Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-20, 11:48
  #13
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Det är inte så att jag tänker att man bör programmera folk till en viss kultur, tvärtom. Men en ökad acceptans och förståelse för olika kulturer och miljöer kan vara bra. Inte bara för invandrare utan även för svenskar som inte längre får lokala nyheter som förut.

Låter som du är stor anhängare av mångkulturalism/multikulturalism.

Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Beror på vilken typ av invandring. Flyktinginvandring och anhöriginvandring kostar. Arbetskraftsinvandring kostar inte.

Påverkas arbetslösheten kan även arbetskraftsinvandring bli kostsam. Även lönenivåer kan påverkas.
Citera
2017-08-20, 12:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Låter som du är stor anhängare av mångkulturalism/multikulturalism.



Påverkas arbetslösheten kan även arbetskraftsinvandring bli kostsam. Även lönenivåer kan påverkas.

Nåväl, arbetsmarknadsbeprövad arbetskraftinvandring menar jag. Jag är stor motståndare till den mesta övriga invandringen.
Citera
2017-08-21, 17:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Metro är på fall repet, förstår att stenbeck har sålt skiten.

Det kände jag inte till, men Metro delas inte heller ut varje morgon till samtliga hushåll. En tidning delas ut som post så det innebär att alla måste ta emot den. En del av tidningen kanske måste betalas precis som med tv-avgiften för att finansiera detta informationsutbyte utan mellanhänder från stat till medborgare och vice versa. Pengarna kan tas från melodifestivalen, jäkla jippo.
Citera
2017-08-21, 20:23
  #16
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Det kände jag inte till, men Metro delas inte heller ut varje morgon till samtliga hushåll. En tidning delas ut som post så det innebär att alla måste ta emot den. En del av tidningen kanske måste betalas precis som med tv-avgiften för att finansiera detta informationsutbyte utan mellanhänder från stat till medborgare och vice versa. Pengarna kan tas från melodifestivalen, jäkla jippo.

Eller så får väl sånt här skit bära sej själv, precis som kamel centret i gbg inte skall finasieras med skattepengar, så skall sån här skite inte finasiera med allmäna medel.
Citera
2017-08-21, 20:28
  #17
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Ja, en gratistidning som visar opixlade bilder på invandrade brottslingar. Som tar upp vetenskapliga saker så som överrepresentationen av vissa våldsbrott och bidragsfusk för vissa typer av folkgrupper så att svensken faktiskt kan ta ställning till det hela. Reda ut vad invandringen faktiskt kostar samhället med seriösa analyser, och inte någon arena-rapport alá Sandro Scocco.
Lexbase som gratistidning, alltså? Kanske uppiffad med agendajournalistik som går åt motsatt håll mot vad vi vant oss vid.
Citera
2017-08-23, 18:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Eller så får väl sånt här skit bära sej själv, precis som kamel centret i gbg inte skall finasieras med skattepengar, så skall sån här skite inte finasiera med allmäna medel.

Alltså skit hurdå? Information och nyheter är strategiskt viktiga och jag ser fördelar med att det finns t ex statlig radio och tv just för att privat radio och tv av naturen blir framförallt underhållning och skit blandat med reklam.
Citera
2017-08-23, 19:31
  #19
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Alltså skit hurdå? Information och nyheter är strategiskt viktiga och jag ser fördelar med att det finns t ex statlig radio och tv just för att privat radio och tv av naturen blir framförallt underhållning och skit blandat med reklam.

Det finns internet idag. Det finns många youtube som tjänar gott med pengar på sitt innehåll utan statliga pengar.
Citera
2017-08-25, 18:36
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det finns internet idag. Det finns många youtube som tjänar gott med pengar på sitt innehåll utan statliga pengar.

Ja jag vet det, men ibland ligger internet nere och det är inte alla som tar del av nyheter och samhällsinformation i tillfredställande hög grad. Detta bör inte styras helt av kommersiella intressen enligt min mening.
Citera
2017-08-26, 08:13
  #21
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Ja jag vet det, men ibland ligger internet nere och det är inte alla som tar del av nyheter och samhällsinformation i tillfredställande hög grad. Detta bör inte styras helt av kommersiella intressen enligt min mening.

Internet ligger ner? Har du uppkoppling via brevduva eller? Om det inte styrs av kommersiella intressen? Vem skall finansiera skiten? Skattepengar? Vi betalar redan världens högsta skatter och nu skall TV Licensen bli en skatt också.
Citera
2017-08-26, 16:32
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Internet ligger ner? Har du uppkoppling via brevduva eller? Om det inte styrs av kommersiella intressen? Vem skall finansiera skiten? Skattepengar? Vi betalar redan världens högsta skatter och nu skall TV Licensen bli en skatt också.

Jag såg att en orkan slog ut strömmen på den amerikanska östkusten idag, bara för att glänsa, och nej brevduvorna kunde inte flyga i ovädret. Människor som du tror att saker aldrig händer och att skiten aldrig träffar fläkten, ja jag säger då det...

Ja, skattepengar. Själv har jag ingen tv, eftersom jag bara streamar svt-play nyheter och på så vis undviker att betala för Mello. Eller du betraktar inte tv-pejlingsavgiften som en skatt? Men det är klart man måste ta del av nyheter det tjänar alla på. Något jag försöker säga är att det är bra om svensk information/nyheter kommer från en myndighet och inte via mellanhänder som prästen, landsfiskalen, byfånen, Cnn, Al-Jazeera eller Coca cola-tv.

DU har en bra poäng, skattepengar ska gå till sånt som är allmännyttigt för alla. Men information är det. Nyheter är det, samhällsprogram är det. Det är helt enkelt nödvändigt för att kunna bo här. Varför papper? För att folk tar till sig text från papper lättare, särskilt om man inte är 100 på svenska språket.

Till exempel. Idag fick jag en mindre tidning på 10 sidor från elgiganten, en från Lidl plus en lokal nyhetstidning i brevlådan. Postnord missar aldrig detta.... Plus ett tiotal andra blad från reklamutdelarna. Min tanke är att istället för tre grankvistar så hade man kunnat ha allt det som annonser i en tidning. Dvs, 1st grankvist. Det är en miljövinst.

Varför annonserar inte ovanstående via youtube? För att så fort man ser reklamen så gör normala människor allt dom kan för att värja sig mot den. Den är störande, ja rent av kränkande. Papper är sålunda mer effektivt eftersom man där söker själv efter information istället för att bli tvångsmatad av reklampopups som en koma-patient.
Citera
2017-09-03, 17:30
  #23
Medlem
https://www.svt.se/svttext/web/pages/114.html
https://www.svt.se/svttext/web/pages/115.html

Två bra exempel från text-tv (nyheter från TT) på att it-samhället än så länge har sina svagheter och buggar. Det är klart att detta kommer att lösas på sikt. Men jag tror inte vi är där ännu på länge.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback