Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 17:22
  #1
Medlem
Borgarbohemens avatar
Ja varför försvann innehållsförteckningen på cigg?? Jag stör mig jättemycket på det. Var det inte bra att man fick redan på vad som fanns i skiten?
Citera
2017-08-17, 18:40
  #2
Medlem
AlfaQhards avatar
Det är bara krav på livsmedel att det ska finnas innehållsförteckning, cigg o sprit omfattar inte detta pga kontroversiella ingredienser, tillverkningsmetoder som skulle göra mer skada än nytta.

Det skadar industrin om det står vilka kemikalier den innehåller.
Citera
2017-08-17, 19:30
  #3
Medlem
Det anses förvilla konsumenter att tro att en cigg är mindre farlig än en annan, av samma orsak står inte styrka på snus heller. Att man inte får ange smakämnen i piptobak är för att inte alla coola 14-åringar skall börja suga på en pipa och skaffa lös-skepparkrans. Eu.
Citera
2017-08-18, 00:22
  #4
Medlem
Som jag förstår det bror det på, att man menar på att tobaksbolagen inte ska få kunsumenterna att tro somliga cigg är "nyttigare". Samtigt har man lagstiftat om dom högsta halterna, i ciggaretterna dubbelmoral som vanligt.
Fast hela EU dirketivet är lite så. En halv dressyr varken hackat eller malet.
Som försvårar för konsumenter. Dessutom inte låter rökaren veta ungefärliga halter i sina ciggaretter.
På det förbjuder man vuxna mänsikor att köpa smaksatta cigg som många rökt hela sitt liv. På det ska det vara varnigsbilder på 65% även om regierigen är lite små sugen 100% plain packs alltså.
Sedan rökförbud lite överallt, sedan att man inte ska få visa packen fulla med bilder på affären för då blir unga sugna som fan tydligen. EU direktivet gick för långt.
50% bild på baksidan och text på framsidan som förr. Sedan tillåta klick och andra smaker förbjuda unga att röka. Tror jag hade räckt för att dra ner på rökandet. och inte inkräktat allt för mycket på vuxnas valfrihet. Tycker man kan totalförbjuda eller göra som jag skrev ovan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback