslag på smarrig vildfågel?

Kan tilläggas att jag skall till England i höst och ämnar där försöka mig på att käka grouse.
Citera
2017-08-25, 09:34
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nassegorang
Personligen vet jag inget om vildfågel. Dock tycker jag att jägaren som har skjutit och rensat fågeln bör vara den som presenterar menyn.

Om du dödar en levande varelse så kan du också göra en fin måltid av ditt byte!

Hör mig rätt! Det är du som jägare som ska presentera oss en fin måltid!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback